PDA

View Full Version : versterker keuze Roland Cube 15 XL of Blackstar HT1(R)



tux2
27 januari 2012, 10:42
Ik wil een tweede oefenversterkertje aanschaffen, waar dus een Headphone op aangesloten moet kunnen worden. Ik zal hem namelijk voor 's avonds gebruiken. (vermogen is dan niet zo belangrijk lijkt me, cker niet daar ik alleen maar oude Jazz speel en oefen).

Nou is mijn keuze gevallen op de:
- Roland Cube 15XL of
- Blackstar HT1 of HT1RR

Welke adviseren jullie mij?

Ik hoor graag jullie reacties
Groet
Tux2

BartBlackMagic
27 januari 2012, 11:09
Wat die modeling versterkers betreft vind je hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147048-Line-6-Spider-IV-15watt-vs.-Roland-Cube-15-xl) meer informatie. Kijk ook eens naar de Vox Valvetronix reeks, vind ik persoonlijk beter als de Roland Cubes. Heb er zelf eentje.

tux2
27 januari 2012, 11:19
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Blackstar HT1R met headphone, mogelijkheid en het is nog een buizen amp ook.

...doe ik hier goed aan,...

GR
Tux2

Kim Wilson
27 januari 2012, 11:30
Ligt eraan wat je ermee wil doen. Als het gaat om een klein oefenversterkertje voor thuis, kan ik je van harte de Fender Mustang aanbevelen. Niet duur, volop mogelijkheden die je via de USB met de computer kunt instellen en een heel aanvaardbaar geluid. Wat mij betreft momenteel de beste modelling-amp die je voor dat geld kunt kopen. Zeker voor thuis. Als je met een koptelefoon wil gaan spelen, heb je er niks aan dat het een buizenamp is.

bass blom
27 januari 2012, 11:34
ik denk als je een princeton van 77 hebt dat je de blackstar moet nemen.

maarja, ik heb een JTM45 en ook een mustang voor erbij :D

Kim Wilson
27 januari 2012, 11:37
En ik denk dat hij de Mustang moet hebben. Voor 's avonds een beetje pielen heb je helemaal niks aan een ampje "omdat het een buizenamp is". Dan moet je voor een ampje gaan die op fluisterniveau ook nog enigszins overtuigend klinkt. En dat doet de Mustang zeker. Er zit zeker een model in die overeen komt met het geluid van die Princeton. En daarnaast kun je nog uit allerlei andere amps kiezen, waardoor je uitgedaagd wordt om ook eens wat andere dingen te spelen.

tux2
27 januari 2012, 13:08
En ik denk dat hij de Mustang moet hebben. Voor 's avonds een beetje pielen heb je helemaal niks aan een ampje "omdat het een buizenamp is". Dan moet je voor een ampje gaan die op fluisterniveau ook nog enigszins overtuigend klinkt. En dat doet de Mustang zeker. Er zit zeker een model in die overeen komt met het geluid van die Princeton. En daarnaast kun je nog uit allerlei andere amps kiezen, waardoor je uitgedaagd wordt om ook eens wat andere dingen te spelen.

ik heb ook een Fender G-Dec Fifhteen, maar die is weer eens defect, staat nu bij de leverancier, hiervoor had ik een Fender frontman 15R erbij, maar ook die ging na nog geen jaartje al kapot. Dus ik ben een beetje klaar met die goedkope Fender versterkertjes (ze worden wel iedere keer netjes omgeruild voor een nieuwe hoor dat moet ik wel even bij zeggen want de garantie is wel oke).
btw. mijn oude Fender Princeton Reverb (1977),tja die is pas echt vet ;-)

Dus vandaar dat ik nu eens wat anders wil uitproberen. Vandaar de voorkeur voor de Blackmaster HT1R ....(of toch de Roland...)

Graag jullie advies of ervaring

Groetjes
Tux2

jim__
27 januari 2012, 13:14
Heb voor thuis de cube 30x, die vind ik clean voor jazzdingetjes wel lekker klinken op het jc-kanaal. Het cleane kanaal van de blackstar ht1 vond ik dan weer minder toen ik hem testte, beetje kil en weinig body. Blijft natuurlijk appels en peren vergelijken, zijn twee compleet verschillende versterkers.

Mijn stem zou gaan naar de cube, maar het beste advies lijkt me je koptelefoon meenemen en in de winkel alles uitproberen. Moet de eerste versterker nog tegenkomen die hetzelfde klinkt via de koptelefoonuitgang als uit de speaker.

tux2
28 januari 2012, 18:10
Hallo allen

Bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Alles afwegende en gespeeld hebbende is het de Blackstar H1-R geworden.

Ik heb hem uitgeprobeerd met mijn eigen Headphone en ook gespeeld zonder.
Mooi Clean geluid voor mijn favorite Jazz licks en Jazz muziek stijl.
Ook de Reverb klinkt best oke,
Volgens mij heb ik er vandaag zaterdag 28 januari 2012 weer een leuke oefenversterker bij.

Groetjes
Tux2

btw, de Roland Cubes waren ook oke, maar mijn voorkeur ging uit naar de Blackstar

Hier nog een linkje wat ik tegen kwam, met wat er zoals uit een Blackstar H-1R komt:

http://soundcloud.com/frictionlessfish/ht-1r-demo
The demo is split up into 4 parts:

"Lazy Day Blues" from Blues You Can Use
A typical jazzy blues chord progression with a walking bass line
"Power Chord Rock" from Session 15 in L&MG
"Jazz Octaves" from Session 14 in L&MG