PDA

View Full Version : NGD: Valley Arts Brent Mason signature



livepulse
23 januari 2012, 09:59
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/402166_355134897848130_100000548690635_1334744_100 4473631_n.jpg

...just amazing...

Hendriks
23 januari 2012, 10:55
Mooi ding en zeer veelzijdig.

Mr. Dynamite
23 januari 2012, 11:27
Ik vind het niet mooi met die pickups zo, maar lijkt het me wel erg veelzijdig en gaaf klinken :ok:

Hendriks
23 januari 2012, 12:03
Ik vind het niet mooi met die pickups zo, maar lijkt het me wel erg veelzijdig en gaaf klinken :ok:

Daar gaat het toch om.

Robdop
23 januari 2012, 12:16
dan kan je het toch alsnog niet mooi vinden? ik vind het ook niet mooi!

Mr.Bluesbreaker
23 januari 2012, 12:20
Tof! Die vent achter de signature is ook geen watje trouwens, voor degenen die hem niet kennen:

http://www.youtube.com/watch?v=oeJHnkUKg_M

Veel plezier ermee!

livepulse
23 januari 2012, 13:36
Ik heb de gitaar niet gekocht voor de looks, maar voor de veelzijdigheid. Je kan er van houden of niet, ik vind het zelf een bijzonder mooie gitaar. Voor mij zijn de looks mooi meegenomen maar de 1e plaats is voor speelbaarheid. De hals is superdik, ik vind dat prettig spelen, geeft mijn hand meer rust. Daarbij kan ik nu met deze Tele ook Strat-achtige sounds tevoorschijn toveren door de middelste pickup erbij te blenden.
Qua looks: ieder zijn smaak en voorkeur. Daarom koop ik ook geen Gibson (wél Valley Arts) of Ibanez... ;)

Brent Mason is toch wel een van de meest gewaardeerde gitaristen ter wereld hoewel veel mensen hem niet "kennen". Wel typisch, een jazzgitarist die naam en faam maakt in het countrywereldje... van huis uit meer een jazzgitarist, via Chet Atkins geïntroduceerd in de countrywereld.

Als je het kan vinden: check out Hot Wired, zijn 1e solo cd.

pff
23 januari 2012, 22:15
Ik heb de gitaar niet gekocht voor de looks, maar voor de veelzijdigheid. Je kan er van houden of niet, ik vind het zelf een bijzonder mooie gitaar. Voor mij zijn de looks mooi meegenomen maar de 1e plaats is voor speelbaarheid. De hals is superdik, ik vind dat prettig spelen, geeft mijn hand meer rust. Daarbij kan ik nu met deze Tele ook Strat-achtige sounds tevoorschijn toveren door de middelste pickup erbij te blenden.
Qua looks: ieder zijn smaak en voorkeur. Daarom koop ik ook geen Gibson (wél Valley Arts) of Ibanez... ;)

Brent Mason is toch wel een van de meest gewaardeerde gitaristen ter wereld hoewel veel mensen hem niet "kennen". Wel typisch, een jazzgitarist die naam en faam maakt in het countrywereldje... van huis uit meer een jazzgitarist, via Chet Atkins geïntroduceerd in de countrywereld.

Als je het kan vinden: check out Hot Wired, zijn 1e solo cd.

Hai Brent Mason is een country gitarist pur sang hoor ben zelf opgegroeid met country muziek ken hem,net zoals Brad paisely ,Vince Gill , Steve wariner etc Maar die gasten spelen alles Country bestaat ook uit verschillende stijlen vaak wordt het idd ook jazzy gespeeld meer western swing ,countryrock,countryblues etc zijn topgitaristen

barno
23 januari 2012, 22:51
Brent Mason is a monster. Cosmetisch vind ik zijn sig niet echt mooi maar er is duidelijk gekozen voor de insteek van een "gemodde" gitaar. mixen van chrome en gouden hardware, drie verschillende pups, waarvan een dan nog godbetert rood is :)
maar coole gitaar en zeer veelzijdig, ook te zien op de youtube clips voor deze sig.

livepulse
24 januari 2012, 08:02
Hai Brent Mason is een country gitarist pur sang hoor ben zelf opgegroeid met country muziek ken hem,net zoals Brad paisely ,Vince Gill , Steve wariner etc Maar die gasten spelen alles Country bestaat ook uit verschillende stijlen vaak wordt het idd ook jazzy gespeeld meer western swing ,countryrock,countryblues etc zijn topgitaristen

Dan ben je niet echt bekend met Brent Mason (solo en zijn achtergrond), doe je huiswerk, check interviews met hem, check zijn laatste cd waarin hij terugkeert naar zijn roots: jazz en western swing. Zelfs op zijn site staat het in zijn bio. :)
Hij is inderdaad de meest gevraagde sessiemuzikant in Nashville maar ik had het over zijn roots. Persoonlijk ben ik niet zo onder de indruk van Brad Paisly, zijn stijl vind ik iets te horkerig, maar Vince is ook een monster! Net als Danny Gatton, mijn all-time favorite.

Tijd voor wat lessen in ieder geval! :D

pff
24 januari 2012, 09:43
Dan ben je niet echt bekend met Brent Mason (solo en zijn achtergrond), doe je huiswerk, check interviews met hem, check zijn laatste cd waarin hij terugkeert naar zijn roots: jazz en western swing. Zelfs op zijn site staat het in zijn bio. :)
Hij is inderdaad de meest gevraagde sessiemuzikant in Nashville maar ik had het over zijn roots. Persoonlijk ben ik niet zo onder de indruk van Brad Paisly, zijn stijl vind ik iets te horkerig, maar Vince is ook een monster! Net als Danny Gatton, mijn all-time favorite.

Tijd voor wat lessen in ieder geval! :D

Ja je hebt gelijk ,heb het gelezen,Is vaak bij die goeie countrygitaristen dat ze een jazz basis hebben,daarom zijn ze ook all round ,Maakt niet uit wat je ze voorschoteld ze spelen alles mee,Gave gitaar die Brent Mason signature,Vind zelf Steve wariner een topper vooral de cd No more Mister Nice Guy,Gaat hij in het eerste nr helemaal los met Vince Gill, instrumentaal nr vandaar de naam no more mister nice guy

livepulse
24 januari 2012, 11:48
Vind zelf Steve wariner een topper vooral de cd No more Mister Nice Guy,Gaat hij in het eerste nr helemaal los met Vince Gill, instrumentaal nr vandaar de naam no more mister nice guy

Ik ga gelijk die cd checken! Thanks voor de tip! http://forum.pcmweb.nl/images/smilies/eusa_clap.gif

Tristan
24 januari 2012, 12:03
Brad Paisley kan niet echt Country spelen volgens mij, dat is gewoon slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Brent Mason zeker wel, naast de al genoemde namen vind ik Jerry Donahue en Albert Lee ook te gek.

pff
24 januari 2012, 12:03
Ik ga gelijk die cd checken! Thanks voor de tip! http://forum.pcmweb.nl/images/smilies/eusa_clap.gif



Zie dat het nr iid op youtube ook staat

pff
24 januari 2012, 12:32
Brad Paisley kan niet echt Country spelen volgens mij, dat is gewoon slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Brent Mason zeker wel, naast de al genoemde namen vind ik Jerry Donahue en Albert Lee ook te gek.


Ha ha het feit dat je dit al zegt zegt al alles ,Check zn CV Dude,kan je alleen maar van dromen ,Nee idd hij kan niet echt country spelen
http://www.youtube.com/watch?v=7y-Ipi1dnng

pff
24 januari 2012, 12:50
Brad Paisley kan niet echt Country spelen volgens mij, dat is gewoon slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Brent Mason zeker wel, naast de al genoemde namen vind ik Jerry Donahue en Albert Lee ook te gek.


En als je nog niet overtuigd bent,nog eentje om af te lerenhttp://www.youtube.com/watch?v=A6BJ2E8eKww&feature=fvwrel

pff
24 januari 2012, 12:52
Brad Paisley kan niet echt Country spelen volgens mij, dat is gewoon slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Brent Mason zeker wel, naast de al genoemde namen vind ik Jerry Donahue en Albert Lee ook te gek.

http://www.youtube.com/watch?v=A6BJ2E8eKww&feature=fvwrel

livepulse
24 januari 2012, 13:17
^^^

Klassieker!

Tristan
24 januari 2012, 14:26
Haha, die laatste is wel leuk. :D
Misschien was ik niet echt duidelijk, ik vind Brad Paisley in vergelijk met de andere genoemde namen gewoon een stuk minder.
In dat Cluster Pluck clipje komt dat voor mij ook naar voren overigens, ik weet het niet, op de een of andere manier klinkt wat hij doet voor mij allemaal een beetje hetzelfde en ik ben er gewoon minder van onder de indruk.
Zijn eigen muziek is van wat ik gehoord heb tegenwoordig echt alleen nog maar slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Ach ja, wat maakt het ook uit, hier gaat het voornamelijk over Brent Mason en zijn signature model en die is te gek. ;)

livepulse
24 januari 2012, 14:39
Zijn eigen muziek is van wat ik gehoord heb tegenwoordig echt alleen nog maar slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.

Vergis je niet, Brad is big business in de USA! Uitverkochte stadiontours heb je het over, bijna Beatle-taferelen, zo groot is hij daar.
Hoewel ik je gelijk geef moet je dat niet in Nashville en omstreken hardop zeggen want je wordt gevierendeeld. :seriousf:

Maar inderdaad, die Valley Arts is te gek. Nooit gedacht ooit nog eens in bezit te krijgen...

Tristan
24 januari 2012, 14:51
Haha, ja, ik weet het, misschien is die populariteit ook een beetje de reden dat ik, toen ik uiteindelijk wat dingen van hem ging checken, dacht "is dit het nou?". :D
Niet dat ik het wilde afdoen als dat hij niet zou kunnen spelen, hoewel dat misschien een beetje zo leek.
Haha, wil je echt iemand horen die geen Country kan spelen dan moet je mij hebben, ik laat het dan ook maar aan anderen over. ;) :D
Hoe heb je de gitaar overigens in je bezit gekregen, echt een kwestie van bestellen en dan maar wachten hoe het uitpakt of ging het op een andere manier?

livepulse
24 januari 2012, 15:42
Hoe heb je de gitaar overigens in je bezit gekregen, echt een kwestie van bestellen en dan maar wachten hoe het uitpakt of ging het op een andere manier?

Ik heb de gitaar via ruil verkregen, de precieze details laat ik achterwege. De gitaar werd aangeboden door JP Stingray en we hebben een leuke deal kunnen sluiten. Hij heeft veel "vintage" gitaren en aparte modellen, leuk om eens heen te gaan.

Tristan
24 januari 2012, 16:12
Wow, gave shop, die kende ik nog niet.
Ik dacht al, Valley Arts is nou niet echt ruim verkrijgbaar in Nederland, tof dat er toch shops zijn die zoiets hebben staan.

livepulse
24 januari 2012, 16:32
Het is geen nieuwe gitaar hè, is alweer zo'n 10 jaar oud. Ik geloof ook dat deze modellen niet meer worden gemaakt...

pff
24 januari 2012, 16:34
Haha, die laatste is wel leuk. :D
Misschien was ik niet echt duidelijk, ik vind Brad Paisley in vergelijk met de andere genoemde namen gewoon een stuk minder.
In dat Cluster Pluck clipje komt dat voor mij ook naar voren overigens, ik weet het niet, op de een of andere manier klinkt wat hij doet voor mij allemaal een beetje hetzelfde en ik ben er gewoon minder van onder de indruk.
Zijn eigen muziek is van wat ik gehoord heb tegenwoordig echt alleen nog maar slappe Pop/Rock meuk met een Country sausje.
Ach ja, wat maakt het ook uit, hier gaat het voornamelijk over Brent Mason en zijn signature model en die is te gek. ;)


Ja is een kwestie van smaak,Maar hij doet echt niet onder voor de anderen wat knowhow aangaat.
Hou alleen niet van zn sound beetje schel,Wat Country betreft ben ik heel selectief met nummers ,hou meer van de oldschool country jaren 80 en ouder,Ook wel van modern ,maar moderne Country gaat soms gauw vervelen lijkt teveel op elkaar ,maar toch komen er wel regelmatig goeie nummers langs,Alleen de vrouwen vervelen nooit om naar te kijken:soinnocent:
En Ilse deLange is best goeie zangeres ,maar USA was echt te hoog gegrepen voor haar