PDA

View Full Version : Esquire bedrading.



stijnkenens
22 januari 2012, 14:30
Ok, een vraagje want ik zie door de bomen het bos niet meer ...

De esquire bedading heeft 1 element een volume, toon en 3 wegschakelaar.

Ik heb nu de bedrading van Dan Erlewine gebuikt met 3 caps en een 3/3k weerstandje (of wat het ook kan zijn)
Maandag ga ik het ding testen, maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en bedradingen te vinden online (http://www.google.be/search?q=esquire+wiring&hl=nl&newwindow=1&client=firefox-a&hs=kcb&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=9uwbT_npGMXW8gOw4ZGcCw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBMQ_AUoAQ&biw=1272&bih=695)

Heeft er iemand ervaring met een andere bedrading, mods ...
Er zijn hier een aantal cabronita's gebouwd, heeft er iemand dezelfde configuratie van een esquire gebruikt??

Laat maar weten.



s.

Mr.Fingers
22 januari 2012, 14:41
Gij ook al met den Esquire bezig :D

Anyway, ik heb mijn sixties tele eens bedraad als een esquire, gewoon, omdat het kon (en die neckpickup er gewoon in gelaten, als dummy).

http://www.tdpri.com/gifs/esquire_jotka_simple.gif

Dit is de wiring die ik gebruikt heb. Dat weerstandje dat er soms inzit, zit in vrijwel iedere oude Fender (de '51 Precision Bass, de '57 Precision Bass, de allereerste jazz-bassen en de telecasters/esquires met die treblecut), en dat dient gewoon om het geluid wat stiller te maken, omdat de versterkers toen nog niet zo goed waren, en zichzelf wel eens opbliezen als je daar te luid dat bassige geluid mee speelde.

stijnkenens
22 januari 2012, 14:47
Niet echt een esquire, maar een bari-tele-lele met een SK handwound uke element (9,5k !!!)

Hm, als het weerstandje enkel daarvoor is ...
Soit, het kan handig zijn op podium, een directe volume controle.

We zullen zien wat de klant zegt.

Btw: het is concurrentie van uw aller beste Matt Watts, Beide getipt, dus dat wordt spannend ...

Bari-tele-lele op het podium tijdens de HRR finale, kan best plezant zijn, zou ik zo denken ...


s.

Mr.Fingers
22 januari 2012, 15:01
Is het voor Dottir Slonza? :D

pueblo
22 januari 2012, 15:15
Niet echt een esquire, maar een bari-tele-lele met een SK handwound uke element (9,5k !!!)


ik vraag me af hoe die neodymiummagneten bij jou zullen bevallen :)

stijnkenens
22 januari 2012, 16:14
@ mr. F: Een kus van de juffrouw en een bank vooruit.

@ Pueblo: Door de NeoD magneten is de weerstand precies omhoog gegaan, ik weet niet of het mogelijk is, maar dat las ik af op de multimeter, ik dacht eerst dat de pup nog warm was van het waxen, maar hij was al koud :soinnocent:


s.

Javaca
24 januari 2012, 11:26
Op mijn esquire heb ik de fixed bass er uit gehaald en vervangen door een kortsluiting.

Zo krijg je:
1- stil
2- tone control
3- element direct