PDA

View Full Version : Probleem interface



O1991
21 januari 2012, 16:48
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van 2 Rode NT5's en een Fast Track Pro als interface. Nu wilde ik beginnen met experimenteren met deze spullen, en heb ik de benodigde software geïnstalleerd.

Tijdens het opnemen kreeg ik door de hoofdtelefoon een zuiver geluid, alleen toen ik het terugluisterde in Reaper en Audacity (beide hetzelfde probleem) stoorde het geluid heel erg. Ik heb even snel een stukje opgenomen hoe het nu klinkt, en geupload: http://soundcloud.com/o1991/01-120121-1640

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar ik kan er niet achter komen wat nou het probleem is. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen, en mij hopelijk verder helpen?

bass blom
21 januari 2012, 17:35
heb je asio4all geprobeerd?

Ernest01
21 januari 2012, 19:05
Bij de M-audio fast track pro die ik begin december 2011 installeerde zat een oude driver. Via hun site de laatste versie - uit 2010 n.b. - gedownload en die ging goed. Weet niet of je dat gedaan hebt ?

Voor Windows XP SP3 :

http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver&serie_ID=6&PID=dc340ab8cea5971492be28a0f1f1ae81&OS=x72#tabs

Door Bass voorgestelde driver zou ook kunnen werken, maar heb begrepen - via dit forum - dat de orginele driver het beste werkt.
Wel opvallend dat het geluid via de koptelefoon tijdens de opname wel goed was, want die gaat toch ook via de interface.....

N.D.
21 januari 2012, 20:11
Monitoring via de interface kan best direct zijn geweest (dus niet via de computer). Dan heb je inderdaad nergens last van.

Geluid klinkt mij in de oren als een computer die flink over z'n nek gaat omdat 't hem teveel wordt.

vincedepooh
22 januari 2012, 09:57
Ook ik heb net de Fast track pro gekocht 2dehands op MP. Op mijn oude computertje begint het al snel te kraken en sputten. Toen heb ik ProTools 7.4 geïnstalleerd op mijn laptop (dual core, 4G Ram) maar ook hier knettert die. Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd, bit rate 16 ingesteld. Dus ik weet het ook ff niet meer...

O1991
26 januari 2012, 20:41
ASIO4ALL geprobeert, maar ook daarmee geluid wat niet om aan te horen is (zoals eerder gepost, en veel gekraak). Omdat ik ECHT niet meer verder kom, heb ik maar een paar screen shots van mijn instellingen gemaakt. Wellicht dat jullie hieruit op kunnen maken wat ik fout doe? :(

http://img62.imageshack.us/img62/2741/85066257.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/3694/40400346.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/7324/64109148.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/5048/54390229.jpg

savale
27 januari 2012, 12:47
Laptop of pc? Zorg er in ieder geval ook even voor dat je CPU niet gaat terug klokken. Op een laptop heb je vaak wel een programmatje dat je kan kiezen batterij besparen of performance... Anders even in je config scherm bij "Energie" op high performance zetten.

bass blom
27 januari 2012, 12:52
virus scanners en firewalls etc. willen ook nog wel eens voor raadselachtige storingen zorgen..

Midiguru
27 januari 2012, 12:53
Probeer eens je latency aan te passen. In je onderste plaatje heb je een buffersize ingesteld van 256. Doe de schuif in stapjes omhoog en kijk hoe het met je vervorming gaat. Alle kans dat je buffergrootte te klein is, waardoor je computer zich verslikt in de snelheid.

savale
28 januari 2012, 11:33
Buffer van 256 is al wel aan de hoge kant (Zit je zeker aan de 20ms totaal), dus ik hoop maar dat dat het niet is. ;)

O1991
31 januari 2012, 21:15
Inmiddels het voorgaande geprobeerd. Alle drivers etc. ook nagekeken en geupdate van mijn laptop, maar tot op heden geen succes.

Het probleem is nu niet de vervorming, wat eerst heel erg naar voren kwam, maar gekraak/storing. Heb het geprobeerd op een andere laptop, maar daar werkte het wel gewoon in 1 keer (het probleem ligt dus bij mijn laptop). Iemand nog ideeën wat het probleem kan zijn?

bass blom
31 januari 2012, 21:44
te weinig geheugen al dan niet in combi met shared video en een te volle harrdisk?

HalfBlindLefty
31 januari 2012, 23:41
Zo maar een gooi : Een harddisk of iets dergelijks op de zelfde usb bus ?
Leverde bij mijn laptop ook kraken en meer van dat soort ellende op.

Disk ontkoppeld.... no problem :)

Probeer anders een met process explorer (system internals / mickeysoft) te bekijken wat er allemaal op de achtergrond mee staat te draaien. Als die fasttrack niet uhm voldoende aandacht krijgt verknoeid je pc goede datastreams en dus je geluid. Als overigens je system tray goed vol staat met van allerlei schitterende apps, begin maar te ruimen. (startup explorer : pctools)

Ik kan niet wachten tot ik eindelijk tijd heb mijn gewone pc te repareren en weer met mijn emu 0404 kan werken.
Geen gezeik, gewoon werken :)

O1991
7 februari 2012, 20:42
Nee, zit verder niets op de usb poorten. Alles proberen te updaten, en zelfs van Vista naar Windows 7 (daar deed hij het op een andere laptop het ook op, dus wie weet) geupdate, maar niets helpt.

Wel is het zo dat het storen wat minder is sinds ik hem op Windows 7 run, maar nog is het niet om aan te horen. Zie http://soundcloud.com/o1991/gitaar

Iemand verder misschien nog iets waar het aan kan liggen?

HalfBlindLefty
7 februari 2012, 21:06
Dat klinkt als een interface met zijn latency krap afgesteld in combinatie met background applicaties.
Bij mij staat de latency op 256 zet ik hem lager, dan heb ik vrijwel identieke storingen.

Wel heb ik daarnaast ook nog eens alle onnodige background applicatie afgetrapt.
Index opbouwen/bijhouden staat bv ook uit.

savale
8 februari 2012, 09:44
Laptop of pc? Zorg er in ieder geval ook even voor dat je CPU niet gaat terug klokken. Op een laptop heb je vaak wel een programmatje dat je kan kiezen batterij besparen of performance... Anders even in je config scherm bij "Energie" op high performance zetten.

Heb je dit al gechecked? Gebruik eventueel een tooltje als CPUZ om de klokfrequentie te bekijken. Deze moet beslist niet terugklokken

Roel64
8 februari 2012, 11:34
Driver opnieuw installeren en de interface op een andere usb poort aansluiten wil ook nog wel eens helpen.

JER00N
8 februari 2012, 12:20
Andere USB-kabel al geprobeerd? Hielp bij sommige mensen met een 11Rack ook...

Heb zelf trouwens de FastTrack een tijdje geleend van een vriend om te kijken of het wat was. Werkte in het begin prima, maar er kwamen steeds meer problemen na verloop van tijd. Veranderde je iets aan je inputs (in Cubase), begon het ding ineens keihard te clippen (onafhankelijk van hoe hard je de input gain enz. instelde). Op het laatst kreeg ik zelfs blue screens zodra ik de FastTrack enablede in Asio4all. Heb uiteindelijk een ESI Juli@ gekocht, da's een inbouwgeluidskaart, dus daar heb je niet zo veel aan bij een laptop. Werkt wel goed, en snel (2 ms latency).

Maar verder wil ik je niet ontmoedigen hoor :)

O1991
28 februari 2012, 17:31
Thanks voor alle reacties. Toch is het me niet gelukt om het op mijn laptop goed werkend te krijgen.

Dit heeft mij toch doen besluiten om een vroeg kerstcadeautje voor mezelf te kopen, namelijk een iMac. Hier draait hij perfect op! :)