PDA

View Full Version : wat is het beste.



rick!@#$
4 juni 2003, 11:12
geld maakt me niet uit, de kwaliteit wel.

ik zag dat heel veel aparte pedaatjes hadden van boss. maar wat ken ik beter doen, aparte kopen of een multi effect. of een gt-6 of me-50.

is het geluid van de multi minder?
ik ben alleen op zoek naar een, distortion , acoustic, en een solo dan.
een wah en een rotovibe ofzo.

dus los of me-50/gt-6 ???

kan iemand me advieseren... :wink: thanx

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:28
Als geld niet uitmaakt, waarom dan bij Boss blijven? Er zijn andere merken die SUPER-pedaaltjes maken, denk aan Fulltone, Voodoo Lab en ZO VELE anderen.

Mithrandir
4 juni 2003, 11:41
Als geld niet uit maakt en kwaliteit wel, ga je niet voor een multi-effect als de GT-6 of ME-50 (ik hoop niet dat ik nu tevreden gebruikers over me heen krijg) want er is zoveel beter en mooier spul te krijgen.

Voor distortion maakt het nogal uit wat voor een distortion je wilt, of dat je meer overdrive bedoelt. Wil je een boost, een crunch, vette high gain, noem het maar op....Het soort versterker wat je hebt is daarbij ook van belang.

Een goed acoustisch geluid komt NIET uit een pedaaltje maar uit een acoustische gitaar of eventueel een gitaar met piezo element.

Wah, altijd los, diverse mogelijkheden afhankelijk van je budget (Teese, Morley, Vox, Dunlop...bijv) en vooral je eisen qua geluid en kwaliteit.

Reken er op dat je wel een stuk duurder uit bent en dat je waarschijnlijk wat langer bezig bent met het bij elkaar krijgen van effecten, omdat je ook gewoon een hoop moet proberen en niet meteen het eerste de beste pedaal moet kopen wat je tegen komt (wat ik wel vaak doe en wat weleens tot teleurstellingen leid)