PDA

View Full Version : Nagels en onderhoud (zie door de bomen het bos niet meer)



Riny
27 januari 2012, 12:53
Na, via de zoekfunctie, alles gezocht te hebben betreffende nagelonder/behoud voor fingerpicking i.c.m. thumbpick kom ik er toch niet uit.

Diverse topics waren van jaren geleden en, naar ik aanneem, zal er inmiddels beter materiaal op de markt zijn om de nagels, bij mij de rechterhand, hard en sterk te maken en te houden, zonder gebruik te maken van "opplak- nagels" vingerpicks o.i.d.

Zelf zit ik de denken, en daar gaat mijn voorkeur naar uit, aan een soort van lak (mat/transparant), maar ja, welk merk en wat is goed gebleken in de praktijk?

Hier op het forum zit zoveel ervaring dat ik hoop op een oplossing.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

aaronstonebeat
27 januari 2012, 23:38
Ik heb aan de middelvinger van mijn rechterhand een rare nagel omdat er ooit een softball-bal met volle snelheid tegenaan is gevlogen toen ik een puber was; sindsdien groeit die van opzij gezien wat krommer om de vinger dan de andere nagels.

Ik houd ze redelijk kort, dat werkt voor mij het best; die nagel van de middelvinger heeft vanwege de vorm een overmatige slijtageplek rechtsbuiten als die te lang is. Met de rest op gelijke, korte lengte kan ik doen wat ik moet doen. Ook op de vingers van de rechterhand kweek je eelt als je erop 'loopt'.