PDA

View Full Version : Brughum past net niet.



Rohtagran
25 januari 2012, 11:46
Ben momenteel mn jordan fake-o-caster (dat is zo'n goedkoop oefendingetje)aan het verbouwen. Ik heb de slagplaat verzaagt van SSS naar HSH en een paar hums besteld bij GFS. Nu lijkt het wel dat de brughum tegen het hout dat tussen de pickup en de brug zit vast zit. Dus krijg ik de brughum dr niet echt goed in.

Zelf denk ik dat ik er best wel een paar mm van dat hout weg kan schuren ofzo.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van een meer ervaren bouwer.

Tabula Rasa
25 januari 2012, 12:24
Wat voor frezing zit er in? Badkuip? HSH? SSS? Zit je nieuwe slagplaat wel helemaal netjes naar voren, tegen de neck aan?

beetje wegschuren zou geen probleem moeten zijn. Kan met een bovenfrees of gewoon met een dremel, want je ziet er later toch niets meer van.

Rohtagran
25 januari 2012, 14:40
Freezing is HSG althans die ruimte is dr wel voor.

Slagplaat past precies tegen de nek en op de juiste plek van de boorgaatjes.

Kheb helaas geen bovenfrees of dremel dus dat wordt gewoon met de hand er wat proberen weg te schuren.

aaronstonebeat
25 januari 2012, 14:42
Een beitel?

Rohtagran
25 januari 2012, 14:44
Een beitel waarschijnlijk wel, al heeft mn pa in de schuur het opberg systeem van die ludolfs XD.

aaronstonebeat
25 januari 2012, 15:03
Als je vader dan net zo'n geheugen heeft als der Peter moet het toch goedkomen.

Plant
25 januari 2012, 18:32
Je hebt de slagplaat zelf verzaagd van schuine brug-single coil naar humbucker opening. Als je de afstand tot de brug bij de hoge E zijde als referentie had genomen en de opening richting de hals had vergroot, dan kon er toch niks mis?