PDA

View Full Version : Fender Deluxe Reverb (65 RI)



JaKemp
24 januari 2012, 00:02
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de Fender Deluxe Reverb '65 Reissue?

-Hoe klinkt hij, is hij luid genoeg voor niet alleen opnames en thuisgebruik maar ook repetitie (clean boven drummer uitkomen) en kleine tot matige optredens (hier hetzelfde, luid en clean genoeg)?
-Hoe reageert hij op pedaaltjes?
-Andere ervaring, positief of negatief?

Dank bij voorbaat!

Pepe
24 januari 2012, 00:53
Een Princeton, dat is een twijfel geval maar alles vanaf een Deluxe is geen probleem voor roots muziek, aangenomen dat je de amp toch niet voor metal gebruikt.
Pedalen, behalve treble boosters, gaan prima, hij klinkt ook goed hoewel wat minder levendig dan een deluxe met 30 jaar of meer op de teller.

JaKemp
24 januari 2012, 17:26
Klopt het dat als ik (alsnog) vind dat de amp te snel overstuurt ik dat kan verhelpen door er een extra speaker op aan te sluiten, bv een 1x12" cabinet?

jaguwar
24 januari 2012, 17:44
Klopt het dat als ik (alsnog) vind dat de amp te snel overstuurt ik dat kan verhelpen door er een extra speaker op aan te sluiten, bv een 1x12" cabinet?

dat klopt niet volgens mij, oversturing gebeurt in de versterker dus voor wat meer headroom zul je eerder een 'luidere' amp dan een extra speaker cabinet nodig hebben. maar volgens mij kun je best wel wat herrie maken met een deluxeje voor hij begint te oversturen :)

stratman1976
24 januari 2012, 20:14
Je zou er een ander type voorversterker buis in kunnen zetten. Een 12AT7 ipv 12AX7, die oversturen minder snel.

guitarguru
24 januari 2012, 21:41
Je zou er een ander type voorversterker buis in kunnen zetten. Een 12AT7 ipv 12AX7, die oversturen minder snel.

Reduceer je daar dan ook niet het totale volume mee uiteindelijk, en schiet je er dus niks mee op? Kun je dan b.v. net zo goed je volumeknop op je gitaar iets dichtdraaien. Krijg hier altijd zo'n "lood om oud ijzer" gevoel bij....... :hide:

SaferSephy
25 januari 2012, 13:42
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de Fender Deluxe Reverb '65 Reissue?

-Hoe klinkt hij, is hij luid genoeg voor niet alleen opnames en thuisgebruik maar ook repetitie (clean boven drummer uitkomen) en kleine tot matige optredens (hier hetzelfde, luid en clean genoeg)?
-Hoe reageert hij op pedaaltjes?
-Andere ervaring, positief of negatief?

Dank bij voorbaat!

Ik heb een 3tal fender amps uitvoerig getest, binnen en buiten een band setting, waaronder de DRRI. Zie hieronder mijn bevindingen:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147754-Fender-Twin-Reverb-RI-bruikbaar-in-band-(repetitie-gigs)-ervaringen&p=2676692&viewfull=1#post2676692

Tankman
25 januari 2012, 14:21
De versterker is maar 22 watt. Ik denk niet dat hij heel lang clean blijft op hogere volumes. Ik hem wel vaker getest en horen testen. Hij klinkt wel erg gaaf.

Kim Wilson
25 januari 2012, 14:32
22 watt is op zich meer dan genoeg. Denk maar eens aan de Marshall 18 watters (en klonen), of een Vox AC15. Een Fender amp met 40 watt gaat eigenlijk al te hard tegen de tijd dat ie op begint te breken. Tenzij je volledig clean wil, dan kom je met die DR idd tekort op oorlogsvolume.

driesp
25 januari 2012, 15:44
22 watt is op zich meer dan genoeg. Denk maar eens aan de Marshall 18 watters (en klonen), of een Vox AC15. Een Fender amp met 40 watt gaat eigenlijk al te hard tegen de tijd dat ie op begint te breken. Tenzij je volledig clean wil, dan kom je met die DR idd tekort op oorlogsvolume.

Die 20 watters consoorten zijn meestal toch niet lang clean te houden.
Ik zeg, in een band met een beetje drummer en bezetting zal het moeilijk worden, zeker in kroegen.

Kim Wilson
25 januari 2012, 16:17
Die 20 watters consoorten zijn meestal toch niet lang clean te houden.
Ik zeg, in een band met een beetje drummer en bezetting zal het moeilijk worden, zeker in kroegen.
Dat zeg ik ook, als je 100% clean wil op oorlogsvolume kom je misschien net tekort, maar juist die Fenders klinken zo lekker als ze net even wat opbreken.

En, zonder het zelf in de praktijk geprobeerd te hebben, denk ik dat een Deluxe Reverb met 22 watt hard genoeg zou moeten gaan. T.o.v. een 40 watt amp zou het volume maar een paar dB minder moeten zijn. En uit ervaring weet ik hoe ongelofelijk hard een 40 watt amp kan voordat ie een beetje begint te crunchen. Dus mijn gevoel zegt dat je aan 22 watt genoeg zou moeten hebben.