PDA

View Full Version : Ibanez i.p.v. Blade



Bladerunner
4 juni 2003, 14:29
Hi,

ik ben van plan om m'n ouwe trouwe Blade (RH-4) in te ruilen.
Waarschijnlijk tegen een Ibanez omdat ik daar wel goede dingen over lees, nieuw niet al te duur zijn en er ook goed uitzien (geluid is natuurlijk het belangrijkste).
Wat ik van de Blade tegen vind vallen is het feit dat er geen humbucker in zit, tenminste niet in die van mij. Het helder klinkt fantastisch maar een echt mooi warm geluid krijg ik er niet echt uit.
Wie vindt dat ik een goede keus maak om m'n Blade voor een Ibanez in te ruilen? Of is het verstandiger om hem voor een Blade met humbucker in te ruilen? Of misschien zijn er andere suggesties.
Ik hoor graag van jullie.

Bladerunner

Lacrymosa
4 juni 2003, 14:48
je kan ook gewoon gaan voor een singlecoil sized humbucker, heb je et probleem ook opgelost

en uti een Ibanez krijg je nou ook niet echt een super mooi clean, die dingen zijn meer gemaakt om mee te scheuren/crunchen

CheerS!!

Bladerunner
4 juni 2003, 15:14
Thanks Lacrymosa,

zo's singlecoil humbucker, is daar gemakkelijk aan te komen en gemakkelijk in te bouwen? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee.
En klinkt zo'n singlecoil hetzelfde als een normale humbucker?

Lacrymosa
4 juni 2003, 15:25
er is heel makkelijk aan te komen
Iedere pickup fabrikant (seymour duncan, Dimarzio, Bill Lawrence) maakt ze wel

Ze zijn makkelijk via het internet te bestellen, en je gitaarboer kan er ook aan komen

ze zijn makkelijk in te bouwen, hoewel ik niet weet hoet het zit met het active systeem van Blade.

Maar ik denk dat als je em aansluit zoals de oude elementen er in zitten, gaat et denk ik wel goed

CheerS!!

Bladerunner
4 juni 2003, 15:38
:cool: Thanks, Lacrymosa,

ik ga binnenkort informeren want de Blade is een fijne gitaar en als ik er met 'een simpele ingreep' ook een voller geluid uit kan krijgen is het perfect!!

Ic3gl0vE
4 juni 2003, 16:13
en je kunt ook je gitaar uit laten frezen en er een gewone humbucker in laten zetten.

en om een indicatie te geven hoe SD hotrails (dat zijn single coil sized humbuckers) klinken; Iron maiden speelt ermee (en Mtlhead ook :) )

BLOK182
4 juni 2003, 16:18
En je hebt van Seymour Duncan bijvoorbeeld ook de lil '59, soort PAF in singlecoilformaat. Maarre, wat voor soort muziek wil je ermee spelen?

marc_o
4 juni 2003, 16:43
Nooit je gitaar tegen een Ibanez inruilen joh!

El Drecko
4 juni 2003, 16:47
en uti een Ibanez krijg je nou ook niet echt een super mooi clean, die dingen zijn meer gemaakt om mee te scheuren/crunchen


Wat een onzin.

ReinoutV
4 juni 2003, 16:51
Nooit je Blade inruilen: supergeluid! Koop er liever een andere gitaar bij, als je ook wat warmer geluid wil. En je kan ook overwegen je brugelement te vervangen door een humbucker (als je hem zo origineel mogelijk wil houden ook een die blade in zijn andere gitaren gebruikt (de classic volgens mij)). Blades stijgen alleen maar in waarde, omdat et supergitaren zijn. Datzelfde gebeurt amper of niet bij Ibanez.

Bladerunner
4 juni 2003, 17:15
Hartelijk dank voor de reacties! :lp:
Het merendeel speel ik clean maar daarnaast wil ik op z'n tijd ook nog wel solo's met (veel) sustain kunnen spelen en af en toe ook wat (hard)rock achtige geluiden produceren.
Ik heb net bij een gitaarbouwer in de buurt geinformeerd: ze hebben een DiMarzio Cruiser liggen, een DP 186, een halselement. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zo ja, dan hoor ik graag van jullie.

renier
4 juni 2003, 18:19
ik heb nog een dual blade liggen van customshop parts..

http://static.zoovy.com/img/mailboxmusic/W300-H222-B000000/gpu_drsc1

prima ding, scheurt ook behoorlijk, maar hij zit nu in de neck positie van mijn ibanez, en daar issie niet bijster geschikt voor. tis meer een brug humbucker zeg maar. zelfde type geluid als een hot rails of fast track 1.

[/img]

Dirtypool
4 juni 2003, 22:38
Niet verkopen die Blade, je kunt wel overwegen er andere elementen in te laten zetten door ee n goede gitaarbouwer.
Ikzelf heb er Lindy Fralin Blues huppeldepup elementen in een van mn Blades laten zetten.
Het active boost control werkt gewoon, maar ik heb nu wel een brom tussen de elementen helaas.
Moet ik nog ff naar laten kijken of dit de bedoeling is.
Mn andere heb ik de 2 sc van Levinson zelf en een Seymour Duncan humbucker in sc-formaat zitten.

Mijn advies: koop er 2ehands gewoon een leuk gitaartje bij.
Wat voor versterker heb je eigenlijk?
Grtz Richard

Bladerunner
5 juni 2003, 07:29
Hoi Richard,

ik ga de Blade niet verkopen, mede door de vele reacties van jullie.
Ik heb al een hele tijd een Fender Princeton Chorus, ben al wel een tijd aan het overwegen om een goede buizenbak te kopen maar omdat ik niet heel vaak speel heeft dat niet de hoogste prioriteit.
Ik heb al geinformeerd bij een (goede) gitaarbouwer en die heeft een DiMarzio Cruiser liggen. Ik moet nog even op Internet kijken of ik daar wat over te weten kan komen.
Bedankt voor de reactie,
Max

Lacrymosa
5 juni 2003, 11:22
Als ik et verhaal zo lees, heb je nie zo veel aan die Cruiser

et is juist die Single coil sound die je niet aanstaat

en de Cruiser is er voor ontworpen om te klinken als een single coil........alleen dan zonder ruis

dus ik denk dat je nix aan een Cruiser heb

Kijk eerder naar een Chopper (dimarzio), Lil 59 (seymour duncan)

CheerS!!

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 12:51
ik zou ook eens een andere versterker proberen.

Bladerunner
5 juni 2003, 13:02
Ik weet dat het geluid inderdaad ook sterk kan verbeteren door een andere versterker maar daar wil ik op korte termijn niet in gaan investeren omdat een goede (buizen)versterker ook aardig aan de prijs is!
Het vervangen van een element is niet zo kostbaar (?) en het geluid kan er aardig van opknappen als ik de reacties zo lees, dus..

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 13:16
ik zeg ook niet meteen dat je een andere amp moet kopen, maar uiteindelijk zul je er toch bij uitkomen. Wat ik bedoel is dat je eens een paar andere versterkers zou moeten proberen, omdat je gitaar dan misschien al meteen goed klinkt, zonder dat je een nieuw element hoeft.

die princeton geeft nou eenmaal een scherp geluid, geen warmte

Bladerunner
5 juni 2003, 13:27
Ik heb inderdaad een keer over een Fender buizenversterker gespeeld en dan klinkt het inderdaad warmer. Wie weet koop ik er zelf ooit ook een. Maar een ander element komt er wel in omdat ik op de Princeton ook wel iets voller wil klinken. En gelukkig ben ik ook niet meteen arm na deze aanpassing.

Dirtypool
23 augustus 2003, 14:49
Ik zat dit nog eens te lezen en realiseerde me plotseling dat we het hier nog niet over de VSC gehad hebben.
Als je naar de site www.bladeguitars.com gaat kun je de standen van de 3 potmetertjes bekijken en uitproberen.
Verder kan ik je www.haarguitars.nl aanraden om je element te laten plaatsen.
Werkt erg netjes, vind ik.

Grtz Richard

Bladerunner
23 augustus 2003, 16:54
Thanx Richard,

ik heb al op de site van Blade gekeken en heb de instellingen veranderd en heb nu inderdaad een beter (tenminste voor mij) geluid gekregen.
Maar als je b.v. een 'warmer' geluid instelt moet je de meters weer aanpassen als je een 'typisch strat'-geluid wil hebben.
Dat kan wel eens onhandig zijn.

Greetz,
BladeRunner