PDA

View Full Version : vraag over delay in stereo



princeclaud
25 januari 2012, 12:30
beste allemaal

ik ben even bezig geweest op internet om antwoord te vinden op het volgende:

als ik een stereo stompbox heb met pingpong/pan delay, en ik sluiten deze aan op een combo versterker met een stereo fx loop, krijg ik dan het delay effect van linkse naar rechter speaker?

bass blom
25 januari 2012, 12:34
dat zou zomaar kunnen ja.
die fx loop zou dan wel instelbaar moeten zijn op line/instrument level denk ik.

Rutger
25 januari 2012, 12:37
Volgens mij niet, alles wordt toch weer lekker door elkaar gegooid in de eindversterker? Je zou dan ook een stereo eindversterker moeten hebben en je speakers in stereo gekoppeld.

lindstrom
25 januari 2012, 12:42
Idd Rutger, wanneer er een mono gitaarkabel een mono ingang van een versterker ingaat zal je stereo pingpong niet meer stereo zijn ook al is de combo een 2x12.

De versterker blijft mono.

bass blom
25 januari 2012, 12:45
waarom heeft een combo een stereo loop als de combo mono is?

en als hij inderdaad stereo is hoor je het effect natuurlijk alleen maar vlakbij :D

Rutger
25 januari 2012, 12:53
Je hebt een punt, ik ging er eigenlijk direct vanuit dat zijn combo mono is.
De vraag moet zijn: is je combo zelf ook stereo?

Midwolda
25 januari 2012, 13:08
Bijvoorbeeld een Princeton Chorus heeft een stereo FX loop, een stereo eindversterker en twee in stereo aangesloten speakers.
Dan zou je dus de links/rechts van de delay (= 2x mono 6.3) via een Y-kabeltje met 1x stereo 6.3 op de FX-return kunnen aansluiten
en dan gaat het inderdaad pingpongen.

princeclaud
25 januari 2012, 13:22
ik ginger een beetje vanuit dat als een combo een stereo fx loop had, dan ook de hele combo stereo was. inderdaad ik heb ooit eens zo'n princeton geprobeerd on stage maar die ging niet luid genoeg. ik weet dat er fender combos zijn ( met stereo fx loop )die luider gaan

even een zijstraat, waarom via een Y kabel? die princetons hebben toch 2 x send return?
foto fx loop princeton

http://en.audiofanzine.com/utilities/a.provider,m.256449,mod.media,th.normal,s.pictures .jpg

telecastermaster
25 januari 2012, 13:22
Precies. Of je neemt een Roland Jazz Chorus 120. http://www.roland.com/products/en/JC-120/

Midwolda
25 januari 2012, 13:28
ik ginger een beetje vanuit dat als een combo een stereo fx loop had, dan ook de hele combo stereo was. inderdaad ik heb ooit eens zo'n princeton geprobeerd on stage maar die ging niet luid genoeg. ik weet dat er fender combos zijn ( met stereo fx loop )die luider gaan

even een zijstraat, waarom via een Y kabel? die princetons hebben toch 2 x send return?
foto fx loop princeton

http://en.audiofanzine.com/utilities/a.provider,m.256449,mod.media,th.normal,s.pictures .jpg

Ja, maar als je wilt pingpongen tussen de twee speakers moet je alleen de stereo FX-return gebruiken.
Er staat me zoiets bij dat je niet allebei de loops tegelijk kunt gebruiken, zou ik even op moeten zoeken in de manual.

princeclaud
25 januari 2012, 14:17
begrijp me niet verkeerd, ik wilde eerst even zeker weten of het wel mogelijk was, wat ik wilde doen. ik heb dus nog geen combo aangeschaft. ik heb al wel diverse stereo effecten.