PDA

View Full Version : Rouge



USofguitar
22 januari 2012, 17:48
Hallo mensen,

Met mijn nieuwste project, Rouge, hebben we een eerste EP aan het eind van november 2011 uitgebracht. Wat denken jullie ervan?

Klik hier (http://www.rougeunited.bandcamp.com/) voor een link naar Bandcamp.

Klik hier (http://www.rougeunited.com/) om onze website te bezoeken. Daar (http://www.facebook.com/pages/Rouge/110203895733981) zit ook onze facebook page.

http://a3.twimg.com/profile_images/1545581902/Rouge2.jpg

TimoSomers
22 januari 2012, 18:46
Vette shit man!
Heel vet geproduceerd met dikke sound en lekker catchy!

jaywalker
22 januari 2012, 19:19
ondanks dat dit normaliter niet in mijn straatje valt vind ik het tof en interessant.
Niet voor de hand liggend, daar houd ik wel van.

edit: ah tof, je woont ook in Enschede!

USofguitar
23 januari 2012, 09:00
Hey! Cool. Bedankt voor de feedback. We hebben hem bij Brainworks Studios (http://www.brainworksstudios.com) opgenomen.

Ja. Ik woon in Enschede. Ik heb bij de Popacademie gestudeerd en werk ook nu in de omgeving. Maar ben van plan om naar het centrum of in ieder geval het westen te verhuizen. Voor een muzikant lijkt me dit meer attractief.

Tias
23 januari 2012, 10:24
Klinkt erg goed man.
Heerlijk die solo.
Chorus doet me beetje aan Paramore.


Vind alleen dat effect over de drums (intro en pre verse) nogal kut xD.

Tias
23 januari 2012, 10:28
Na het luisteren van het 2e nummer ben ik verliefd.
Heerlijk stijl. Ook gewoon dat hardere erin.
Geweldig.

USofguitar
23 januari 2012, 13:59
Leuk dat je het zo goed vindt Tias. Heb ook gezien dat jij de Facebook had gelikt. Thx for showing some lovin'... :)


Qua productie is dit helemaal af dus hier valt weinig op aan te merken. De muziek doet mij persoonlijk helemaal niets. Ik heb dit eerder gehoord en heeft naar mijn mening weinig tot geen eigen sound. Nummers zitten goed in elkaar, klinken catchy maar niet heel orgineel. Leuk voor tieners :D

Ik weet niet wat je bedoelt door geen eigen sound Milo. Ik snap wel dat ons muziek niet van je smaak kan zijn of dat je misschien invloeden van andere bands of sounds kan hier terugvinden. Dit lijkt me echter normaal voor een jonge band. Aan de andere kant zijn we bewust dat onze sound mainstream is en weten we wie onze doelgroep kan zijn. Ik vind het niet erg.

Ik vind ook zelf dat muziek is energie delen. Ook op dit concept is Rouge gebaseerd. "Energie". Misschien is dit nog niet duidelijk na een korte luisteren van de EP en zonder live ervaren. Maar er zijn daar wel authentieke melodieën, grooves en songwriting inspanningen die onder verschillende stijlen vallen. Pop, rock, metal... Noem maar wat. De band blijft sowieso nog gooien en zich ontwikkelen.

jannest
23 januari 2012, 14:18
nevermind..................................

The Lo Lands
23 januari 2012, 15:06
Ik weet niet wat je bedoelt door geen eigen sound Milo. Ik snap wel dat ons muziek niet van je smaak kan zijn of dat je misschien invloeden van andere bands of sounds kan hier terugvinden. Dit lijkt me echter normaal voor een jonge band. Aan de andere kant zijn we bewust dat onze sound mainstream is en weten we wie onze doelgroep kan zijn. Ik vind het niet erg.

Ik vind ook zelf dat muziek is energie delen. Ook op dit concept is Rouge gebaseerd. "Energie". Misschien is dit nog niet duidelijk na een korte luisteren van de EP en zonder live ervaren. Maar er zijn daar wel authentieke melodieën, grooves en songwriting inspanningen die onder verschillende stijlen vallen. Pop, rock, metal... Noem maar wat. De band blijft sowieso nog gooien en zich ontwikkelen.
Ik dacht nog even van 'ik gooi toch mijn ietswat kritische reactie weg', maar blijkbaar was je me voor :) Het was kort door de bocht van mijn kant maar zal mij toch nader toelichten, of je het leuk vind of niet :hide:

Het is wel wat ik er van vind maar dit is mijn persoonlijke mening en smaak. Hoewel bijna alles klopt in jullie muziek vind ik de stijl inderdaad te mainstream en niet eigen genoeg. Het overall geluid is veilig en glad zonder echt karaktervol te worden. Ik denk hierbij snel even aan bands als Avril Lavigne of een Linkin Park. Bands die een grote reputatie hebben maar wel met een beperkte houdbaarheidsdatum imo. En eerlijk is eerlijk de doelgroep is hier ook naar.

Jullie vinden dit niet erg en zijn hiervan bewust. Jullie hebben genoeg kwaliteiten in huis en hoop dan ook dat jullie mij misschien ook nog eens met meer 'volwassen nummers' kunnen verrassen. Succes met de muziek en optredens!

USofguitar
23 januari 2012, 15:17
Geen probleem Milo. Ik respecteer je mening. Muziek is een kwestie van smaak en dus subjectief. Ik bedoel dit absoluut niet agressief of zo.

Deze opnamen zijn ook niet flawless qua zang performance weet ik ook. Volgende keer is er nog wat meer tijd en aandacht eraan besteden.

The Lo Lands
23 januari 2012, 15:38
Muziek is een kwestie van smaak en dus subjectief.
Daar ben ik het mee eens.

Mijn muzieksmaak is ook niet echt mainstream te noemen, alhoewel ;)

Duhsjaak
23 januari 2012, 15:53
Hi
Niet zo in de verdediging. Slaat nergens op. Mainstream of niet, compleet oninteressant in mijn ogen/oren.

Als het een mevrouw was (dat stukkie muziek) zou ik naar oer Amsterdamse traditie mijzelf er de vraag bij stellen: Zou jut derop kenne?/Zou je het er op kunnen?

Wat meer terug naar de muziek: Er is muziek waar ik tegelijk helemaal maf word van het vakmanschap en tegelijk helemaal niks van de muziek zelf moet hebben. De heer Bowie is zo'n sjaak. Eenmaal per jaar luister ik naar Bowie om te controleren of ik me niet heb vergist. Of ik het niet stiekum toch goed vind.

Dit is waarschijnlijk ook zoiets. Ik vind de muziek echt (ECHT) niet mijn ding, maar het zit zo goed in elkaar dat ik alleen maar mijn pet kan afnemen bij de kwali van zo'n stel jonge honden.

Waarom maar drie nummers, zak hooi? Na 12 nummers had ik tenminste zeker geweten wat ik ervan vond. Waarschijnlijk nog steeds hetzelfde, maar met mijn onderkaak op mijn veters voor stakheid, heldere ideeën en voluit begeesterd muziek maken.

Niet mijn muziek, maar tering, tering, wel klasse hoor. En de gitarist blijft sympatiek in het NL (zie het ik stel me voor topic).
Vriendelijke groet, Gus

Thyrif
25 januari 2012, 09:49
WAUW! Wat ontzettend strak, en lekker! Als jong bandje ben je nog op zoek naar je sound, en ik denk dat hier een heleboel in zit wat nog verder ontwikkeld kan worden. Het klinkt soms echt helemaal AF, en soms toch nog een beetje zoekend, maar dat zal in de toekomst alleen nog maar beter worden. Diep respect voor deze kwaliteit op een eerste EP in ieder geval!

(wij klonken toch een heel stuk brakker xD)
Het doet een beetje denken aan paramore, qua stijl, en dat is wel lekker denk ik, toegankelijk en toch met ballen! Nice!

Tot zover mijn amateursmening, veel plezier verder!