PDA

View Full Version : Multi effectenbak compatibel met mijn amp?



ZonderSuiker
22 januari 2012, 18:38
Hallo gitaristen,

Zo'n drie maanden geleden heb ik mijn eerste gitaar gekocht, een Les Paul. Aangezien ik altijd krap zit qua budget een Line 6 IV Spider 15 gekocht. Niks mis met deze amp verder, ik heb er erg veel plezier van. Gitaar spelen gaat goed, maar er is een probleem.

Deze Line6 is een moddeling amp en ik heb hierop ook diverse effecten. Ondanks dat ik nog maar 3 maanden speel vind ik het erg leuk met effecten te kloten enzo en zijn de effecten die op deze amp zitten niet meer genoeg voor mij, aangezien ze niet aan te passen zijn.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Boss ME-70. Ik wil hier liever geen discussie over losse pedaaltjes, zoals ik al zei: budget is laag ;)

Probleem is, is het mogelijk deze Boss voor mijn Line6 aan te sluiten? Het is namelijk niet mogelijk de pre amp van de Line6 uit te schakelen. Op diverse sites heb ik namelijk gelezen dat dit een zeer leeg geluid zou geven. Ik heb namelijk geen zin om nu al een nieuwe amp te kopen, ik oefen alleen nog maar thuis, maar ik geil zo op effecten en moddeling dat ik zeer graag zo'n multi effecten bak zou hebben.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij uit deze kwestie kunnen helpen :)

Gearjunkie
22 januari 2012, 19:11
Welkom op het forum!
In principe kan je gewoon die Boss voor de Line 6 zetten. Ik denk dat in de Boss ook een pre-amp functie zit, die je wellicht wel kan uitschakelen. Kwestie van experimenteren wat je mooi vind. Wellicht heeft de Line 6 ook een FX-loop waar je de Boss tussen kan plaatsen.

ZonderSuiker
22 januari 2012, 19:22
Bedankt!

Ja klopt, er zit een complete pre-amp op de boss die ook uitgeschakeld kan worden.

Voor zover ik weet heeft Line 6dit niet, maar kan moet deze dan per se van Line 6 zijn?