PDA

View Full Version : Spring reverb voor live gebruik.



N.D.
22 januari 2012, 19:55
Hey,

Ik zoek voor mn bandje een spring reverb die we live kunnen gebruiken voor de blazers uit m'n bandje (trompet, trombone & alt/tenor-sax).
Ik zoek iets in de richten van de Daptone/Budos Band sound.
Beetje ouwe, vintage sound dus.

Het maakt me niet zoveel uit of 't een 19" apparaat is of iets anders.

Check de link in m'n signature voor wat geluidsvoorbeeldjes van m'n bandje.

Groetjes!
Niels

onrust nv
22 januari 2012, 20:50
Deze misschien wat voor je band?

http://www.vermona.com/index.php/de_vsr3.html

Of als je het wat ingewikkelder zoekt deze(van hetzelfde merk)

http://www.vermona.com/index.php/en_retrolancet.html
Wel de accutronics springs, dus het bekende geluid.

Als je echt high end zoekt AKG BX-15(of een van de andere BX reverbs, wel prijzig)

N.D.
23 januari 2012, 19:32
Jammer dat er geen samples bij zitten van een simpele galm met een ander instrument ipv synth.

Maargoed, een echte blijkt niet makkelijk te vinden nee, en ik heb ook geen zin om er een fortuin aan uit te geven. Ik ga wel eens wat digitale beluisteren.

johantipker
23 januari 2012, 20:05
Jammer dat er geen samples bij zitten van een simpele galm met een ander instrument ipv synth.

Maargoed, een echte blijkt niet makkelijk te vinden nee, en ik heb ook geen zin om er een fortuin aan uit te geven. Ik ga wel eens wat digitale beluisteren.

In zangversterkers uit de jaren 80 t/m dik in de jaren 90 zat vaak een springreverb ingebouwd, bijv van Peavey, moet wel voordelig 2e hands aan zijn te komen.

N.D.
23 januari 2012, 23:26
In zangversterkers uit de jaren 80 t/m dik in de jaren 90 zat vaak een springreverb ingebouwd, bijv van Peavey, moet wel voordelig 2e hands aan zijn te komen.

Zoeen heb ik ook aan zitten denken. Maar dat vind ik wat teveel gedoe, zowel qua aansluiten ed. als formaat. Liefst dus gewoon alléén een reverb die in een send/bus gezet kan worden.

skanky
24 januari 2012, 06:28
Je komt op marktplaats de furman rv1 nog wel eens tegen. Klinkt te gek, en niet duur.

N.D.
24 januari 2012, 16:33
Je komt op marktplaats de furman rv1 nog wel eens tegen. Klinkt te gek, en niet duur.

Ik zal 't in de gaten houden!
Ook kom ik er net achter dat op de TC-Electronic G-Sharp die ik heb een spring reverb zit, ik zal eens luisteren hoe die klinkt met blazers erdoor.

skanky
24 januari 2012, 19:27
Ik zal 't in de gaten houden!
Ook kom ik er net achter dat op de TC-Electronic G-Sharp die ik heb een spring reverb zit, ik zal eens luisteren hoe die klinkt met blazers erdoor.

De Lexicon MX200 heeft ook een spring-reverb en dat is nog een dedicated galm. De plate die erin zit klinkt ook uitstekend. Hetzelfde met de TC 350.