PDA

View Full Version : Mex Fender upgraden



RockinRein
21 januari 2012, 17:48
Hey iedereen,

Al meer dan een jaar heb ik een mexicaanse fender in bezig. Geweldige gitaar, ik ben er nog net zo blij mee als toen ik hem kocht! Het is een 50's classic.

http://1.media.hyves-static.net/1257556904/6/9vU2/0/img1257556904.jpeg

Alleen vind ik de potmeters niet geweldig (lopen niet soepel) en ik denk dat nieuwe pots het geluid ook ten goede komen. Na wat rondkijken viel me (als echte nederlander) op dat een upgrade setje bij GuitarFetish een heel stuk goedkoper is dan bij bijv. Vox Humana. Upgrade kit (http://www.guitarfetish.com/Complete-Strat-Upgrade-Electrical-Component-Kit_p_180.html)

Hoe zit het met de kwaliteid van deze set? Of zijn de pots bij andere winkels hun extra geld echt waard?

Ook zijn massieve tremelo blokken daar erg goedkoop en naar mijn weten is dat ook een goede upgrade! Trem blok (http://www.guitarfetish.com/Made-in-Mexico-105mm-spaced-brass-Tremolo-Block_p_1147.html)
Of kan ik mijn geld beter besteden?

Met vriendelijke groet,
Rein

bass blom
21 januari 2012, 18:04
merkloze pots die als groot en smooth aanbevolen worden lijken mij niet echt een upgrade.

allochthomas
21 januari 2012, 18:06
Wat Bass al aangeeft: merkloze pots etc. Wat wil je eigenlijk met een trem upgrade bereiken?

Tabula Rasa
21 januari 2012, 18:08
Als ik die printplaat 5 wayswitch zie, zeg ik meteen: Niet doen, de rest zal dan ook wel troep zijn.

RockinRein
21 januari 2012, 18:22
Wat Bass al aangeeft: merkloze pots etc. Wat wil je eigenlijk met een trem upgrade bereiken?

De zin 'Brass gives you great sustain and introduces a warmer, richer bottom end' sprak me wel aan. En ik heb wel vaker gelezen dat een trem blok een nuttige upgrade is.

Waar zou ik dan beter pots kunnen kopen? En als ik dan toch bezig ben, is een 5-way switch ook nodig? En de is de oude bedrading prima, of dat gelijk ook vervangen?

arjanb01
21 januari 2012, 18:25
Setje 54er cs pu's van fender erin, callaham sustain block erin, cloth wiring dan ben je klaar.

bass blom
21 januari 2012, 18:27
en pots, dan is er toch eigenlijk alleen maar CTS?

BamBuFan1
21 januari 2012, 18:41
en pots, dan is er toch eigenlijk alleen maar CTS?

Och, voor een goed setje Japanse Alpha's haal ik mijn neus niet op. En als switch een Schaller megaswitch voor wat leuke tussenstanden, Leosounds pupjes erin. En een stalen tremoloblock om het af te maken.

Zo heb ik mijn Squier silver series Strat ook upgehoerd... Fijn machientje.

Pepe
21 januari 2012, 19:22
Over die pots zou ik niet moeilijk doen. CTS of Alpha naar gelang waar je knoppen op passen. Ik gok dat de mex classic CTS wil zien.
En voor je pickups gaat swappen, een goeie trem doet, ik zou haast zeggen, meer voor je geluid.

Flipkoos
21 januari 2012, 19:29
Ik zou een mexicaanse classic player niet upgraden. Alle hardware komt uit de fender custom shop toch? Ik zou de Fender mooi Fender laten. Zeker als je er zo blij mee bent als je aangeeft.

Pepe
21 januari 2012, 19:33
Ik geloof niet de de Fender CS hardware maakt. Maar dan nog...

RockinRein
21 januari 2012, 19:40
't Is een gewone classic he, geen player. Maar bedankt, dan ga ik binnenkort eens wat CTS pots bestellen.

PU's zie ik nog geen enkele reden toe, daar ben ik tevreden over. En daar is op het moment ook niet echt budget voor. Een Trem(blok) misschien nog wel.

barno
21 januari 2012, 19:52
Hey iedereen,

Al meer dan een jaar heb ik een mexicaanse fender in bezig. Geweldige gitaar, ik ben er nog net zo blij mee als toen ik hem kocht! Het is een 50's classic.

http://1.media.hyves-static.net/1257556904/6/9vU2/0/img1257556904.jpeg

Met vriendelijke groet,
Rein

strat + fiesta red: match made in heaven

beruk
22 januari 2012, 00:01
De zin 'Brass gives you great sustain and introduces a warmer, richer bottom end' sprak me wel aan. En ik heb wel vaker gelezen dat een trem blok een nuttige upgrade is.

Ik heb een messing tremblock in mijn mex strat ipv het standaard zinken tremblock. De toename in sustain is opmerkelijk.

benwave
22 januari 2012, 16:30
Ik heb een messing tremblock in mijn mex strat ipv het standaard zinken tremblock. De toename in sustain is opmerkelijk.

Ik zou er ook een stalen blok in zetten
Mooi gitaartje trouwens. Een tijdje terug heb ik er met precies zoeen in mijn handen gestaan, maar er kwam helaas geen Fender geluid uit.
Beetje vreemd misschien, maar toch. Ik heb hem laten hangen. Om te zien was het een plaatje

Sinner1980
22 januari 2012, 17:29
Ik ben ook van plan een JV strat te kopen en op te smukken met Callaham zadels en tremolo blok en een setje Lollar pups.
Ik denk dat er weinig meer valt te upgraden aan een strat

Pepe
22 januari 2012, 17:51
Ik heb de trem van mijn JV opgeleukt met een Fender reissue trem. Ja, dat merk je wel. Ik kan me voorstellen dat je hetzelfde effect zou krijgen met alleen een steel block. Maar goed.
De gitaar heeft menig pickup swampje gehad, er zitten nu CS '54's in maar elke quality pickup is goed. De originele USA '82 reissue's pickups gaan er wel weer eens in, als ik weer eens in een vintage correct bui ben.