PDA

View Full Version : okee, ik weet het, een gemakzinnige vraag



john.3001
4 juni 2003, 13:20
/probeermijnluiheiddoordevingerstezien/

voor ca. 150 - 200 euro heb ik een redelijk multi-effect pedaal?

/probeermijnluiheiddoordevingerstezien/

strakke joekel
4 juni 2003, 13:23
vette pech, dus niet :-D

Mithrandir
4 juni 2003, 13:24
gemakzuchtig

nee

bij nader inzien, een Digitech RP100 of 200 kan er dan wel vanaf en die zijn redelijk.

Phyrexian
4 juni 2003, 14:10
Tweedehands misschien wel.

@iro
4 juni 2003, 17:54
toch ze, die kleine nieuwe digitech schijnt goed te zijn, adviesprijs van 99 € :o maar ik heb hem tegengekomen voor 140 € tis da'k ni zo voor multi stuff zen , anders had ik hem mss wel gekocht

Polytheme Pam
4 juni 2003, 18:04
De effecten van de Digitech RP-serie zijn gewoon goed :) (zelf de RP-300 gehad) De amp-simulatie(en de bijbehorende OD/DS) is helaas stukken minder... :-(

Neals
4 juni 2003, 18:59
2e woorden

Kut pedalen

Mithrandir
4 juni 2003, 19:41
Wat zegt u? Welke pedalen bedoel je precies, die op je fiets....

Neals, af en toe vind ik je toch zo'n eikeltje he, vind je niet erg dat ik dat even zeg he.

strakke joekel
5 juni 2003, 08:42
ben het met neals eens
ik heb nog nooit een goed multieffect pedaal gehoord
het is allemaal leuk voor thuis of in de studio , maar op het podium is het zwaar ruk , of degene die zo'n ding hebben weten niet hoe ze hem moeten instellen
de meeste staan te piepen en te feedbacken of het geluid verzuipt in de effecten.........dusss :stop:

Mithrandir
5 juni 2003, 08:54
Ik denk dat het aan dat laatste ligt. Dus dat de meesten niet weten hoe ze hem moeten instellen. Ok, ze zijn niet allemaal geweldig en het is mijn keus ook niet voor op het podium, maar om nou te zeggen dat het allemaal kut pedalen zijn.

En misschien wil hij er wel 1 voor thuis om mee te speulen, dan zijn het hartstikke leuke dingetjes.

wel 1 puntje, ik heb laatst mijn RP300 weer ons onder het stof vandaan gehaald en op mijn ENGL Thunder aangesloten, men wat verneukt dat ding je toon. Ik wilde alleen een bepaald effect van die RP300 gebruiken en had amp en cabinet simulatie uitgezet in de veronderstelling dat ik alleen het effect zou kunnen krijgen en het geluid van mijn versterkertje behouden zou blijven. Nou mooi niet dus, wat een bagger geluid kwam daar ineens uit. En op mijn oude valvestate klonk het altijd zo mooi.

Ik moet hem nog wel even in de effectloop proberen, maar ik had niet genoeg kabeltjes. Maar ik betwijfel of het echt beter wordt.

Fuck, wat lul ik weer om het onderwerp heen.

strakke joekel
5 juni 2003, 09:16
wat je eens moet proberen is de mpx100 of mpx200 van lexicon
lexicon is gewoon goed en deze 2 effectbakken (19inch) zijn niet zo duur als de rest van lexicon, ik heb hem nieuw gekocht voor 250 euro
een multi effect kleurt je geluid altijd ondanks dat je alles uitzet
maar zo,n effectbak niet ,die voegt alleen wat toe
en de effecten zijn beter en met een simpele draaiknop is wet/dry te regelen terwijl je anders weer in de parameters moet duiken

en je kan hem ook aan je pc plempen voor de homerecording ,ook voor zang ed

alleen maar voordelen...dussss

guvnor
5 juni 2003, 16:28
Hij vraagt om een redelijke apparaat. In dat geval voldoet een RP100/200 best wel. OK, het ding vreet tone in bypass en moet je eigenlijk wel gebruik maken van amp/cab simulation, maar ik vindt er wel leuke geluiden uit komen. Ik heb ook gemerkt dat ie minder tone vreet wanneer ik mijn tubeman ervoor plaats. Die heb ik dan redelijk clean staan met iets meer volume zodat het signaal dat de RP ingaat iets meer power heeft.

In dat geval vindt ik de RP's niet slecht. Tuurlijk zijn er betere...maar ook voor dat geld?

En verder geldt inderdaad, net als voor bijna ieder ander apparaat, dat je er veel mee moet spelen en veel uitproberen om het mooiste resultaat te verkrijgen.

ReinoutV
5 juni 2003, 19:47
Gemakzuchtig of zwakzinnig, niet gemakzinnig. Een voor een pedaal zou je naar Digitech kunnen kijken. Of (als je het echt goedkoop wil houden) een Zoom.

Ic3gl0vE
5 juni 2003, 22:01
Neals, af en toe vind ik je toch zo'n eikeltje he,.

Ik ook! En het boeit me geen reet of je het erg vind dat ik dat zeg of niet.

John, ik zou 50 euro meer sparen en een boss gt3 kopen... dan heb je wat leuks, en als het je niet bevalt doe je 'm voor dezelfde prijs weer weg

john.3001
6 juni 2003, 10:10
gemakzuchtig

nee

bij nader inzien, een Digitech RP100 of 200 kan er dan wel vanaf en die zijn redelijk.

Inderdaad, ik zie het nu ook.. (gemakzinnig, jezus...)