PDA

View Full Version : BODYFARM: Dutch death metal



Tho
21 januari 2012, 22:13
Wij zijn BODYFARM, een Amersfoortse death metal band. Sinds 2009 maken wij death metal met een old school randje maar zonder creatieve beperkingen.
Onze eerste EP (Abyss Records) heb ik hier al eens gepresenteerd, maar we zijn nu ook bijna klaar met ons debuut album, getiteld MALEVOLENCE. Wederom heeft Pasi Pitkänen een intro gemaakt, en er zal ook een cover van een legendarische death metal band (USA) op verschijnen.

Dit weekend zullen we het instrumentale deel van de plaat afronden. Helaas kamp ik al een maand met een rare keelontsteking/infectie die maar niet over gaat, maar de vocalen zullen hopelijk niet te lang op zich laten wachten.

Wie deze plaat gaat uitbrengen is nog niet helemaal zeker, en dus is er nog geen releasedatum.

Voor meer info kunnen jullie www.facebook.com/bodyfarmdeathmetal checken en wat muziek van de EP beluisteren. Like the page if you like what you hear.
Tevens hebben wij een videoclip opgenomen van Slaves Of War (2009 EP).

http://www.youtube.com/watch?v=rfUXD0mMmgk
Voor wat studio report van het nieuwe album, kan je op het bijbehorende kanaal klikken.

Cheers!

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/269489_203359043050133_107945989258106_588236_3008 115_n.jpg

arcane
21 januari 2012, 22:52
Ah een teken van leven van Tho!
Ik ben zeer benieuwd naar het album. Ik hoop dat je snel van die ontsteking af bent.

Duhsjaak
22 januari 2012, 08:51
Hi
Kloten dat dat net nou gebeurt die keel.
Er is maar één periode waarin je stembanden/keel zich herstellen en dat is als je slaapt.

Omdat je als je wakker bent een erg hoge 'rust stroom' op dat systeem hebt staan. Dat is om gelijk geluid te kunnen geven als je wilt beginnen met praten. Eigenlijk praat je constant, ook als je geen geluid geeft.

Zie het krakende geluid dat je maakt als je net wordt wakker gemaakt. Want dan moet dat systeem nog op stoom komen.

- Gorgelen met zout water
- schep honing af en toe of tijmstroop
- en HEEEEL veel maffen

En hopen dat het dan zo snel mogelijk beter wordt. Beterschap dus!

Mooi hihat topbekken heeft die drummer. Had ik nog nooit gezien!
Vriendelijekg roet, Gus

The Lo Lands
24 januari 2012, 09:10
Lekkere muziek mannen! Ik ben niet echt een metalhead maar old school death metal heeft mij back in the days altijd kunnen bekoren. Nu ook nog wel :)

Klinkt overtuigend en lekker rauw. Ben benieuwd naar jullie album. Beterschap met de keel en wat ik dan denk, heeft deze manier van 'zingen' ook niet een nadelig effect op je stem??

guhlenn
24 januari 2012, 09:30
Muziek klinkt idd lekker old school. Videoclip vind ik wel erg statisch, al zijn alle bandleden daar wel weer lekker consequent in :).

Tho
24 januari 2012, 11:33
Thanks guys!

Het beloofd echt een kickass album te worden. Afgelopen woensdag hebben we bijna alle solo's ingespeeld, en m'n bek viel op m'n tenen van wat mijn andere gitarist heeft ingespeeld. Ook mijn eigen solo's ben ik weer behoorlijk trots op.

Mijn keel is aan de beterende hand, ik kan zelfs alweer zingen maar dat doe ik nog even niet. Ik denk dat het zeker verband heeft met mijn vocalen. Een goede maand geleden heb ik bij de eerste (mislukte) vocalsessie zodanig geforceerd dat ik iets kapot gemaakt heb. Gelukkig is dat niet blijvend, maar het gaf wel toegang tot een infectie (eerst viraal en nu bacterieel).

Wat de videoclip betreft: Het was een eerste ervaring en we zijn geen van allen acteurs maar muzikanten.

We zijn overigens bezig met een relatief groot label in Duitsland. Als dit label onze plaat wil uitbrengen zijn er voor ons geen Europese grenzen meer.

guhlenn
24 januari 2012, 11:41
uhm, optreden is toch acteren Tho?

Tho
24 januari 2012, 11:49
Gelukkig niet, dan zouden we een slechte live band zijn :soinnocent: Kan je uitleggen wat je bedoelt?

HaroldA
24 januari 2012, 12:06
We zijn overigens bezig met een relatief groot label in Duitsland. Als dit label onze plaat wil uitbrengen zijn er voor ons geen Europese grenzen meer.

Nice! :ok:

Wij hebben met Tank86 heel het label verhaal gelaten voor wat het was en zelf maar een label gestart. Distributie is zo geregeld en promotie kun je inkopen.

Tho
24 januari 2012, 12:32
Klopt Harold. Dat heeft I Chaos ook gedaan. Het voordeel is dat je echt overal controle over hebt. Het nadeel is dat het een walgelijke smak geld kost, en dat hebben we niet.

HaroldA
24 januari 2012, 12:33
Klopt Harold. Dat heeft I Chaos ook gedaan. Het voordeel is dat je echt overal controle over hebt. Het nadeel is dat het een walgelijke smak geld kost, en dat hebben we niet.

Onder de streep zijn wij zelfs minder kwijt omdat we direct begonnen zijn met verdienen ipv bij een label onze schuld afbetalen.

Ook zijn wij 100% eigenaar van ons werk, zowel Buma als Stemra.

duckman
24 januari 2012, 12:34
Ben niet zo meer into metal tegenwoordig, maar heb dit vroeger veel geluisterd en herken wel dat dit goed is! Heel veel succes met de plaat en de deal, hoop dat het wat wordt Tho!

Clip vind ik wel goed, past bij de muziek....

mazzel,Arjan

interessander
24 januari 2012, 12:37
Hee ik zie dat julie 11 feb in Hoogeveen staan, dan loop ik wel even naar boven, aangezien ik dan toch in het oefenhoek in de kelder zit.

Tho
24 januari 2012, 12:38
Harold: Schulden afbetalen bij een label? Als wij ergens tekenen wensen wij nergens voor te betalen. Studiokosten willen we ook vergoed hebben. Het artwork willen we dan zelf nog voor opdraaien, dat kostte ook een hele lieve duit.

Duckman: Thanks gozer! :)

Interessander: Haha dat is ook toevallig. Ik zie je daar wel dan!

interessander
24 januari 2012, 12:46
Interessander: Haha dat is ook toevallig. Ik zie je daar wel dan!

Valt wel mee hoor, ik ben d'r normaal gesproken elke week ;) En mocht het bier backstage niet bevallen dan hebben we altijd nog Grolsch koud staan beneden!

Tho
24 januari 2012, 13:00
Valt wel mee hoor, ik ben d'r normaal gesproken elke week ;) En mocht het bier backstage niet bevallen dan hebben we altijd nog Grolsch koud staan beneden!

Ja maar ik niet ;-) Oeh, Grolsch is mijn favoriet, dan zie ik je beneden wel, haha.

guhlenn
24 januari 2012, 13:01
Harold: Schulden afbetalen bij een label? Als wij ergens tekenen wensen wij nergens voor te betalen. Studiokosten willen we ook vergoed hebben. Het artwork willen we dan zelf nog voor opdraaien, dat kostte ook een hele lieve duit.!

Gelijk heb je , maar de mensen met een contract die ik ken hebben in het gunstigste geval een contract zoals Harold aangeeft. In het ongyunstigste geval, ach, daar zijn genoeg drama's op eht internet over te vinden


Gelukkig niet, dan zouden we een slechte live band zijn :soinnocent: Kan je uitleggen wat je bedoelt?

Nou ja, het heet toch niet voor niks een show? Als in: als je maar vaak genoeg optreedt wordt het een act, hoe serieus en gemeend je ook bezig bent. Je kunt niet altijd boos zijn he ;).

HaroldA
24 januari 2012, 13:18
Gelijk heb je, maar de mensen met een contract die ik ken hebben in het gunstigste geval een contract zoals Harold aangeeft. In het ongunstigste geval, ach, daar zijn genoeg drama's op het internet over te vinden

Inderdaad: bij de contracten die wij hebben gekregen werden alle onkosten uit een potje gehaald en pas als het potje weer vol zat werd er 50/50 uitgekeerd. CD's moesten wij zelf inkopen voor groothandelsprijzen, wat de marge "on tour" erg laag maakte. En we leverden alle Stemra rechten in en 50% van de Buma rechten.

Studiokosten werden niet ook vergoed, misschien kun jij daar nog je winst mee halen.


Wij hebben nu bijvoorbeeld ook zelf besloten dat we "Rise" op vinyl uit gaan brengen. Omdat we aan niemand verantwoording af hoeven te leggen hebben wij ook 100% controle over het artwork, kwaliteit (wordt dubbel LP!) en andere opties zoals 100 gekleurde "limited edition" LP's.

Kosten voor dat geintje: €2500,- voor 500 stuks. Als we ze voor €15,- per stuk verkopen (mooie prijs voor een dubbel LP) dan moeten we er ~200 verkopen om quitte te spelen, de rest is pure winst.

Tho
24 januari 2012, 13:19
Ik denk oprecht dat wij er contractueel gezien meer uit kunnen halen. Dat is niet uit arrogantie, maar omdat we al een end in de onderhandelingen zitten, en de nodige contacten hebben. :) Harold heeft ook een lastiger genre, de markt is wat kleiner heb ik het idee.

En wat het 'acteren' betreft: Ik heb nooit hetzelfde praatje, nooit hetzelfde foutje, nooit dezelfde setlist. Zo houden we ons scherp, en we pakken ook niet elk optreden aan dat we aangeboden krijgen. Hangt van de gage en locatie af. Ik kan je vertellen dat er niks voorgeprogrammeerd is aan onze show. Die omvat dan ook niet zo gek veel, behalve een behoorlijke portie enthousiasme.

guhlenn
24 januari 2012, 14:35
Ik denk oprecht dat wij er contractueel gezien meer uit kunnen halen. Dat is niet uit arrogantie, maar omdat we al een end in de onderhandelingen zitten, en de nodige contacten hebben. :) Harold heeft ook een lastiger genre, de markt is wat kleiner heb ik het idee.

En wat het 'acteren' betreft: Ik heb nooit hetzelfde praatje, nooit hetzelfde foutje, nooit dezelfde setlist. Zo houden we ons scherp, en we pakken ook niet elk optreden aan dat we aangeboden krijgen. Hangt van de gage en locatie af. Ik kan je vertellen dat er niks voorgeprogrammeerd is aan onze show. Die omvat dan ook niet zo gek veel, behalve een behoorlijke portie enthousiasme.

Het is je van harte gegund hoor en natuurlijk is je vraag niet meer dan redelijk. Maar redelijkheid en muziek-business lijkt soms een mismatch ;).

Een show is een breed begrip hoor. Maar ik moet dan maar eens komen kijken he als jullie in de buurt zijn... ;)

Duhsjaak
24 januari 2012, 16:05
Hi
Achteraf is bootyfarm leuker, lijkt mij.....
Vriendelijke groet, Gus

PS 't Is maar een suggestie!

Tho
24 januari 2012, 16:36
Het is je van harte gegund hoor en natuurlijk is je vraag niet meer dan redelijk. Maar redelijkheid en muziek-business lijkt soms een mismatch ;).

I know, ik heb een redelijk ruime directe en indirecte ervaring met platenlabels. Veel op negatief vlak ja :(

Duhsjaak: Ik geef de voorkeur aan Boyfarm of Beautyfarm.

Duhsjaak
24 januari 2012, 19:59
Hi
Tsjeeeeemug, nee dat meen je http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/happy0044.gif
Voor het eerst dat ik zo'n dom smiley ding doe.

Heerlijk. Humor op het forum. Het moet niet gekker worden.
You've made my day! Dank je wel!
Vriendelijke groet, Gus

Don Capo
25 januari 2012, 08:56
THO! Doe jij eens even niet zo professioneel. :ok: Klinkt goed hoor ouwe baas, ik meteen na het beluisteren wel vier kleuters doodgetrapt, kwam ineens bij me op, heel raar ;)

Hoe is het verder????????

Tho
25 januari 2012, 09:59
Thijs! This ain't nothing yet, die nieuwe plaat wordt pas gaaf ;-)

Met mij alles goed! Gediplomeerd, goeie baan, ga samen wonen, je kent het wel. En met jou? En de kleine?

Don Capo
25 januari 2012, 10:30
Thijs! This ain't nothing yet, die nieuwe plaat wordt pas gaaf ;-)

Met mij alles goed! Gediplomeerd, goeie baan, ga samen wonen, je kent het wel. En met jou? En de kleine?


Dan ben ik benieuwd, zal dan een van de weinige teringherriecd's in mijn collectie worden, maar kopen zal ik hem zeker.

Hier alles zeer wel, bijna gediplomeerd, en alles goed met vriendin en kind. Duidelijk tijd om weer eens een biertje te doen. Laat even weten als je in de buurt van A'dam bent/speelt!

Tho
25 januari 2012, 14:08
Top! Je gaat er geen spijt van krijgen, al is het alleen al om het artwork....


Goed om te horen dat alles goed met je gaat!

Tho
26 januari 2012, 15:49
preview, samples, ruwe mix!


http://www.youtube.com/watch?v=9KLWXutv2Og

glennshred
26 januari 2012, 16:39
Woooow bruuuuut man :rockon:

Zat constant met men hoofd te schudden tijdens het luisteren.. blijven doorgaan!!!!!

Hoogie
26 januari 2012, 19:51
Klinkt weer lekker Tho!!:blast:

Tho
28 januari 2012, 11:19
Thanks guys!

Tho
19 februari 2012, 14:44
Tijd voor een echte update. Enjoy! Binnenkort zeer goed nieuws met betrekking tot een platendeal.


http://www.youtube.com/watch?v=02-6TYfOIeI

Dweezman
19 februari 2012, 15:50
Hard! Goed bezig. Ben zelf geen metal-man, maar respect voor hardwerkende bands die iets goeds neerzetten.

Tho
12 maart 2012, 13:39
Het nieuwe shirt:

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/426876_328823400498908_100001137517420_910563_2020 900903_n.jpg

Ace 1.15.19
30 maart 2012, 22:42
Ik vind het logo (de tekst) jammer genoeg heel erg onduidelijk. Verder wel gaaf om te lezen dat jullie grote stappen voorwaarts maken. Wat betekend Bodyfarm? Of zit er niks achter?

Jasper.
6 april 2012, 15:52
Ben niet zo'n fan van death metal, maar dit vind ik nog wel te pruimen. Laat maar horen wanneer er een plaat komt

Tho
7 april 2012, 18:28
Thanks voor de complimenten guys!

The Bodyfarm is een forensisch instituut in de USA waar tientallen lijken (slachtoffers van moord, vooral bums en John Doe's) neergelegd worden in diverse omstandigheden: onder de grond, in een boom, in een kliko, etc. Ze volgen het rottingsproces nauwlettend om er zo meer kennis over te vergaren. Toen we net begonnen vond ik dat een gaaf onderwerp voor een tekst, maar we maakten er de bandnaam van. ;-)

Ace 1.15.19
7 april 2012, 23:44
Het is totaal niet mijn muziek, maar een gaaf stukje van 1:07 t/m 1:16!

Tho
8 april 2012, 09:54
Die solo bedoel je? Thanks! :-)

Dit is de laatste update/teaser. Volgende week mag ik hopelijk het label nieuws bekend maken.


http://www.youtube.com/watch?v=5VjMfa7As8U

Tho
1 mei 2012, 13:49
MALEVOLENCE komt 1 juni uit bij Cyclone Empire Records (DE

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577282_370759516310084_107945989258106_1047043_165 1467670_n.jpg

Braindead
7 mei 2012, 19:00
Vette clip en het ik vind de mix ook lekker klinken! Solo mag van mij iets meer spel bevatten maar voor dit genre kom je er wel mee weg :) Vooral de begin riff kan me echt raken.

Tho
11 mei 2012, 13:04
Dankje, Braindead.

De pakketjes zijn nu in de pre-order sinds gister, en dat gaat verbazingwekkend hard! Bij interesse is een mailtje meer dan welkom!

http://i694.photobucket.com/albums/vv304/Brittazimmerman/finaltrypreorder.jpg

Duhsjaak
12 mei 2012, 09:12
Hi
Kan om allerlei redenen het geld niet missen, maar wil je graag feliciteren met de lang verwachte lancering.
Ziet er zeer chique uit allemaal.
Vriendelijke groet, Gus

Tho
12 mei 2012, 10:49
haha dat geeft helemaal niks Duhsjaak ;-) Je felicitaties zie ik ook als goede support. Thanks!

marter544
14 mei 2012, 20:12
Dus... wanneer spelen jullie in innocent?

Tho
1 juni 2012, 18:24
Geen idee. Ik ga er in ieder geval zelf niets meer voor regelen, je wilt niet weten hoeveel energie dat kost.

Anyway, vandaag is de release datum! Kijk eens wat een beauty's:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/554840_320516214695612_1303484633_n.jpg

Tho
17 juli 2012, 00:11
Een nummer van het nieuwe album


http://www.youtube.com/watch?v=WBTMhKwvTEU

JVGM-music
17 juli 2012, 17:52
Jammer, de pret houdt na 3.36 op terwijl er 8 minuten beloofd wordt.

Klinkt goed, doet niet onder voor de vele buitenlandse collega,s...vanavond eens op betere speakers luisteren.

Voor nu ben ik onder de indruk! Ik hou wel van dit soort ""herrie""!

EDV
17 juli 2012, 19:02
nah, geen twijfel...ik hou van deathmetal blijkbaar. Nice!:ok:

Tho
17 juli 2012, 19:24
Haha thanks guys! Ik heb het zelf niet geupload trouwens. Er staan nog wat andere clipjes op als je zoekt op 'bodyfarm malevolence'