PDA

View Full Version : Gitaar en passieve DI



JTB
26 januari 2012, 10:56
Om mijn gitaren op te nemen plugde ik ze voorheen rechtstreeks in mijn geluidskaart (M-Audio Delta 66) en dat ging prima. Nu las ik op verschillende plekken dat het beter is als je er een DI tussen zet en dat je om te reampen ook een passieve DI (omgekeerd) kunt gebruiken.

Nu heb ik gisteren geprobeerd op te nemen via de DI, maar het signaal dat ik dan binnen krijg in Sonar is enorm laag, te laag om bruikbaar te zijn. Doe ik iets verkeerd?

bass blom
26 januari 2012, 12:22
wat uit die DI komt moet in een microfoon ingang.

JTB
27 januari 2012, 09:27
Ok, dat klinkt aannemelijk en als ik die niet heb? Dan kan ik beter mijn gitaar toch gewoon rechtstreeks in mijn interface rammen? Dan heb ik een veel harder/hoger signaal zonder te clippen en zonder dat er nog meer rommel in de signaalweg zit.

bass blom
27 januari 2012, 09:44
alleen heb je dan niet de goeie (impedantie) aanpassing, maar als jij er blij mee bent is het toch prima?

JTB
27 januari 2012, 09:53
alleen heb je dan niet de goeie (impedantie) aanpassing, maar als jij er blij mee bent is het toch prima?

dat klopt, maar wat is hier nu precies het nadeel van?

bass blom
27 januari 2012, 10:50
met een DI op een mic ingang krijg je gitaargeluid zoals het bedoelt is, soortvan.
dat mis je als je een gitaar zo in een mic of line ingang duwt.
en ik denk dat dat wel meer naar voren gaat komen als je gaat re-ampen.
er bestaan ook interfaces met een HI Z ingang, speciaal aangepast voor gitaar.

JTB
27 januari 2012, 10:56
met een DI op een mic ingang krijg je gitaargeluid zoals het bedoelt is, soortvan.
dat mis je als je een gitaar zo in een mic of line ingang duwt.
en ik denk dat dat wel meer naar voren gaat komen als je gaat re-ampen.
er bestaan ook interfaces met een HI Z ingang, speciaal aangepast voor gitaar.

Ok, kijk daar kan ik wat mee, shit zeg, heb helaas al veel partijen zo opgenomen, maar zal die fout vanaf nu niet meer maken dus.

bass blom
27 januari 2012, 10:57
en heb je al met succes ge re-ampt?

JTB
27 januari 2012, 11:05
en heb je al met succes ge re-ampt?

Ja heb ik voorheen wel al gedaan ja, maar dan ook direct vanuit mijn interface de gitaaramp in. Werkte an sich prima, er was alleen een enorme zooi ruis als de versterker op het high gain kanaal stond. Nu ga ik sowieso met een omgekeerde DI reampen.