PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Fender twin reverb



thekid
26 januari 2012, 21:21
Na vorige week wat amps getest te hebben waaronder ook de trri, beslist om deze dan ook aan te schaffen. En gisteren trotse eigenaar geworden van deze mooie versterker. Hard gaat hij zeker, maar dat wist ik van te voren. Omdat ik meerdere stijlen wil spelen is het toch wel tof dat hij niet al te vroeg openbreekt en dus lang (zeer lang) clean blijft. ben zeer tevreden. nu nog een fuzz ofzo (iemand tips) en ik kan voort.

Foto's volgen

Comfortably Daniel
27 januari 2012, 08:42
Gefeliciteerd! :)
Fijne versterker. Heb 'm zelf ook en speel er nu al een jaar of 4 op. Thuis, op jams, optredens. Niks is teveel eigenlijk ;)

Wat ik je wel aan kan raden; Koop een goed stel buizen. De standaard buisjes zijn niet echt super en met een goed setje klinkt 't toch net even wat beter.

Kim Wilson
27 januari 2012, 08:48
... Niks is teveel eigenlijk ;)


Echt wel! Het gewicht is teveel! :D


Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Mooie bakken zijn het, alleskunners waarmee je nooit vermogen tekort hebt. En een icoon natuurlijk!

Comfortably Daniel
27 januari 2012, 10:02
Echt wel! Het gewicht is teveel! :D


Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Mooie bakken zijn het, alleskunners waarmee je nooit vermogen tekort hebt. En een icoon natuurlijk!

Ghehehe...tjah. Het gewicht kan af en toe inderdaad een nadeel zijn, maar ach...dat moet je maar op de koop toe nemen hè ;)

Little Jay
27 januari 2012, 10:30
Gek genoeg sjouw ik sinds ik een Twin heb altijd minder.

Waarschijnlijk omdat ik weet hoe zwaar 'ie is, dus ik plan veel beter dat ik met de auto vlak bij het podium kan komen :D

En vette wielen (een slag groter dan die standaard-casters) helpt ook!

Comfortably Daniel
27 januari 2012, 10:59
Dat probeer ik over het algemeen ook...ik alleen vorige week weer een flink loopje met de twin. Vijf minuten met zo'n ding aan één hand is toch niet zo prettig :soinnocent:

Maar wieltjes...neh. Ben nog steeds een beetje huiverig ervoor...onder een versterker. Een cabinet ok, maar ik hou m'n buisjes liever heel dan dat ze door kinderkoppies worden omgetoverd, ghehehe

thekid
27 januari 2012, 16:50
Ja inderdaad zwaar, maar de pa kan wel voor roadie spelen he ;) .

muziekschuur
27 januari 2012, 16:59
Cmatmods brownie. Da's een echte aanrader.

Een Danelectro drive (35 euro) (lijkt sterk op de OCD)
En een Danelectro Coolcat vibe. Zo een cool pedaal voor het onvervalste univibe geluid.

Comfortably Daniel
27 januari 2012, 18:04
tjah...pedalen. Met een Twin kan je eigenlijk alle kanten op, dus kijk wat je lekker vind klinken ;)

Ik speel zelf met fuzz, muff, drive, distortion en allerlei variaties over m'n Twin en eigenlijk kan ie alles wel aan.

thekid
27 januari 2012, 20:25
Die big muff was ik zelf ook aan het denken. en dan een booster ofzo.
Moet ik een cleane booster nemen of niet. ik las dat jack white (die ook een twin gebruikt naast de silvertone's) dat hij zijn booster continu op heeft staan. geeft dit meer drive aan de buizen of hoe moet ik dat zien. Het zal toch een kwestie worden van testen waarschijnlijk he.

Comfortably Daniel
28 januari 2012, 14:29
Als hij z'n volume zo ver open heeft dat ie bijna gaat oversturen, kan een booster er inderdaad net even een randje meer aan geven.

Ik heb 'm over het algemeen niet hoger dan 6 staan of zo.
M'n Pink Flesh staat zo dat ie net boven unity-gain zit, om een boost te krijgen.
De andere "drives": CrunchBox > RAT > Keeley BD-2.
CrunchBox alleen: Hele kleine boost
RAT alleen: Unity-gain.
Keeley BD-2: Net even een klein randje, maar best een aardige boost.
CB met RAT: Iets meer volume en de RAT krijgt wat meer op z'n kloten.
CB met BD-2: De BD-2 geeft eigenlijk alleen een clean boost.
BD-2 met RAT: Geeft de dus bijna clean boost.
Hierbij gebruik ik dus ook nog de DynaComp, die ietjes boven unity-gain zit, waardoor ik over al nog iets volume kan toevoegen en bijvoorbeeld de CB nog wat meer kan later oversturen.

Heel verhaal zo, maar het is erg nuttig als je meerdere pedalen hebt die lekker samenwerken. Als je weet welke pedalen goed samen gaan kan je erg leuke "extra" sounds krijgen ;)