PDA

View Full Version : Epiphone Les paul



lijntjevos
27 januari 2012, 15:05
Hoi allemaal,

Ik speel akoestische gitaar, maar ben nu van plan om er ook een elektrische bij te kopen.
Ik zat te denken aan een Epipone Les Paul standard ebony met een Line 6 Spider IV 15 versterker, bij elkaar ongeveer 400 euro.
Wat denken jullie?
Is dit een mooie set om mee te beginnen en langer mee door te spelen?
De versterker vervang ik ooit wel voor iets beters, maar ik zou wel graag lang met een gitaar doen en hem misschien ook op het podium gebruiken(natuurlijk dan wel met een betere versterker).
Hebben jullie nog andere suggesties?

Groetjes Marjolijn

Hiro
27 januari 2012, 15:31
ja hoor absoluut, de versterker moet je wel van houden, maar om te beginnen niet verkeerd.

Ik ben ook met een epihone begonnen en heb m nog steeds als maingitaar, weliswaar is alleen de body nog maar van epiphone, maar als je m fijn vind spelen, dan doen

Eric van Esch
27 januari 2012, 15:34
Gitaar kan je een hele ktijd mee vooruit, de versterker zal de eerste zijn die je tegenvalt. Voor de prijs van de Spider kan je ook andere (en misschien wel betere) versterkers krijgen. De Fender Mustangs zijn momenteel erg gewild.

.slash.
27 januari 2012, 15:34
Ik heb er ook een, 't is ook nog steeds mijn 'first' gitaar.
Ik denk dat die set best goed is, maar je kan voor dat geld ook een Mexicaanse stratocaster krijgen (tweedehands). Als je die sound leuk vind, zou dat ook wel een goede optie zijn. Zo'n stratje zal kwalitatief ook wel wat beter zijn.

lijntjevos
27 januari 2012, 16:05
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik een aantal versterkers rond de 100 euro uitprobeer in de winkel. Het gaat me er vooral om dat ik langer met de gitaar doe, maar dat zit wel goed zo te lezen.
Ik ga voor een les paul model omdat ik de klank mooi vind en het natuurlijk mooie gitaren vind :P

Zijn er nog dingen die handig zijn om er bij te kopen?


Groetjes Marjolijn

Rutger Molenberghs
27 januari 2012, 16:13
Het is al vaak gezegd op dit forum, met dergelijk budget kan je beter tweedehands kopen. Dan krijg je veel meer gitaar en versterker voor je geld. Een Epiphone Les Paul is voor 200-250 wel te krijgen en dan kan je nog een leuk versterkertje uitzoeken.

marco v
28 januari 2012, 00:25
Mijn mening(en je vraagt om meningen)
sla Epiphone over,
kijk eens naar Tokai, Burny, Edwards, 2dehands ibanez,
allemaal verkrijgbaar in jouw budget en gitaren die je na 5 jaar nog steeds wilt bespelen.

da Liks
28 januari 2012, 00:46
das ook een smaak-gevoelskwestie.. heb zelf ook tokai's en ibanez les pauls geprobeerd en ik vond de epi's echt beduidend fijner! na een tijdje lekkere pickups erin knallen, hardware upgrade ennn doorrrrrrr!

lijntjevos
28 januari 2012, 22:20
Ik heb nog niets zo veel verstand van elektrische gitaren,
dus ik ga liever naar een winkel.
Dan kan ik uitproberen of een les paul wat voor mij is.

Watchmaker
28 januari 2012, 23:15
Probeer 'm sowieso eerst uit! Een LP is vrij zwaar en de hoogste posities op de toets zijn moeilijker bereikbaar dan op een - komt-ie weer - Stratocaster, en ook moeilijker dan op een SG. De cool-factor, looks en de klank van een LP trekt velen toch door die nadeeltjes heen.

frekie
29 januari 2012, 15:31
De gitaar is in principe prima, altijd goed checken natuurlijk. Kan je later altijd nog opleuken met betere elementen enzo. Er zijn ook alternativen qua 2 hb/vaste brug gitaren: Michael Kelly, Yamaha, Vintage, LC, Cort.

Line 6 ben ik wat van afgekickt, heb mijn POD alleen nog omdat ie nix meer oplevert :( Ik zou liever gaan voor een Roland Cube 30 of hoger, of Vox AD/VT 30 of hoger. Of, als je wil rocken op huiskamer volume: Blackstar HT5.

JaimeB
30 januari 2012, 00:06
De hagstrom lp modellen zijn ook de moeite waard om eens te bekijken. Vindt de kwaliteit daarvan erg goed voor de prijs. Voor jouw budget zou ik ook 2dehands overwegen. Vooral testen idd. Die Vox lijkt me ook goed idee om te testen. Heb deze op werk staan en ben daar tevreden over. Vooral als je nog zoekende bent in je sound zijn alle modussen en effecten fijn om je goed te orienteren. Prima geluid. Met de ad30 heb je ook al genoeg volume om te kunnen repeteren en optreden. Niet ideaal natuurlijk.

dagrim1
30 januari 2012, 15:21
Probeer 'm sowieso eerst uit! Een LP is vrij zwaar en de hoogste posities op de toets zijn moeilijker bereikbaar dan op een - komt-ie weer - Stratocaster, en ook moeilijker dan op een SG. De cool-factor, looks en de klank van een LP trekt velen toch door die nadeeltjes heen.

Dit kan ik inderdaad te beamen... Heb zelf een Yamaha Strat en Vintage V100 Les Paul en de hogere posities op de LP zijn toch echt een stuk lastiger dan op de Strat. Misschien een Gibson SG achtig model een optie?

Qua versterker, de Fender Mustang 1 is inderdaad ideaal. Je kunt er enorm veel mee en prima geluid... Denk ook aan waar je wil spelen, voor huiskamer gebruik hoef je niet perse een 30W versterker te hebben, de mustang heeft ook prima geluid op de lagere standen.

CID-Gibson
30 januari 2012, 15:39
Dit kan ik inderdaad te beamen... Heb zelf een Yamaha Strat en Vintage V100 Les Paul en de hogere posities op de LP zijn toch echt een stuk lastiger dan op de Strat. Misschien een Gibson SG achtig model een optie?

Qua versterker, de Fender Mustang 1 is inderdaad ideaal. Je kunt er enorm veel mee en prima geluid... Denk ook aan waar je wil spelen, voor huiskamer gebruik hoef je niet perse een 30W versterker te hebben, de mustang heeft ook prima geluid op de lagere standen.

Ik heb over een maand terug mijn LP verkocht voor 200euro, het was een heel goed gitaar maar omdat ik veel last heb van mijn nek en ik de LP TE ZWAAR vind heb ik ze weg gedaan. Nu heb ik een Gibson SG Standaard gekocht.


http://www.youtube.com/watch?v=srVVWi4gSO4

Dit ben ik dus, met de LP die ik verkocht heb voor 200euro.

En heb dus deze Gibson SG Standaard gekocht, ja ze hebben allemaal een tik gehad :rockon: LOL


http://www.youtube.com/watch?v=pBSmRwDt7Jo

En deze bend wel lekker met een setje snaren 09 voor de rockers onder ons LOL

Nog de groentes.

Sinner1980
30 januari 2012, 18:03
Zo dan!:crazyhappy:

F*ck Phil X, the Tone king en Rob Chappers!

Ik ben officieel fan en volger van CID- Gibson nu; GEWELDIG!:rockon:

CID-Gibson
30 januari 2012, 20:40
Zo dan!:crazyhappy:

F*ck Phil X, the Tone king en Rob Chappers!

Ik ben officieel fan en volger van CID- Gibson nu; GEWELDIG!:rockon:

Ik ben meer ould school Rocker "Deep Purple AC/DC CCR Rolling Stones Eagels Kiss enz... I'm The Biggest Fan Of AC/DC Leading Gitaar Player Angus Young :rockon:

Let There Be Rock :rockon: This Is Not A Love Song :seriousf:

bass blom
30 januari 2012, 20:42
http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o

:seriousf:

The Unforgiven
30 januari 2012, 20:45
http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o

:seriousf:

Ik heb dat filmpje nu echt al tientallen keren gezien, maar elke keer dat je me een 'vieze piemel' noemt moet ik lachen.

macwilliams
30 januari 2012, 20:46
http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o

:seriousf:

:seriousf:.........

Mr.Fingers
30 januari 2012, 20:49
http://www.youtube.com/watch?v=5t_kHhm-br0

Juist ja! :rockon:

bass blom
30 januari 2012, 20:49
:soinnocent:

Watchmaker
30 januari 2012, 20:56
Zo dan!:crazyhappy:

F*ck Phil X, the Tone king en Rob Chappers!

Ik ben officieel fan en volger van CID- Gibson nu; GEWELDIG!:rockon:

Kon 't niet laten om te kijken, gauw terug op *ignore*. :roll:

En geef gvd m'n oude gitaar terug! :D

CID-Gibson
30 januari 2012, 20:59
:soinnocent:


Die zijn allemaal goed, doe zo verder LOL :seriousf:

En dat van die piemel, aan die van mij hang ik mijn jas nog op en jij?.

Veertjes, ja van je Tremlo lol, jij echt wel het einde of is het nu het begin.

CID-Gibson heeft nu een lekker nummer op = Bad Boy Boogie :rockon:

Let There Be Rock :rockon:

Braindead
30 januari 2012, 21:03
Tokai en Burny kan ik me nog wel iets bij voorstellen als advies voor een beginner maar Ibanez? Van de Les Paul's van Ibanez zitten er diverse tussen van multiplex en het lijkt me stug dat de ts er daar snel achter is bij het testen. Een Edwards gaat ie volgens mij nooit vinden voor een prijs van een Epiphone als hij er al een tegen komt.

Maar als je een Burny, Edwards of (dan ook maar meteen) Gibson tegenkomt binnen je budget, ja dan is het niet verkeerd natuurlijk.

En maak je wat betreft versterker niet al te druk want de kans dat je over een paar jaar nog over die amp speelt acht ik vrij klein voor jou budget. Dus koop gewoon een ampje die je wel okay vind klinken en accepteer een toekomstige upgrade. Roland cube, of line 6 of iets.


Mijn mening(en je vraagt om meningen)
sla Epiphone over,
kijk eens naar Tokai, Burny, Edwards, 2dehands ibanez,
allemaal verkrijgbaar in jouw budget en gitaren die je na 5 jaar nog steeds wilt bespelen.

CID-Gibson
30 januari 2012, 21:18
Tokai en Burny kan ik me nog wel iets bij voorstellen als advies voor een beginner maar Ibanez? Van de Les Paul's van Ibanez zitten er diverse tussen van multiplex en het lijkt me stug dat de ts er daar snel achter is bij het testen. Een Edwards gaat ie volgens mij nooit vinden voor een prijs van een Epiphone als hij er al een tegen komt.

Maar als je een Burny, Edwards of (dan ook maar meteen) Gibson tegenkomt binnen je budget, ja dan is het niet verkeerd natuurlijk.

En maak je wat betreft versterker niet al te druk want de kans dat je over een paar jaar nog over die amp speelt acht ik vrij klein voor jou budget. Dus koop gewoon een ampje die je wel okay vind klinken en accepteer een toekomstige upgrade. Roland cube, of line 6 of iets.

Of je kan er ook op een warme dag het raam mee openhouden, of niet ?. :crazyhappy: Er bestaan geen beste gitaren voor beginners iedereen loopt in het begin met zijn smoel tegen de muur. Als je van de eerste keer de juiste hebt, en dit nog vind na 5 jaar ........ je hebt al een kitje voor 150euro :seriousf: lol

Tabula Rasa
30 januari 2012, 21:58
Die zijn allemaal goed, doe zo verder LOL :seriousf:


Oh.. ik weet nog zo´n filmpje.... ik post hem niet, ik post hem niet, ik post hem niet..... IK had afgespoken dat IK hem niet meer zou posten.... IK doe het niet

Fiendish
30 januari 2012, 22:25
:chicken: ?

Tientekens !

DemolitionColorScheme
30 januari 2012, 22:50
Ik heb over een maand terug mijn LP verkocht voor 200euro, het was een heel goed gitaar maar omdat ik veel last heb van mijn nek en ik de LP TE ZWAAR vind heb ik ze weg gedaan. Nu heb ik een Gibson SG Standaard gekocht.


http://www.youtube.com/watch?v=srVVWi4gSO4

Dit ben ik dus, met de LP die ik verkocht heb voor 200euro.

En heb dus deze Gibson SG Standaard gekocht, ja ze hebben allemaal een tik gehad :rockon: LOL


http://www.youtube.com/watch?v=pBSmRwDt7Jo

En deze bend wel lekker met een setje snaren 09 voor de rockers onder ons LOL

Nog de groentes.
This explains so much ...
De balans in het universum is hersteld.



http://www.youtube.com/watch?v=5t_kHhm-br0

Juist ja! :rockon:
Heerlijk topic dit, haha! Keep 'em coming!

BobvanKempen
30 januari 2012, 22:52
Niet zo lachen allemaal, hij heeft daar wel een hele echte zwarte SG ebony. Moet je niet onderschatten. En, als je nog gitaar kan spelen met een dwangbuis aan ben je echt een topper.

Jasper.
30 januari 2012, 23:04
Whaa, ik heb die van mij alweer van youtube en de computer verwijdert :seriousf:

Ik wil hem er ook bij zetten :(

arcane
30 januari 2012, 23:24
http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o

:seriousf:

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

bass blom
30 januari 2012, 23:28
Whaa, ik heb die van mij alweer van youtube en de computer verwijdert :seriousf:

Ik wil hem er ook bij zetten :(

dan moet je een nieuwe maken :D

TimoSomers
31 januari 2012, 00:06
http://www.youtube.com/watch?v=mQ8hvTMfD3o

:seriousf:

Whahahahahahah

Martijn-w
31 januari 2012, 00:14
Die zijn allemaal goed, doe zo verder LOL :seriousf:

En dat van die piemel, aan die van mij hang ik mijn jas nog op en jij?.

Veertjes, ja van je Tremlo lol, jij echt wel het einde of is het nu het begin.

CID-Gibson heeft nu een lekker nummer op = Bad Boy Boogie :rockon:

Let There Be Rock :rockon:

Wanneer ga je weer veul speulen zeggen? Dat is ook alweer lang geleden.

CID-Gibson
31 januari 2012, 11:50
Wanneer ga je weer veul speulen zeggen? Dat is ook alweer lang geleden.

Love You All :seriousf: doe zo verder verteld meer over jullie dan over mij kinderen.

Mazel

Sanderltd
31 januari 2012, 12:00
VertelT

En heb je de mazelen zeg je?

CID-Gibson
31 januari 2012, 12:08
VertelT

En heb je de mazelen zeg je?

Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet. :seriousf:

pueblo
31 januari 2012, 12:15
http://www.zoeb.nl/productimages/9789043020794.jpg
CID: leuk cadeautje voor je verjaardag ;)



Maar dit is off-topic..


Zeker ook andere gitaren testen dan de les paul, zoals hierboven al gezegd. Een vriend van mij wou er een, maar is uiteindelijk met een fender stratocaster naar huis gegaan, omdat die gitaar hem meer lag.
Van de line6 ben ik geen fan, klinkt me wat te elektronisch.

Jasper.
31 januari 2012, 12:34
Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet. :seriousf:

Dan mag je wel gauw eens naar de dokter gaan :seriousf:

Sanderltd
31 januari 2012, 12:42
Nota bene:



En heb dus deze Gibson SG Standaard gekocht, ja ze hebben allemaal een tik gehad :rockon: LOL



Wat dat betreft past de gitaar wel goed bij je. :crazyhappy:

CID-Gibson
31 januari 2012, 13:25
Nota bene:



Wat dat betreft past de gitaar wel goed bij je. :crazyhappy:

Ja vind ik ook, eind dit jaar koop ik deze.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Gibson_Lucille_.jpg

Dan zet ik wel een youtube filmpje op dit forum.

Groetjes.

pueblo
31 januari 2012, 13:26
http://www.buddy-icons.info/img/smile/1704.gif

wireman
31 januari 2012, 13:46
Zo....... Stelletje vieze piemels!!!!!

:seriousf:

Braindead
31 januari 2012, 15:35
Haha wat een topic. Ik heb medelijden met de topic starter die serieus een vraag stelt en te maken krijgt met cafépraat en onderbroekenlol.

@CID-Gibson: ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen om van elk model Gibson een gitaar te hebben... Wat spreekt je bijvoorbeeld zo aan in die BB King signature?

CID-Gibson
31 januari 2012, 20:39
Haha wat een topic. Ik heb medelijden met de topic starter die serieus een vraag stelt en te maken krijgt met cafépraat en onderbroekenlol.

@CID-Gibson: ik ben wel benieuwd naar de beweegredenen om van elk model Gibson een gitaar te hebben... Wat spreekt je bijvoorbeeld zo aan in die BB King signature?


Deze man is gewoon geweldig en ik koop deze Gitaar omdat ik vind dat ze heel mooi is en ik heb een hoop respect voor die kerel BB King, hij is gewoon een legende in de Blues en ook de King Of Blues. Eens dat deze man er nietmeer is, zal er een stuk van de Blues Legende weg zijn. En tweede reden is dat ik Gibson een heel goed merk vind en collectie wil opbouwen van Gibson Gitaren, dit wil niet zeggen dat ik ook niet bespeel maar ik vind dit model HEEL MOOI :dontgeti:

Groetjes

GibsonDC
31 januari 2012, 20:41
Deze man is gewoon geweldig en ik koop deze Gitaar omdat ik vind dat ze heel mooi is en ik heb een hoop respect voor die kerel BB King, hij is gewoon een legende in de Bleus en ook de King Of Bleus. Eens dat deze man er nietmeer is, zal er een stuk van de Bleus Legende weg zijn. En tweede reden is dat ik Gibson een heel goed merk vind en collectie wil opbouwen van Gibson Gitaren, dit wil niet zeggen dat ik ook niet bespeel maar ik vind dit model HEEL MOOI :dontgeti:

Groetjes

Bleus? ....

Sinner1980
31 januari 2012, 20:42
HEEEEEEEUUUUUUL MOOOOOOI!!!

Koning van de bleus!:supercool:

Sinner1980
31 januari 2012, 20:43
Bleus? ....

Het is dat ik een "I" mis in je naam want anders zou ik denken dat het om een anagram ging:seriousf:

bass blom
31 januari 2012, 20:53
ja, sorry Marjolijn :chicken:

Sanderltd
31 januari 2012, 20:55
Deze man is gewoon geweldig en ik koop deze Gitaar omdat ik vind dat ze heel mooi is en ik heb een hoop respect voor die kerel BB King, hij is gewoon een legende in de Blues en ook de King Of Blues. Eens dat deze man er nietmeer is, zal er een stuk van de Blues Legende weg zijn. En tweede reden is dat ik Gibson een heel goed merk vind en collectie wil opbouwen van Gibson Gitaren, dit wil niet zeggen dat ik ook niet bespeel maar ik vind dit model HEEL MOOI :dontgeti:

Groetjes

Heb je ook àl zijn albums en dvd's gekocht? Moet je dan wel doen hoor. Anders ben je inderdaad geen fan.

Ik ging er nu persoonlijk van uit dat jij meer van K3 en Piet Piraat hield, omdat je zo weinig échte Gibson "bleus"-gitaren had. Sinds je die SG Standaard hebt, vind ik je al wel een echte rocker daarentegen.

Maar ik vind niet dat jij een bleusfan bent als je inderdaad geen BB King signaturen hebt. Snel kopen!

:ok:

CID-Gibson
31 januari 2012, 21:11
Heb je ook àl zijn albums en dvd's gekocht? Moet je dan wel doen hoor. Anders ben je inderdaad geen fan.

Ik ging er nu persoonlijk van uit dat jij meer van K3 en Piet Piraat hield, omdat je zo weinig échte Gibson "bleus"-gitaren had. Sinds je die SG Standaard hebt, vind ik je al wel een echte rocker daarentegen.

Maar ik vind niet dat jij een bleusfan bent als je inderdaad geen BB King signaturen hebt. Snel kopen!

:ok:

Kijk ik hoor zijn gitaarwerk heel graag, ga niet vertellen dat ik een dikke fan ben, maar heb nu een maal respect voor die man. En ik vind deze Gitaar wel heel mooi, moet je nu alles kopen van iemand "orgineel" omdat je een fan bent.? Ik denk het niet als ik iets van hem hoor op de radio, zet ik het ook niet uit. Het is gewoon een mooie model van gibson, of je nu een echte fan bent van een groep omdat je een gitaar model hebt waarmee iemand van de band speelt vind ik nu ook weer niet van belang. En ja ik heb een Gibson SG SO WHAT ?. Er zijn nog Fans van AC/DC die een SG kopen al is het maar om ze aan de muur te hangen, wat ik nu ook weer niks vind.
Maar wat iemand anders daar nu van vind kom ik niet tussen.
respect heb ik hier voor iedereen, en ga nu even niet over mijn schrijffouten zeuren, die vind ik hier 1000 keer op een dag kijk er niet naar, soms vertelt dit meer over jezelf dan over iemand anders.

Groetjes

The Unforgiven
31 januari 2012, 21:20
Kijk ik hoor zijn gitaarwerk heel graag, ga niet vertellen dat ik een dikke fan ben, maar heb nu een maal respect voor die man. En ik vind deze Gitaar wel heel mooi, moet je nu alles kopen van iemand "orgineel" omdat je een fan bent.? Ik denk het niet als ik iets van hem hoor op de radio, zet ik het ook niet uit. Het is gewoon een mooie model van gibson, of je nu een echte fan bent van een groep omdat je een gitaar model hebt waarmee iemand van de band speelt vind ik nu ook weer niet van belang. En ja ik heb een Gibson SG SO WHAT ?. Er zijn nog Fans van AC/DC die een SG kopen al is het maar om ze aan de muur te hangen, wat ik nu ook weer niks vind.
Maar wat iemand anders daar nu van vind kom ik niet tussen.
respect heb ik hier voor iedereen, en ga nu even niet over mijn schrijffouten zeuren, die vind ik hier 1000 keer op een dag kijk er niet naar, soms vertelt dit meer over jezelf dan over iemand anders.

Groetjes

Ik begrijp hier echt letterlijk geen zak van, zou je hem in normaal Nederlandsch kunnen herschrijven?

Ijselrobo 07
31 januari 2012, 21:22
wat is 'ie nu weer aan 't zeggen? zie z'n berichten niet door de negeerlijst

The Unforgiven
31 januari 2012, 21:27
wat is 'ie nu weer aan 't zeggen? zie z'n berichten niet door de negeerlijst

Hij heeft het nu al aangepast (vreemd genoeg mijn quote ook..) maar hij was net een dikke van.

bass blom
31 januari 2012, 21:28
wat is 'ie nu weer aan 't zeggen? zie z'n berichten niet door de negeerlijst

jazeg, moeten wij dat dan hier gaan kniplakken? :stop:

Ijselrobo 07
31 januari 2012, 21:39
jazeg, moeten wij dat dan hier gaan kniplakken? :stop:

een korte samenvatting kan ook :D

p.s. leuk bericht onder je berichten LOL XD
Ijselrobo luistert een vet nummer bad boy boogie :rockon:

(of hoe zegt CID dat ook weer? :))

Guitar GoD
31 januari 2012, 21:39
hij is gebant? haha:soul:

Ijselrobo 07
31 januari 2012, 21:42
hij is gebant? haha:soul:

:seriousf:
dat lukt echt alleen hem he.

maar even terug on-topic:
@TS: ga lekker een dagje gitaren testen. misschien ligt een LP je niet en kom je wel thuis met een tele, wie weet..
en ik zou niet gaan voor zo'n line6 ding, maar eerder voor een fender mustang of een Blackstar HT1/HT5.

bass blom
31 januari 2012, 21:43
hij is gebant? haha:soul:

:sssh: :soinnocent:

Sinner1980
31 januari 2012, 21:44
hij is gebant? haha:soul:

So much for fun:(

Nou ja....back on topic dan maar:seriousf:

Watchmaker
31 januari 2012, 21:46
wat is 'ie nu weer aan 't zeggen? zie z'n berichten niet door de negeerlijst

Heb jij dat nou ook?

pueblo
31 januari 2012, 21:47
hij is gebant? haha:soul:

http://files.sharenator.com/that_just_made_my_day_RE_ShockingHappySweetSad_Pos tSecret-s771x600-163707.png


tijd voor on-topic gebabbel.

valentino
31 januari 2012, 21:57
Ik heb nog niets zo veel verstand van elektrische gitaren,
dus ik ga liever naar een winkel.
Dan kan ik uitproberen of een les paul wat voor mij is.

Hallo wij hebben thuis de line-6 15 wat en 30 wat staan De 30 wat heeft 2 keuze standen meer en klinkt warmer. deze kost in de winkel tussen de 169 en 199 euro

de 15 wat tussen de 99 en 109 euro

op marktplaats staat een line-6 tekoop met een yamaha pacifica ik denk dat je daar een hele goed set aan hebt voor een leuke prijs http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/524869132-yamaha-pacifica-zo-goed-als-nieuw.html?return=eJwtjdsKgzAQRP9F0EdNDKUlIsXSp%2F 7FEmMTTMziRnqj%2F94t7duZOQMDWuqX16IjLfdCF2RhNa5zOa NumjmhXeoI65wxAGSql9D8JjU6PN5DL6uR%2BpxKNchSnUJmeH pkpGmkf4vfVjBEFsOyRbt6w3G%2BcUQwfvIGynbXigdEcMAqkW fXVv7KD4hbLypMlE0abS%2BVOlzORff%2BAMIdPCM%3D&fta=eNo9zkFugzAQBdC7jFTWHgPBjMUuqy56BTRgQ6xCsGKTkE S5e03UdvdmFv9%2FpoqegRTBepnaK08BdKD6QLBNDWYmNHEh1F Okh%2FM6DCaky0cSevZ0Xmd7cb3%2BvpHn3g2u5w8p7jzzifUS HMnMjSnF%2B7URmV9C7BdjG8xz9XncewoCz6MF7VJqoJzAmfcA JQjyrkOLA2%2F%2FwKFULKs6oVDGin4HSlmpBGltXXYJeYkHVe 0oVCGGDa2xbLDaczFVxMWzCe1kz2M8%2FVXXBDNv7b4mDTDvny TgG%2BivX15BMwl6vl4%2FZ7VgHA%3D%3D&fta_ind=4&fs=1&thumb_click=1#photo

Op dit forum is veel over de Yamaha pacifica te vinden. Wij zijn ook nog maar net aanbeland in Gitaren land en nog niet zo kundig als de heren en dames hier op het forum. Maar ik denk dat als je met deze set zou beginnen je een leuke start maakt.

heb je ook over de holow body gitaar nagedacht

succes met je gitaar en versterker keuze

jannest
31 januari 2012, 22:00
hij is gebant? haha:soul:

Alleen CID ????

hoe vreemd

lijntjevos
25 maart 2012, 21:12
Hee,

Sorry voor de late reactie
Heb een tijdje niet op dit forum gekeken.
Ik heb dus besloten toch voor een electro-akoestische gitaar met een versterker te gaan kijken aangezien ik samen met een vriendin zing en ons begeleid op gitaar.
Alsnog bedankt voor de reacties :P

Groetjes Marjolijn

Guitar GoD
25 maart 2012, 22:03
Hee,

Sorry voor de late reactie
Heb een tijdje niet op dit forum gekeken.
Ik heb dus besloten toch voor een electro-akoestische gitaar met een versterker te gaan kijken aangezien ik samen met een vriendin zing en ons begeleid op gitaar.
Alsnog bedankt voor de reacties :P

Groetjes Marjolijn

en wat is het geworden? of nog niks gekocht?

Napoje
28 maart 2012, 12:12
:seriousf:
dat lukt echt alleen hem he.

maar even terug on-topic:
en ik zou niet gaan voor zo'n line6 ding, maar eerder voor een fender mustang of een Blackstar HT1/HT5.

Inderdaad. Ik heb een roland cube 30 gehad, die iedereen zo aanprijst, maar het was het gewoon niet. Veel te jengeling hoog en al je een tikkeltje aan de effectknoppen draaide stonden ze meteen vol open ipv subtiel. Ik heb een blackstar HT5 voor € 200 op marktplaats gekocht en ben daar heel tevreden over.

PS: als je je budget wat oprekt... Een PRS SE (singlecut) is behoorlijk wat beter dat wat crapiphone maakt.

helloman2
28 maart 2012, 15:56
epiphone is niet zo crap hoor.
ik heb een epi les paul custom.
Ik vind hem zeer goed gebouwd. Ik ga gewoon de pickups en de tuners veranderen.

Sanderltd
28 maart 2012, 16:15
behoorlijk wat beter dat wat crapiphone maakt.

En op welke ervaringen of wijsheid baseer je die uitspraak? Want je bent hier mijns inziens ongelofelijk uit je nek aan het lullen. Epiphone maakt fantastische gitaren. Meer nog, ik heb Epiphones in handen gehad die pérféct waren afgewerkt.
Het natuurlijk geen Gibsons, nee, maar ze komen wel erg dicht in de buurt. Ik zou zelfs durven zeggen dat het akoestische geluidsverschil tussen de twee miniem is.

Napoje
28 maart 2012, 16:30
Oh ik sta op wat lange fanboyteentjes geloof ik. Nou, dan heb jij een hele andere dan ik bespeeld. Die ik in de winkel getest hebt (rond de €350) vond ik beduidend minder klinken en vooral spelen dan de LP's van vintage en ibanez, al kon dat aan de afstelling liggen. Dat jij hele goeie "vast hebt gehad" wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn nietwaar? Ik zal wel ongelofelijk uit me nek aan het lullen zijn. Ja ik weet ook wel dat er duurdere zijn, maar daar heb ik niet op gespeeld. Maar van mij mag je gewoon "gibsonbelasting" blijven betalen hoor.

Sinner1980
28 maart 2012, 16:42
En op welke ervaringen of wijsheid baseer je die uitspraak? Want je bent hier mijns inziens ongelofelijk uit je nek aan het lullen. Epiphone maakt fantastische gitaren. Meer nog, ik heb Epiphones in handen gehad die pérféct waren afgewerkt.
Het natuurlijk geen Gibsons, nee, maar ze komen wel erg dicht in de buurt. Ik zou zelfs durven zeggen dat het akoestische geluidsverschil tussen de twee miniem is.

Zozo...jij durft.
Nu hoor ik gisteren dat dr. Epiphone naar Rock Palace komt dus grijp je kans!!! Misschien zoekt hij nog een assistent!

refused199
28 maart 2012, 17:05
En op welke ervaringen of wijsheid baseer je die uitspraak? Want je bent hier mijns inziens ongelofelijk uit je nek aan het lullen.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....:seriousf:

nickofzo
29 maart 2012, 00:00
Ik ben het wel met Sander eens hoor, op ervaring die ik heb met epiphones waren 7 van de 10 erg goed. Hier staat een epi SG en die speel ik overigens ook nog steeds met veel genoegen. Ik heb zelfs nog geen pickupwissel gedaan maar is overigens wel in overweging maar financieel gezien gaat het momenteel niet lukken.

Heb ook een aantal zeer fijne les pauls en hollowbodys van epiphone vast gehad, zeker wel te pruimen! helaas zitten er ook nogal wat rotte appels tussen, daarom test ik de gitaar voor aankoop.

nickofzo
29 maart 2012, 10:41
ik ben trouwens geen epiphone fanboy hoor ;) haha
alleen niet zo vaak een slechte vastgehad

hessepes
31 maart 2012, 20:05
Mijn allereerste epiphone was een epiphone les Paul custom: prima gitaar, maar weggedaan want ik ontdekte dat ik iets groter, een semi hollowbody, toch fijner vond. Dat werd een epiphone Riviera (MIK). Super gitaar. Maar weggedaan, omdat ik - Beatles fan - een epiphone casino wilde. Die casino gaat nooit weg. Die andere epiphones had ik ook heel prima kunnen houden, waren fijne gitaren qua klank, afwerking etc. Dus ik heb positieve ervaringen met epiphone.

Sanderltd
31 maart 2012, 20:37
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....:seriousf:

Wat bedoel je daarmee? Ik heb hier naast me nu toevallig een Gibson LP Studio en een Epi LP Standard staan. Beiden niet van mij, maar wel zeer fijne gitaren allebei. Heb verder nog één en ander kunnen vergelijken en mijn persoonlijke ervaringen zijn zeer positief met beide merken.



Dat jij hele goeie "vast hebt gehad" wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn nietwaar?

A contrario geldt dan ook dat, als jij er een slechte hebt vast gehad, niet alle Epi's per definitie "Crapiphones" zijn. ;)
Waar heb je mij overigens horen zeggen dat "àlle" Epiphones goed zijn?


Soit, als er verschillende meningen over zijn, is dat zo hoor. Daar maak ik me allerminst druk om. Daar dient een forum uiteindelijk voor. :) Ik kan alleen maar mijn persoonlijke mening delen! :)

Napoje
2 april 2012, 11:17
Nou ik heb op SG's van Epi gespeeld en die vond ik wel goed dus correctie. Ik vond de LP's van epi niet zo bijzonder als andere LP Klonen.