PDA

View Full Version : nieuwe versterker gezocht



Valerie
24 januari 2012, 13:35
Hallo daar!

Vandaag heeft mijn VOX pathfinder 15r het begeven... en ik weet niet meer of ie nog te repareren valt... Helaas, helaas!
Daarom zoek ik zo snel mogelijk een vervanging. Enige ideeën over vrij goedkope versterkers? Best geen lampen, want het ding moet tegen een stootje kunnen aangezien dat vaak achterop op de fiets wordt gesnoerd (= hé kijk, meteen ook de reden waarom mijn awesome pathfindertje het heeft begeven).
Het moet niet te veel speciale effecten hebben, enkel wat reverb en een mooie toon zijn belangrijk. Voorstellen?

Alvast heel erg hard bedankt!

cluseau
24 januari 2012, 13:53
Vandaag heeft mijn VOX pathfinder 15r het begeven... en ik weet niet meer of ie nog te repareren valt... Helaas, helaas!
Daarom zoek ik zo snel mogelijk een vervanging. Enige ideeën over vrij

Wel een heel drastische oplossing toch? Zou je niet eerst eens kijken of hij nog te maken valt, weet bijna zeker van wel.

Valerie
24 januari 2012, 14:54
Misschien wel... Ik ben zelf namelijk niet zo technisch aangelegd. De enige winkel die ik ken dat zo'n dingen doet is Key Music (st Niklaas, België)... en ik heb onlangs nog maar van iemand gehoord dat-ie zijn versterker daar voor meer dan 3 weken kwijt was...en dan was-ie nog niet gerepareerd! En ik heb ook geen flauw idee wat dat kost. Als dat -en ik zeg nu maar iets- 80 euro is... is dat het dan nog waard?

Een bijkomend probleem om hem te laten herstellen, is het volgende: ik sukkelde er al een paar weken mee. Soms zakte het volume heel plots (soms midden in een nummer, zonder enige aanleiding!). Het moeilijke eraan is dat dit niet altijd is. Soms speel ik er twee uur op zonder problemen, maar op andere momenten heb ik het na 5 minuten al vlaggen. Sinds daarnet is er nog een bijkomend probleem: dan begon hij plotsklaps heel luid te brommen-zoemen-kraken-en-piepen. Maar wat als ik die ergens binnenbreng en hij doet helemaal niet raar?


Anyway, ik moet er nog eens over nadenken. :D Laten we stellen dat ik dit bericht in de paniekerige twee minuten na versterkerbreakdown heb gepost. (en dat ik nu waarschijnlijk eeuwige tinnitus heb door het afschuwelijk gebrom dat mijn trouw pathfindertje toen produceerde... :D) Nu ik erover nadenk, is het inderdaad misschien beter om een goeie hersteller te zoeken en hem te laten herstellen. Want ik vind dat (persoonlijk) een geweldig ding!


Wow, ik merk plots dat dit een heel erg paniekerige warboel is, deze mail. Veel geluk met er aan uit te kunnen :D haha

groetjes,
Valerie