PDA

View Full Version : miniversterker



jaguwar
24 januari 2012, 17:03
vandaag is mijn Danelectro Honeytone gesneuveld :( ik gebruikte hem om thuis met koptelefoon te spelen maar af en toe ook gewoon met speaker. ik zou een andere kunnen kopen maar ik zou ook mijn bas wel eens versterkt willen horen thuis. met andere woorden, ik zoek naar een miniversterker met speaker en koptelefoonaansluiting, liefst een beetje deftige cleane klanken, geen modelling, bruikbaar met zowel bas als gitaar.

ik weet dat er hier nog een topic is over headphone amps maar daar gaat het over versterkers zonder speaker dus is niet echt nuttig voor mij. in de rest van het forum vond ik enkel headphone amps zonder speaker of specifiek voor bas of gitaar. vandaar deze nieuwe post.

alvast bedankt voor suggesties!i

barno
24 januari 2012, 17:09
de Fender Greta, zou ik zeggen...


http://www.youtube.com/watch?v=_Xb18o1FcsI

telecastermaster
24 januari 2012, 17:46
geen modelling


Wat is er mis met modelling? Ik zou namelijk gewoon zeggen dat een Roland microcube de grootste knal voor de euro is....


bruikbaar met zowel bas als gitaar.


Dat is een beetje een contractio in terminus. Voor een bas heb je een 15" speaker nodig. Met een 4" speaker gaat de basweergave niet echt geweldig lukken.

jaguwar
24 januari 2012, 17:59
Wat is er mis met modelling? Ik zou namelijk gewoon zeggen dat een Roland microcube de grootste knal voor de euro is....

Dat is een beetje een contractio in terminus. Voor een bas heb je een 15" speaker nodig. Met een 4" speaker gaat de basweergave niet echt geweldig lukken.

ik hou gewoon niet zo van met knopjes draaien, wat is het nut van een stereo hifi keten met de nieuwste ingebouwde equalizers en speakeraansluitingen te kopen als je hem vervolgens alleen gebruikt om radio mee te luisteren? bovendien, 200 euro voor een modelling ampje, dankje vriendelijk, dan koop ik wel ineens een echte versterker ;)

als je een contradictio in terminis bedoelt: er bestaat ook headphone amps voor basgitaren, ik heb ook geen hifi basweergave nodig, gewoon als ik geen zin heb om mijn koptelefoon aan te sluiten wil ik meer horen dan het akoestische geluid van een elektrische bas.

macwilliams
24 januari 2012, 20:07
Dan heb je waarschijnlijk mijn reactie ook gelezen in dat koptelefoon topic.
Probeer dat ding eens.

jaguwar
24 januari 2012, 20:52
Dan heb je waarschijnlijk mijn reactie ook gelezen in dat koptelefoon topic.
Probeer dat ding eens.

je bedoelt de Vox Mini 3? lijkt me wel een geinig ding (dat dit (www.youtube.com/watch?v=-cCReywU1P0) het offciële Vox logo mag dragen!) maar is eerder ontworpen voor buskers, niet? doet me ook wel erg denken aan die Roland Cubes.

is de Vox Amplug iets? er staat er een online met cabinet, betekent dat dan dat-ie ook zonder koptelefoon hoorbaar is? en krijg ik dat ding eigenlijk überhaupt wel in mijn stratocaster gestoken?

mijn oog viel ook nog op Pignose, lekker retro designs en ontwerpen maar dan op batterijen maar wat zijn die dingen duur seg...

Jasper.
24 januari 2012, 21:20
Heb je een Ipod/Iphone? Een Irig met Amplitube? Kan ook met Bass als het goed is. En als je een beetje handig bent kun je die Irig als het goed is ook zelf in elkaar solderen. Ik krijg zelf waarschijnlijk morgen de onderdelen binnen, als je het op prijs stelt zet ik mijn bevindingen hier wel neer.

pueblo
24 januari 2012, 21:56
de nieuwe marshalls?
http://marshallamps.com/images/home_background/home50thjtm1.jpg
http://www.marshallamps.com/images/product_overview/1960s-jtm1.jpg
http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=1960s%20JTM1

jaguwar
31 januari 2012, 22:29
ik heb uiteindelijk een funky 2dehands combootje gevonden, een Maine 50C transistor bakske (http://www.flickr.com/photos/zippysticks/6103354182/in/set-72157627445155955/) (niet mijn foto's). oorspronkelijk een 2x8 combo met twee kanalen en spring reverb (erg duidelijk hoorbaar :) ) maar de grootpapa van de verkoper heeft ooit een van de twee speakers er uit gehaald. toch klinkt hij nog behoorlijk pinnig. ook vreemd zijn de jacks achteraan (http://www.flickr.com/photos/zippysticks/6102818933/in/set-72157627445155955/): er steekt niks in de 'int speakers', de 'ext speakers' zijn ook bruikbaar als headphone out en waarvoor dienen in hemelsnaam een 'desk signal' en 'booster signal'? en zou ik ergens relatief goedkoop een gematched paar 8" inch speakers kunnen kopen? of gewoon experimenteren met een tweede speaker? en waar zou ik die kunnen vinden?

Eric van Esch
31 januari 2012, 23:11
Da's nou niet bepaald een mini versterker :stop:

josan
1 februari 2012, 10:24
Het argument voor "geen modeling" is onzin. Je hoeft bij modeling niet per definitie aan veel knoppen te draaien. En 200 euro ben je al zeker niet kwijt. En als je bij wat je nu gekocht hebt twee speakers gaat aanschaffen en monteren ben je dat wel kwijt. En mini is dit idd niet.

Heb je wel vaker op dit forum. Zonder zelf goed na te denken en een beetje research te doen, een vraag stellen. Allemaal behulpzame forumleden die tijd steken in adviezen, en dan: "Ik heb iets heel anders gekocht.". Euro's die in de zak branden?

jaguwar
1 februari 2012, 18:32
Het argument voor "geen modeling" is onzin. Je hoeft bij modeling niet per definitie aan veel knoppen te draaien.

daar heb je inderdaad een punt, dat had ik anders moeten formuleren: de klank en feel van modellers heb ik nooit aangenaam gevonden, het zou me geen plezier verschaffen om daarop te spelen.


En 200 euro ben je al zeker niet kwijt. [...] Euro's die in de zak branden?

Euro's die in de zak branden, jazeker, ik vind het gewoon behoorlijk k*t wanneer iets kapot gaat en wilt dat dan zo snel mogelijk vervangen. dat dit ding vrij goedkoop is, is mooi meegenomen - kan mijn budget gebruiken voor iets anders :)


En als je bij wat je nu gekocht hebt twee speakers gaat aanschaffen en monteren ben je dat wel kwijt.

ben sowieso voorlopig van plan om hem te houden in de staat dat hij is maar als hier iemand zou zijn die wist hoe gemakkelijk aan 8" speakers te geraken (ik zeg maar iets, misschien zijn er wel computerboxen waarin speakers zitten die ook niet misstaan in een solid state oefenampje) dan was dat wel handig geweest.


Da's nou niet bepaald een mini versterker

En mini is dit idd niet.

dat is waar, ik dacht "hoe kleiner hoe handiger, hoe meer kans op koptelefoonaansluiting en hoe budgetvriendelijker". had ik misschien inderdaad ook moeten verduidelijken in mijn eerste post. maar als je al dat soort dingen moet gaan uitleggen, dan krijg je voortaan nog maar iets van een tweetal posts per pagina.


Heb je wel vaker op dit forum. Zonder zelf goed na te denken en een beetje research te doen, een vraag stellen. Allemaal behulpzame forumleden die tijd steken in adviezen, en dan: "Ik heb iets heel anders gekocht.".

het is niet zo dat ik niks gehad heb aan het advies van de forummers (die ik overigens nooit verplicht heb om hier tijd in te steken), die Fender Greta bijvoorbeeld kende ik niet en ziet er echt wel een vet ding uit. wat betreft goed nadenken en researchen, is zo'n forum er niet om ervaringen te delen? ik had wel dingen opgezocht maar wellicht waren hier mensen die dingen konden voorstellen die ik helemaal niet kende - wat ook gebleken is.

ik snap je ietwat zure post wel maar wat voor jou ergerlijk en irritant is, is voor andere mensen misschien net handig en hulpzaam...