PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: Koch



richwoodplayer
23 januari 2012, 21:02
Tijdje geleden had ik besloten om mijn BC Rich Mockingbird ST en mijn Marshall VS265 te verkopen om een mooie Koch te kopen.
Heb het een ander getest, en ben toen uitgekomen bij een Koch Powertone 1 (moest wel binnen een bepaald budget blijven, dus een powertone 2 was te duur) met een 2x12 Koch Kabinet.
De top heb ik gekocht van het geld die de Bc Rich op had geleverd, en het cabinet heb ik kunnen kopen van het geld dat de marshall had opgeleverd. uiteindelijk heb ik 175 euro meer betaald dan de gitaar en de versterker bij elkaar hadden opgeleverd, dus dat viel opzich wel mee.

Heb voordat ik het cabinet erbij kocht een weekje over een marshall jcm900 2x12 gespeeld, maar dat klonkt veel te schel, en het marshall geluid hoorde je er wel in terug.

uiteindelijk het Koch cabinet gekocht en aangesloten, en klonk al meteen een stuk warmer, en toch erg strak.
Je kan super lekker scheuren, maar ook een lekker vies geluid eruit halen voor het eventueel spelen van rythem ipv lead.
ik ben helemaal blij!

Enigste gear die ik nu nog heb is een Gibson LP Classic, en de Koch powertone 1, en meer heb ik ook niet nodig!
misschien eventueel een delay pedal erbij.

Foto!
http://img828.imageshack.us/img828/4258/imag0673r.jpg

bass blom
23 januari 2012, 21:04
vet man :cheerup:

beruk
23 januari 2012, 21:19
Enigste gear die ik nu nog heb is een Gibson LP Classic, en de Koch powertone 1, en meer heb ik ook niet nodig!

Foto!
http://img828.imageshack.us/img828/4258/imag0673r.jpg
Lijkt me ook. Fijne set!

zeiler
23 januari 2012, 21:30
prima setje ;)!

Midwolda
23 januari 2012, 21:42
Stepping up in the world, Richwoodplayer... goed bezig, mooi spul!

Wicked Willy
23 januari 2012, 22:20
Ik twijfel ook over een Powertone.....is er een goede crunch uit te halen?

jutter
23 januari 2012, 22:35
Gefeliciteerd man, Koch is klasse!
Wat voor speakers zitten in de cab? Koch heeft ze namelijk in 2 uitvoeringen: de Jensen en de V30.

richwoodplayer
24 januari 2012, 01:35
er is zeker een goeie crunch uit te halen!
1ste overdrive kanaal, en de gain wat minder, dan zit je al snel op een lekkere crunch!

Ik heb het cabinet met de 90W jensen speakers

macwilliams
24 januari 2012, 06:06
Dus eindelijk aan de buizen? Ik ken koch niet maar het zal vast wel een oké ding zijn. :ok:

guitarkid
24 januari 2012, 11:27
Enigste gear die ik nu nog heb is een Gibson LP Classic, en de Koch powertone 1, en meer heb ik ook niet nodig!
misschien eventueel een delay pedal erbij.


Yeah right.....! :seriousf:
Mooi setje.....!

richwoodplayer
24 januari 2012, 13:28
Dus eindelijk aan de buizen? Ik ken koch niet maar het zal vast wel een oké ding zijn. :ok:

yup, heb dee overstap gemaakt!
Is echt een prima ding, alleen de footswitch moet even terug naar koch voor reparatie, die doet het niet zoals het hoort, maarja, die footswitches zijn altijd een drama.