PDA

View Full Version : pickups: James Hetfield set vs Dave Mustaine set



SloeGin
23 januari 2012, 08:01
Ik ben erover aan het nadenken om mijn LP wat meer 'metal' te laten klinken en er andere pickups in te steken.
Aangezien ik vooral Metallica en Megadeth speel lijkt de keuze me wel logisch :)

http://www.emgpickups.com/artists/featuredArtist/1
http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/high-output/lwmust_livewire/

Heeft iemand ervaring met deze pickups? Zijn er betere alternatieven?
Graag hoor ik jullie mening hieromtrent.
Thanks!

polviggen
23 januari 2012, 09:32
Ik zou geen van beiden doen. De duncan dave mustaine set, is een actieve versie van De JB/ Jazz set.. Ik heb die gehad en vond ze wat zuiverder klinken als de passieve pickups.. maar niet op een goeie manier, ik miste het rauwe.

Welke pickups heb je nu ?

verder vind ik de duncan distortion erg goed werken in een les paul voor metal.
Alternative 8 werkt ook goed, full shred ook.

mesaman
23 januari 2012, 10:20
altijd die megadeth metallica discussie! is dat niet al klaar sinds 1985 mustaine kwam met zn 1e lp?Ik vind het belachelijk dat ze weer zo vergeleken worden! Laat het toch gewoon rusten? Ik vind ze allebei goed!

polviggen
23 januari 2012, 10:27
huh ? zegt toch niemand iets van.

maar metal is wel mogelijk met eender welke hoge output pickup met een les paul, het is gewoon een kwestie van er 1 te zoeken die bij je versterker/pedalen en speelstijl past.

misschien heb je iets aan deze video... wat pickups vergeleken.

http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=225554

de duncan distortion doet het hier erg goed in.

Misery Signals
23 januari 2012, 11:03
altijd die megadeth metallica discussie! is dat niet al klaar sinds 1985 mustaine kwam met zn 1e lp?Ik vind het belachelijk dat ze weer zo vergeleken worden! Laat het toch gewoon rusten? Ik vind ze allebei goed!
Qua naast de kwestie zitten is dit wel een topper :seriousf:

Voor mij ook een heavy passief element als de Duncan Distortion hoor, wat een heerlijk vet element is me dat.

EMG's zijn niet mijn ding, de Livewires zouden iets levendiger en natuurlijker klinken...

MS

The Unforgiven
23 januari 2012, 15:51
Over een week heb ik een Tokai met een James Hetfield setje binnen, ik kan wel even een wat voor je opnemen als je dat wilt.
Als je iets passiefs zoekt voor dat soort muziek zou ik voor een Dimarzio Super Distortion gaan, doet voor mij heerlijk dat vroege 80's geluid.

Jasper.
23 januari 2012, 16:16
Als ik zo lees en wat youtube filmpjes bekijk lijkt mij die James Hetfield set wel erg lekker. Zat er laatst ook al naar te kijken. Of je probeert de EMG X serie, die schijnen ook alweer een stuk beter te zijn dan de gewone.

SloeGin
23 januari 2012, 17:59
Over een week heb ik een Tokai met een James Hetfield setje binnen, ik kan wel even een wat voor je opnemen als je dat wilt.
Als je iets passiefs zoekt voor dat soort muziek zou ik voor een Dimarzio Super Distortion gaan, doet voor mij heerlijk dat vroege 80's geluid.

Ja graag! :)
Wat voor Tokai btw?

@mesaman: WTF man!?Nog aan het slapen :D :D

The Unforgiven
23 januari 2012, 18:15
Ja graag! :)
Wat voor Tokai btw?

@mesaman: WTF man!?Nog aan het slapen :D :D

Een LS92 (Les Paul model) uitgebreid HNGD topic komt als ik hem heb.

mesaman
23 januari 2012, 23:43
>net wakker<

ik vind zelf het *Matser of pupperts* gitaargeluid wel heel goed!

Fiendish
24 januari 2012, 03:28
BareKnuckle Pickups Miracle man set ?

da Liks
24 januari 2012, 09:16
>net wakker<

ik vind zelf het *Matser of pupperts* gitaargeluid wel heel goed!

matser of pupperts??

JimiDylan
21 februari 2012, 16:27
Hahahaha xD

Bartrock
29 februari 2012, 10:57
Ik heb in die dagen inderdaad erg veel plezier van en met een DiMarzio Super Distortion gehad.Van genoemde bands ook,trouwens.Had ik in een Hohner Arbor series soort superstrat gezet.Ongelooflijk slechte body -als in multiplex- met een eigenlijk best lekker nekkie met uitstekend fretwerk.Gitaar klonk ronduit klote,tot ik die SD erin zette,toen was het zeer aanvaardbaar.En aangezien ik helemaal Metallica-gek was toen -zelfs m'n kat heette James-deed ik natuurlijk alles voor dat geluid.Kwam best heel aardig in de buurt.