PDA

View Full Version : Merel



Bechtold
22 januari 2012, 01:22
Ik kom me even voorstellen.

Mijn naam is Merel, 19 jaar, speel ongeveer 4/5 jaar en ik studeer momenteel gitaar op de rockacademie. Mijn stijl is metal, maar momenteel ben ik aan het verbreden.
Wat bands betreft speel ik in een death metal band Purest of Pain (www.purestofpain.com) en heb ik nog wat random bands op de rock. Sinds kort heb ik een telecaster '52 vintage (remake), waar ik echt heel blij mee ben, een LTD MH-305-FR die helaas niet helemaal in orde is. Verder heb ik nog twee jacksons een Ibanez (les paul geloof ik) uit de jaren 70. Qua versterker speel ik over een ENGL Ritchy Blackmore. Momenteel ben ik op zoek naar een 7-snarige gitaar.

Duhsjaak
22 januari 2012, 10:53
Hi
Welkom!
Heb je clip beluisterd. Mooie pot tering herrie! Heerlijk.
Als je meer over 7 snarige gitaren wilt weten, is het misschien een idee om even een post te plaatsen onder 'elektrische gitaren' (het sub forum). Of Timo Somers even een PM (Persoonlijk bericht) te zenden.

Misschien vertel ik je allemaal dingen die je allang weet.

Tot ziens/horens!
Gus

beruk
22 januari 2012, 11:52
Van harte welkom! Veel plezier alhier.
Ik heb weinig met metul, maar spelen kan je!

http://www.youtube.com/watch?v=uBUTutfReqE&feature=related
Ben jij toch?

Bechtold
23 januari 2012, 11:18
Bedankt voor de tip!

En ik heb inderdaad ook een youtube kanaal waar ik zo nu en dan een filmpje upload.

muziekschuur
23 januari 2012, 13:16
Ik heb het idee dat je e.e.a. aan die witte Ibanez hebt veranderd. Klopt dat? Of is dat een stock gitaar...

Bechtold
24 januari 2012, 00:43
Één ding is zeker. Dat is geen Ibanez haha. Helaas! Ik heb deze gitaar een keer gehad van een kerel die een keer een flinke import Koreaanse shitty gitaren verkocht voor 100 euro. Ik had deze van m gekregen omdat ik de body zo vet vond. Geloof mij, er komt echt prut geluid uit dat ding.
Aankomend weekend ga ik naar de winkel om Seymour Duncans elementjes te kopen. Die ga ik er inzetten. De floyed rose etc. stelt niets voor. Maar ik ga m een beetje proberen op te knappen. Hij speelt opzich prima behalve dat de fretjes ietwat uitsteken.

aaronstonebeat
24 januari 2012, 01:23
Wat is het dan voor telecaster waarop je Paranoid speelt? Elders op het forum zocht iemand naar andere elementen voor zijn tele en ik heb jouw filmpje gepost om te laten horen dat een tele op het halselement niet modderig hoeft te klinken.

Thyrif
24 januari 2012, 10:06
Hey daar! Leuk weer nieuwe leuke metalmensen op het forum! En blijkbaar kan je al een behoorlijk partijtje spelen!

7-strings zijn leuk trouwens, wel even wennen. Zelf een carvin, en nog op zoek naar een ibanezje voor erbij (7621/7421/7321 met dimarzios ofzo).
Ook eens op een 8-string gespeeld, dan raak je echt verdwaald de eerste keer haha

Als je zelf een zoekt moet je even een topic maken in electrische gitaren, er zijn vast meer mensen met 7-string ervaringen. Ook sevenstring.org heeft een leuk 7-forum!

Succes en veel plezier!

Duhsjaak
25 januari 2012, 13:27
Bedankt voor de tip!

En ik heb inderdaad ook een youtube kanaal waar ik zo nu en dan een filmpje upload.

Hi
Ja, Beruk heeft me de weg al gewezen. Dank je/jullie wel.
Ik maak heel kale muziek, in lijn met mijn technische staat van dienst. En ik ben daar erg happy mee.

In mijn volgende leven ga ik wat meer aandacht geven aan techniek. Je hoeft niet in één keer perfect te worden toch?

Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus

Bechtold
26 januari 2012, 19:08
Wat is het dan voor telecaster waarop je Paranoid speelt? Elders op het forum zocht iemand naar andere elementen voor zijn tele en ik heb jouw filmpje gepost om te laten horen dat een tele op het halselement niet modderig hoeft te klinken.

Het is een Telecaster Vintage '52, niet een echte maar de remake.

Bechtold
26 januari 2012, 19:12
@ Thyrif

Ik heb eens op een achtsnarige gespeeld, maar ik wist inderdaad niet wat ik moest spelen haha. Die hals was ook te breed voor mijn hand. Ik was van plan om morgen een Ibanez RG 7321 7-snarig Blaze-II bij iemand op te halen, tweedehands maar ik heb niet zo veel verstand van deze gitaren. Dus ik twijfel heel erg of ik het nog zou doen. Ik kan m voor 300 euro ophalen.. maarja arme student. Misschien dat ik het afblaas en verder kijk voor een S serie.
Wat zou jij doen?

Thyrif
26 januari 2012, 19:49
@ Thyrif

Ik heb eens op een achtsnarige gespeeld, maar ik wist inderdaad niet wat ik moest spelen haha. Die hals was ook te breed voor mijn hand. Ik was van plan om morgen een Ibanez RG 7321 7-snarig Blaze-II bij iemand op te halen, tweedehands maar ik heb niet zo veel verstand van deze gitaren. Dus ik twijfel heel erg of ik het nog zou doen. Ik kan m voor 300 euro ophalen.. maarja arme student. Misschien dat ik het afblaas en verder kijk voor een S serie.
Wat zou jij doen?

Kort gezegd: DOEN!

(en dan goed afstellen met setje elixirs)
Volgens mij wel fijner dan een S7420 (daar heb ik alleen de 6jes van gespeeld, wel licht en opzich lekker, maar een beetje flimsy (low end modellen), 22 frets en standaard pickups)

8-snarige zijn echt vaag, mijn hand kan het net aan, maar somehow is het toch net niks.