PDA

View Full Version : Cornford Carrera



BartBlackMagic
26 januari 2012, 12:27
De Cornford Carrera: 5 tot 8 watt buizenversterker, reverb, effects loop, hand-wired, 12" Celestion Vintage 30, 8 pin en 9 pin sockets voor verschillende buizen en prachtig afgewerkt. Helemaal wat 'k zocht...
Nou had ik eindelijk een winkel gevonden die aan Cornford kon geraken, liet hij me vandaag weten dat zen leverancier had meegedeeld dat Cornford failliet is! Ze weten nog niet of ze een doorstart gaan maken. Weet iemand hier iets meer van? (tweedehands zijn ze niet te vinden)

Kent iemand alternatieven? Ik speel uitsluitend thuis. Maximum budget is 1200 EUR. De Blackstar HT-5 & HT-1 heb 'k al eens getest, best goed voor het geld, maar ik zoek het toch een categorie hoger, geen compromissen. Ibanez TSA-15 heb 'k ook getest, stond mij wel aan, maar in niks te vergelijken met de Cornford. De meeste écht leuke versterks zijn veel te luid voor thuis.

EDIT NOTE 16u02:
Na Cornford zelf te hebben gecontacteerd blijkt dat ze niét failliet zijn en nooit zijn geweest (wel is het een tijdje iets minder gegaan).

marc_o
26 januari 2012, 12:37
De Cornford Carrera: 5 tot 8 watt buizenversterker, reverb, effects loop, hand-wired, 12" Celestion Vintage 30, 8 pin en 9 pin sockets voor verschillende buizen en prachtig afgewerkt. Helemaal wat 'k zocht...
Nou had ik eindelijk een winkel gevonden die aan Cornford kon geraken, liet hij me vandaag weten dat zen leverancier had meegedeeld dat Cornford failliet is! Ze weten nog niet of ze een doorstart gaan maken. Weet iemand hier iets meer van? (tweedehands zijn ze niet te vinden)

Kent iemand alternatieven? Ik speel uitsluitend thuis. Maximum budget is 1200 EUR. De Blackstar HT-5 & HT-1 heb 'k al eens getest, best goed voor het geld, maar ik zoek het toch een categorie hoger, geen compromissen. Ibanez TSA-15 heb 'k ook getest, stond mij wel aan, maar in niks te vergelijken met de Cornford. De meeste écht leuke versterks zijn veel te luid voor thuis.


Er zijn alternatieven genoeg. Maar voordat iedereen je daarmee gaat vervelen, want het wordt een wedstrijdje merknamen gillen straks...weet ik dat Ieme (hier ook op het forum te vinden) een Cornfordcombootje te koop heeft staan.

Ga daar eerst eens naar luisteren, wellicht is het helemaal je ding...

BartBlackMagic
26 januari 2012, 12:49
Die heeft waarschijnlijk de Harlequin MKI als ik het mij goed herinner (al zie ik hem nergens te koop). Laat het mij zo zeggen: ik heb de Carrera nooit gehoord, wél de Harlequin, het is eigenlijk gewoon de Harlequin met enkele leuke opties (nl. reverb, effects loop, 8 & 9 pin socket). En dat wil 'k er toch wel op hebben. Andere vereiste: nieuw en via een Belgische winkel te koop (heeft met kortingen te maken).
Zelf kan 'k geen enkel alternatief opnoemen dat zo goed klinkt en geen bakbeest is met veel te veel vermogen voor thuis.. Dus ben wel benieuwd naar de alternatieven ;-)

muziekschuur
26 januari 2012, 12:59
De Hughes en Kettner tubemeister 18. Is dat iets?


Conford website is nog steeds online;

http://www.cornfordamps.com/

Ik zou ze even mailen. Waarschijnlijk kunnen ze direct leveren. Jij betaalt via de bank vooruit en vervolgens staat er een postbode moeilijk te kijken voor je deur met een zwaar pakketje...

BartBlackMagic
26 januari 2012, 13:02
Al getest, was het nu de 18 of 5 watt, weet het niet meer juist. Maar was niet echt onder de indruk. Vond de Ibanez TSA-15h toen beter (met Custom Shop Strat). Misschien dat er handelaren op dit forum zitten die kunnen zeggen hoe het precies met Cornford zit?

muziekschuur
26 januari 2012, 13:28
Musik-Schmidt OHG
Hanauer Landstraße 338
60314 Frankfurt am Main
Germany
Tel: 069 / 29 70 29 70
www.musik-schmidt.de

http://www.musik-schmidt.de/gb-Cornford-Roadhouse-30-H.html

Hier een Cornford Roadhouse top voor 900 euro.... En dan een Koch loadbox. Heb je iets moois voor een koopje.

http://www.feedbackmusic.com/gitaar/koch-dummy-box-home/100005513/FBR102269

Koch dummy box home voor 169 euro...

marc_o
26 januari 2012, 13:31
Naar wat voor sound zoek je? Wat is je stijl?
Ik zag zo snel geen soundfile van de Carrera namelijk..

BartBlackMagic
26 januari 2012, 14:08
@Muziekschuur: het moet via een Belgische winkel (op factuur).
Ik heb ze al gemaild. Op het nieuws of ze failliet zijn hebben ze nog niet gereageerd, wel zeiden ze me dat 'k moest proberen via Musik Schmidt of Andertons maar daar ben 'k dus niet veel mee (wegens factuur).

@marc_o: Guthrie Govan (Erotic Cakes album: Waves) is precies wat 'k zoek. Oversturing halen uit de eindtrap waardoor de amp begint te "zingen"... is dat de juiste uitleg voor dit geluid?
Voor de rest: David Gilmour, Eddy van Halen, AC/DC (in mindere mate), ... Geen moderne metal.
Voor het blues en SRV werk koop 'k me later nog wel een Blues Junior III ofzo.

ieme
26 januari 2012, 14:09
Marc, mijn cornford is niet te koop, is m'n main recording amp geworden, marshall sound op "normaal nivo"

muziekschuur
26 januari 2012, 14:16
Je kan ze vragen te bemiddelen via Music Smidt. Die willen wel van die Cornford af...
Iets anders......hmmm.... Rivera?

marc_o
26 januari 2012, 14:25
Marc, mijn cornford is niet te koop, is m'n main recording amp geworden, marshall sound op "normaal nivo"


Alles is te koop..... :-)



hey, je had 'm toch een flinke tijd in de verkoop staan?

BartBlackMagic
26 januari 2012, 17:49
Ik heb reply gekregen van Cornford met de vraag of ze misschien failliet zouden zijn, dit was het antwoord:

No, Cornford are not bankrupt and never have been; I'm guessing that ################## is the source of this info. Whoever said this, though, should be checking on their facts before saying something as serious as that, as it is potentially damaging. Cornford did suffer some setbacks with production but never actually stopped.

Nu nog een Belgische winkel vinden die ze kan leveren! Ook niet simpel, twee geprobeerd, bij beide niet mogelijk.

alfred
26 januari 2012, 20:01
Volgens mij heeft andertons (UK) veel Cornford voor een lage prijs

http://music.andertons.co.uk/search?p=Q&srid=S8-UKSR01&lbc=andertons&ts=custom&w=cornford&uid=44425898&method=and&isort=score&view=grid&nodet=1&srt=0#page-1

BartBlackMagic
26 januari 2012, 20:28
Die hebben er heel wat inderdaad (nog 4 op voorraad). Maar het moet op factuur met Belgisch btw nummer, anders kan 'k niet profiteren van korting.

ieme
26 januari 2012, 21:16
Alles is te koop..... :-)



hey, je had 'm toch een flinke tijd in de verkoop staan?

Long long time ago...

BartBlackMagic
2 februari 2012, 19:56
Tot op heden heb 'k niets gehoord, ik was hier al langer mee bezig dan dat 'k dit topic startte btw. Vandaag de 5e muziekzaak gecontacteerd, die zei dat de kans klein is dat het ging lukken met Cornford omdat ze meestal een heel aantal versterkers op stock moeten nemen en ze dus moeten zien of er een markt voor is (wist 'k al maar 'k kon maar proberen éh :)).
Ik vroeg naar alternatieve laag-wattage versterkers voor thuis die toch heel goed klinken. Hij kwam met de Mesa Boogie Transatlantic TA-15, duur, maar het volgens hem helemaal waard. Hij speelde er zelf op en zou dan zijn eigen exemplaar meebrengen zodat 'k kon testen. Is terugschakelbaar van 25 naar 15 & 5 watt, 2 kanalen & meerdere voicings. Geen reverb of effects loop. Klinkt wel naar wat 'k zoek, buiten dat 'k dan graag een reverb had gehad. Heeft iemand buiten deze nog alternatieven? Het is een eindje rijden en dan doe 'k liever alles in één keer...

peter_heijnen
3 februari 2012, 10:25
uitsluitend thuis.

Guthrie Govan (Erotic Cakes album: Waves) is precies wat 'k zoek. Oversturing halen uit de eindtrap waardoor de amp begint te "zingen"... is dat de juiste uitleg voor dit geluid?
Dat kun je ook met 5 watjes vergeten tenzij je midden in het bos woont. Is een isocab dan geen beter idee?

Btw, je kunt cornford ook in engeland bestellen en laten overkomen.

BartBlackMagic
3 februari 2012, 21:44
Dat kun je ook met 5 watjes vergeten tenzij je midden in het bos woont. Is een isocab dan geen beter idee?

Btw, je kunt cornford ook in engeland bestellen en laten overkomen.
check -->

Maar het moet op factuur met Belgisch btw nummer, anders kan 'k niet profiteren van korting.

Ik woon afgelegen, naast en achter ons geen buren idd. Ik twijfel of die Mesa genoeg gain heeft voor van die soaring leads gelijk hier: klik (http://vi.be/boneyard) song: Believer vanaf 3:40 en vooral Shine vanaf 3:00
Alternatieven?

ghost-rider2006
3 februari 2012, 22:29
werkt als een tierelier
tussen mijn HT40 en vele malen beter


Musik-Schmidt OHG
Hanauer Landstraße 338
60314 Frankfurt am Main
Germany
Tel: 069 / 29 70 29 70
www.musik-schmidt.de

http://www.musik-schmidt.de/gb-Cornford-Roadhouse-30-H.html

Hier een Cornford Roadhouse top voor 900 euro.... En dan een Koch loadbox. Heb je iets moois voor een koopje.

http://www.feedbackmusic.com/gitaar/koch-dummy-box-home/100005513/FBR102269

Koch dummy box home voor 169 euro...

BartBlackMagic
16 februari 2012, 20:48
Trommelgeroffel...