PDA

View Full Version : rg570 blijft niet gestemd.



Aspa123
4 juni 2003, 15:24
Hmm om een of andere reden blijf mn RG570 gewoon niet lang gestemd. :-( Een paar rukken aan de tremelo en/of een dagje niet spelen en alle snaren zijn een kwart noot in stemming gezakt.

Hmm Snaren ziten goedvast, intonatie is ok en de brug heb ik vast gezet met die kleine inbussleutel. Verder ligt het streepje op de brug net ietsjes boven de body.

Snap er niks van mn Floyd op mn BCRich blijf altijd wel goed op stemming... T'is trouwens een 2002 model RG zonder die "floyd licensed" txt op de brug...

taylor
4 juni 2003, 15:49
dat komt omdat het 1 ibanez is :razz:

nee ff serieus waarschijnlijk komt je floyd niet terug in de "neutraal" stand maar net iets erboven of eronder,snapie

je moet dus dat ding(je floyd) laten/of zelf afstellen.daar zijn ook al 100 topics over geweest dus zoek ff

Anders Destium
4 juni 2003, 16:00
Ik heb nooit stemproblemen met mijn Edge en lopro-floyds, en een post als die van Taylor zegt meer over hemzelf dan over Ibanez...

Heb je laatst je snaren vervangen of er 1 gebroken? In dat geval duurt het vaak een tijdje voor hij weer naar behoren werkt, dit moet je echter al gelijk bij het stemmen merken.

De problemen die je hebt kunnen veroorzaakt worden door wat Taylor al zei: Als je brug niet neutraal staat kan dat problemen opleveren. Aangezien de gitaar nog best jong is kan het ook zijn dat hij niet goed op de studs staat (dat zijn de twee plekken waar je brug op steunt) of dat er iets aan de hand is met de veren, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk. Het is misschien verstandig om de gitaar een tijdje op de tuners gestemd te houden (en de top-locks open draaien)
Je kunt als je niet zelf wil gaan klooien ook best terug naar de winkel en hoe en wat vragen...

renier
4 juni 2003, 18:23
kan een karteltje in de ophanging van de brug zijn.. (die twee schroeven waar hij overheen kantelt zeg maar.

daarbij: je hebt een aantal verschillende FR type bruggen van ibanez. ik heb een Edge, en die is dus echt helemaal geniaal. je hebt ook nog een edge pro I en II, Lo TRS en nog wat zwik die lo TRS schijnt heel wat minder te zijn. persoonlijk vind ik de gewone edge van ibanez echt het beste (alleen jammer van de tremelo arm bevestiging, die is wat minder...

Maiden Michiel
5 juni 2003, 16:41
Hoe is die bevestigd dan?

Anders Destium
5 juni 2003, 17:43
Als je problemen hebt met je edge zijn dit handige sites:

http://www.jemsite.com/tech/index.htm
http://www.ibanezrules.com/tech.htm


>MM

het is een plopper, geen schroever als ik het zo voldoende uitleg... bij mij is dit nooit zo'n probleem, het enige is dat er twee ringen op de arm zitten die je na een (hele) tijd moet vervangen zodat hij weer goed klemt...

Ibanez RuleZ
5 juni 2003, 18:57
het is daan waarschijnlijk inderdaad de studs (die schroeven) die ingesleten zijn of het is de edgeknife die te bot is. andere mogelijkheden zijn er niet.

harrald

Aspa123
5 juni 2003, 20:19
thnx...maar

hmm.. gitaar is pas een half jaar oud en echt intensief gebruik ik die tremelo ook weer niet...

renier
5 juni 2003, 20:29
dan is het zeker geen edge, die worden toch niet meer gemaakt...?

tis inderdaad zo'n plopper anders.. dat ding krijgt altijd te veel speling bij mij, is wel moeilijk. mag wel wat strakker van mij.

Anders Destium
5 juni 2003, 21:27
RG570 heeft ALTIJD een edge gehad.

Ik zou zelf terug naar de winkel gaan als ik jou was...

Aspa123
6 juni 2003, 00:00
hmm das klote....

Trouwens 't is wel normaal toch dat mijn EDGE geen "Floyd Licensed" Tekst heeft?

Anders Destium
6 juni 2003, 09:02
Als de bruggen op de 2 sites je niet bekend voorkomen heb je GEEN edge...

Weet je zeker dat je geen RG270 ofzo hebt? Een RG570 was nieuw 800-1000 euro.. Als je dat hebt betaald voor een nieuwe MOET er een edge op zitten, anders ben je genaaid.

Op de Nederlandse Ibanez-site staan nog de modellen van vorig jaar, als je een ilt-brug oid hebt is het logisch dat hij sneller ontstemt (maar nog steeds niet standaard).

Ibanez RuleZ
6 juni 2003, 09:40
het moet er op staan, anders is het geen edge of lo pro. het is verplicht voor fabrikanten om het er op te zetten, als het geen originele floyd is, ik zou dat wel ff checken, het kan nl ook een originele zijn. die lijken niet echt op lo pr edges.

Harrald

Anders Destium
6 juni 2003, 10:37
Ik begrijp niet waarom iemand een edge zou vervangen door een OFR.

Aspa123
6 juni 2003, 23:15
Nee nee... het is echt een edge en ook zeker weten een rg570! Maar de Floyd bevat gewoonweg geen tekst. op de bovenlkant.

Zou je kunnen zeggen welke precies maar weet niet hoe het serie nr is opgebouwd.

Aspa123
6 juni 2003, 23:48
net gechecked, jaar 2002 , nr 25906

Anders Destium
7 juni 2003, 00:16
Als je een foto hebt kan ik gelijk zeggen welke het is, maar je kan ook bij ibanezrules.com naar catalogs gaan en controleren wat voor soort het is...gewoon controleren op brug, elementen en kleur die hij kan hebben (hij kan ook in de 1991 catalogus staan...)

Aspa123
7 juni 2003, 00:31
huh :???:

Volgens mij hebben wij hier wat miscomunicatie :razz:

Gitaar is 100% zeker RG570 uit 2002 met EDGE, alleen dan zonder tekst erop.

Anders Destium
7 juni 2003, 10:36
Ik bedoelde natuurlijk de 2001 catalogus :wink: , ik probeer ook alleen maar te helpen hoor :-?

Wat is je probleem met teruggaan naar de winkel?

De problemen die je hebt zijn nogal ongebruikelijk voor een nieuwe edge brug. Zelfs na een paar jaar misbruiken blijven die van mij uitstekend gestemd, als er geen woorden als floyd licensed of Edge opstaan zou ik zelf wel gaan twijfelen, want die HOREN erop...

Aspa123
7 juni 2003, 16:19
Hmm opzich geen enkel probleem heb er de tijd alleen nog niet voor gehad eneh ben bang dat ik 'm wel kan ruilen maar dat dat stukje missende lak (liet m per ongeluk vallen een paar weken terug) dan een issue wordt :cry:

Anders Destium
7 juni 2003, 16:46
Een probleem met je brug wordt gewoon bekeken hoor en dan onder garantie gemaakt...een gitaar ruilen om zoiets relatief onbenulligs (eenvoudig te verhelpen als duidelijk is wat het probleem is) gebeurt niet :)


Ik denk net als Ibanez rulez dat het met de studs te maken heeft, dat kun je er dan gelijk bijmelden. Het grote voordeel dat je hebt in de winkel is dat ze dan niet meer het idee hebben dat ze je kunnen naaien. Het komt helaas weleens voor dat een winkel denkt: probleem -> goudmijn.