PDA

View Full Version : Feedback pedaaltje ?



VLP
22 januari 2012, 19:22
Hallo,

Wanneer ik aan het spelen ben en men gitaar even neerzet gaat mijn amp ineens van zacht naar luid piepen/loeien. Na 10 sec is het echt al luid ! Als ik dan men volume pedal helemaal naar beneden duw springt het meteen af. Mijn vraag is nu of het nodig is zo'n feedback pedaaltje te kopen ? Of is dit normaal ? :???: Ik heb een zeer degelijke gitaar + amp maar mijn multi-effect is iets minder kwaliteit(boss me-25) misschien ligt het aan het effect ?

Heeft iemand een idee ? Bedankt.

Jan Buurman
22 januari 2012, 19:30
Volumeknop dichtdraaien als je hem wegzet....

VLP
22 januari 2012, 19:46
Dus het is normaal wat ik verkrijg ?

Jan Buurman
22 januari 2012, 19:49
Ja, het geluid gaat rondzingen.

onrust nv
23 januari 2012, 14:16
Als het een buizen versterker is, kan het ook wel wijs zijn om eerst de versterker een poosje aan te laten staan zodat de buizen ook even de tijd hebben om warm te worden.

VLP
23 januari 2012, 16:49
Ik heb dit met buizen en transistor versterker.

VLP
23 januari 2012, 16:52
Maar als ik de snaren stil houdt zodat ze niet kunnen trillen heb ik helemaal niets. Als ik gwn mijn volumepedaal naar achter moet duwen als ik pauzeer. waarom bestaan er dan feedback pedaaltjes ?

lindstrom
23 januari 2012, 16:59
Dus het is normaal wat ik verkrijg ?

Als ik het volume van mijn gitaar niet dichtdraai en de gitaar wegzet dan is het vragen om dit soort problemen.

En dan heb ik een nette buizenbak, high end pedalen en een gibson les paul.

bass blom
23 januari 2012, 17:01
Maar als ik de snaren stil houdt zodat ze niet kunnen trillen heb ik helemaal niets. Als ik gwn mijn volumepedaal naar achter moet duwen als ik pauzeer. waarom bestaan er dan feedback pedaaltjes ?

om gillen tegen te gaan, vooral bij semiakoestische gitaren.

interessander
23 januari 2012, 17:01
Maar als ik de snaren stil houdt zodat ze niet kunnen trillen heb ik helemaal niets. Als ik gwn mijn volumepedaal naar achter moet duwen als ik pauzeer. waarom bestaan er dan feedback pedaaltjes ?

Die pedalen zijn niet enkel tegen feedback. In sommige gevallen worden ze gebruikt bij high gain toepassingen om zeer snel te kunnen reageren (op momenten waar je dan niet even snel je volumeknop dichtdraait) maar in andere gevallen bijvoorbeeld om ruis van een preamp of een pedaal tegen te gaan.

Ik zou zeggen wees blij dat de oplossing zo simpel en bovenal gratis is!

Buzzel
23 januari 2012, 18:37
Als het een buizen versterker is, kan het ook wel wijs zijn om eerst de versterker een poosje aan te laten staan zodat de buizen ook even de tijd hebben om warm te worden.

:???: Hoe kan dat verschil maken?

Dirk_Hendrik
23 januari 2012, 19:27
Maar als ik de snaren stil houdt zodat ze niet kunnen trillen heb ik helemaal niets. Als ik gwn mijn volumepedaal naar achter moet duwen als ik pauzeer. waarom bestaan er dan feedback pedaaltjes ?


Wacht,
Wat je beschrijft, en wat al door meerdere mensen is aangedragen, is doodgewoon gedrag. Dat doen gitaren en versterkers nou eenmaal. Daarom heb je ook volumeknoppen en volumenpedalen. Als jouw probleem is wat je bovenstaand beschrijft heb je je feedback pedaal al in huis. Het is je volumepedaal.

Ik ken echter maar 1 feedbackpedaal en da's een Boss Feedbacker (& distortion). En wat die doet is juist en nabootsing van waar jij "last" van hebt. Weet je zeker dat je het niet over zo'n apparaat hebt en dus de functie van dat apparaat even gemist hebt?

Dirk_Hendrik
23 januari 2012, 19:28
:???: Hoe kan dat verschil maken?

Ik mis em ook volledig :dontgeti:

Buzzel
23 januari 2012, 19:46
Ik denk dat de TS een noise gate bedoeld.

DemolitionColorScheme
23 januari 2012, 22:41
Ik denk dat de TS een noise gate bedoeld.
Ik denk dat de TS gewoon wat moet leren betreffende akoestiek, gitaren en versterkers. ;)

Buzzel
23 januari 2012, 22:48
Dat ook......

VLP
24 januari 2012, 17:38
Bedankt, ik wou gewoon weten of het normaal was. ja dus.

Iemand zei daar iets over een noise gate ?

onrust nv
28 januari 2012, 21:13
:???: Hoe kan dat verschil maken?

Als de buizen warm zijn werk het circuit beter(waardoor je geluid ook mooier word) Maar of het feedback stopt weet ik dus ook niet. Ik heb een A/B switch tegen de feedback als ik stop met spelen trap ik die in zodat je alleen clean signaal heb en geen feedback(moet ook wel als je 8 distortions heb aanstaan met volume voluit en drive voluit). Door een NS-2 blaas ik heen zelfs in mute stand.