PDA

View Full Version : Martin 80/20Bronze Extra light snaren 010-047



Bluesguy
25 januari 2012, 11:26
Hey,

wat denken jullie van de Martin 80/20 Bronze extra light 010-047 snaren?
(pas opgelegd op m'n Martin DC1E)

Volgens mij klinken de 80/20's helderder dan andere legeringen?
Ik heb voornamelijk altijd elektrisch gespeeld, vandaar de keuze op "extra lights".(die eigenlijk iedereen me afraadde, maar ik toch goed vind klinken?)
Deze klinken inderdaad iets "dunner", maar zingen meer...en spelen veel makkelijker.Er wordt voornamelijk blues gespeeld.

Ik hoor zeer graag jullie bevindingen en advies, waar voor alvast mijn dank!

Triggy
25 januari 2012, 13:18
Heb ze zelf ook op mijn Sigma DR-11
Klinken erg goed. De hoge tonen wat dun, maar wordt zeker gecompenseerd met de klankkleur en transparantie..:)

LaurentB
25 januari 2012, 14:31
Het is eigenlijk niet te zeggen hoe snaren in het algemeen klinken; het gaat vooral om de combinatie met de gitaar. Op een fors klinkende Martin zou 010 bijvoorbeeld best nog eens redelijk kunnen klinken ja, maar op een maple Auditorium model waarschijnlijk niet, omdat die van zichzelf alweer feller en lichter klinken.

Plant
25 januari 2012, 18:24
Die Martins zijn voor het geld zeker de moeite waard. Op mijn van zichzelf helder klinkende gitaren prefereer ik phosphor bronze en een dikker maatje (.012). Jarenlang gebruikte ik niks anders dan Martin, de laatste tijd experimenteer ik wat meer en probeer wat op het moment in de aanbieding is.

Nu zit er bij mij D'addario EZ920 (bronze) op en dat bevalt prima. Voor mijn gevoel zijn de Martins wat helderder, met name in het begin maar dat neemt snel wat af. En dan begint het op mijn gitaren juist wat fijner te klinken.

--=HANS=--
25 januari 2012, 23:35
0.10 is mij ook te dun. Ik heb liever 0.12, speelt misschien wat zwaarder maar dat is echt een kwestie van wennen. Het geluid is bij wat dikkere snaren naar mijn mening toch over de hele breedte beter.

synapse
26 januari 2012, 13:49
Ik gebruik deze kwaliteit Martin snaren op mijn Dreadnaught, geven toch wat meer midden & hoog.
Op GA en OM gebruik ik 0.012. dat klinkt op deze gitaren veel fijner.
0.012 is bij lang spelen wel meer een aanslag op het vel van mijn vingertoppen. Dat je harder moet aandrukken went wel snel.

Bluesguy
27 januari 2012, 19:39
Bedankt voor jullie feedback!