PDA

View Full Version : Headphone versterker



Mufftin
21 januari 2012, 14:44
Ik heb jaren mijn Harley benton 5 watt verterker gehad, nu ben ik van plan om deze te verkopen. De reden, ik zoek een headphone versterker, ja echt!

Het geluid van buizen is natuurlijk top, maar ik werk vooral wisselende tijden waar ik soms laat in de nacht thuis kom. Dan wil ik af en toe wel eens spelen op mijn gitaar of basgitaar. Nu heb ik toch maar besloten om over te gaan op een headphone versterker.

Welke apparaten heb ik al gehad en worden het zeker niet:
- V-amp van behringer.
- Zoom pedalen met modeling er in
- Line 6 pod.

Het hele modeling systeem is niet aan mij besteed ben ik in al die jaren achter gekomen. Ik heb een serie pedalen die ik gebruik, hierin zitten de sounds die ik zoek en gebruik.

Ik heb toch een aantal eisen:
- clean moet acceptabel zijn.
- moet overweg kunnen met mijn pedalen.
- eventueel aansluitbaar zijn op mijn cabinet?
- headphone uitgang.
- niet teveel poespas met settings en 100 verschillende soorten modeling dingen.
- budget, van 0 tot 200

Wat ik tegen ben gekomen:
http://www.thomann.de/nl/palmer_pepamp.htm

dus heeft iemand van jullie nog goede ideeen?

schwalbe
21 januari 2012, 14:50
vox ampplug?

macwilliams
21 januari 2012, 15:08
http://tapatalk.com/mu/b2e1b549-494d-9fbd.jpg

Het is de mini 3 van vox met alternative power suply
De opvolger van de da5.

Even gekopieerd uit een ander topic.
Kan wat jij wil en dan nog meer.

Mufftin
21 januari 2012, 18:43
ff gecheckt, die vox ziet er opzich wel chill uit alleen geen voeding alleen batterijen.
De andere vox is eigenlijk gewoon een modeling versterker, maar ziet er opzich wel chill uit.

Kingfisher
21 januari 2012, 19:38
V-Twin van Mesa Boogie, 2ehands voor 2-300€
Hughes and Kettner heeft er ook eentje.

macwilliams
21 januari 2012, 19:51
Dat kleine 3wattertje is heel goed, zit een adapter bij en kan ook op batterijen. Dat moddeling is uit te schakelen dus je hebt dan gewoon een klein clean transistor ampje. Geen rare bijgehouden en het geluid over de koptelefoon is prima. Ik gebruik dan een in ear van sony, of een van senheisser.

Wat ook een mooie bijkomstigheid is dat als je het batteriklepje er af haalt dan heb je een half open back combo:supercool:

De batterijen haal ik bij de wibra en die gaan verrassend lang mee. Je hoeft ze er ook niet uit te halen als je besluit de adapter te gebruiken. En als je hem meeneemt op reis dan druk je de adapter zo bij de batterijen achter het klepje. Hij past prima op elke hoedenplank.

Het enige nadeel dat ik kon bedenken was dat hij net te laag is om als voetenbankje te gebruiken en als bijzettafeltje vind ik de bluesdeville net wat beter om m'n biertje op te zetten.

Kortom, als je er een tegenkomt gewoon even proberen. Wie weet is het wat voor jou. Ik ben er blij mee.

supertjeduc
21 januari 2012, 20:31
Op mijn Class 5 kan ook een headphone en toch buizen

Jimwoud
22 januari 2012, 12:22
Als je al het modeling niets vind, dan moet je of andere merken/ modellen proberen of een goede koptelefoon kopen, want uit iets anders ga je echt niks beters krijgen.

dml
22 januari 2012, 12:37
Als je al het modeling niets vind, dan moet je of andere merken/ modellen proberen of een goede koptelefoon kopen, want uit iets anders ga je echt niks beters krijgen.

Wat een onzin. Al eens de Koch Pedaltone geprobeerd?

Mufftin
22 januari 2012, 12:40
Als je al het modeling niets vind, dan moet je of andere merken/ modellen proberen of een goede koptelefoon kopen, want uit iets anders ga je echt niks beters krijgen.

Koptelefoon is goed tot zeer goed, dus daar hoeft het niet aan te liggen. Het geluid bevalt me gewoon niet aan modeling. Het is het altijd net niet.

Mufftin
23 januari 2012, 20:08
Okee vandaag en gisteren wat gear bij elkaar gehaald en mijn wensen nog eens op een rijtje gezet:

- moet met koptelefoon kunnen worden gespeeld.
- echt geen modeling
- hoeft geen speaker bij te zitten, ik heb nog een 1 keer 12 kast staan.
- backingtracks worden vaak afgespeeld via de laptop, dus dat geluid moet ook te horen zijn. Dus geluid van laptop en versterker moet hoorbaar zijn.
- liefst ook bas op kunnen spelen.

Iemand nog ideeen?

Eric van Esch
23 januari 2012, 20:28
Tja, je wensen wijzen toch wel erg veel naar een POD, maar je wilt geen modelling. Voor de rest kan een POD X3 alles wat je verder wenst.

hole
24 januari 2012, 16:35
Ik zeg: rek je budget iets op en ga voor pod hd300.

HD serie is grote vooruitgang vergeleken met de eerdere series. ga maar eens testen.

Ik weet niet waar je aversie tegen modelling vandaan komt (als je denkt aan een originele pod kan ik het me wel indenken overigens), maar tegenwoordig is het allemaal best te pruimen.

Mufftin
24 januari 2012, 19:54
De aversie komt voort uit al die knopjes en instellingen. Ik heb jaren terug een pod gehad, ik gebruikte maar een stand. Gewoon omdat ik niet uren wil tweaken aan mijn sound, kortom een paar knopjes draaien en spelen. Het is niet alleen tegen de Pod, maar eigenlijk het modeling opzich.

Ik heb mijn rijtje kleiner gemaakt en nu is het de keuze tussen:

Korg pandora mini
Palmer pocket amp

De korg heeft weer zeer veel instellingen, de palmer is denk ik iets meer mijn keuze.

Kingfisher
24 januari 2012, 20:24
Wil je nu mét modelling of niet? Make up your mind.

Ik heb de Korg Pandora mini. Is iets beter dan de Vox Amplugs.
Voordeel:
- er zitten enkele drumpresets in, zeer handig om te oefenen.
- veel opties
- niet duur


Nadeel
- kwaliteit is navenant met prijs
- sommige amp models geven zeer veel ruis, de AC30 is zowat de beste
- de kwaliteit is zeker niet voldoende om live te spelen

- clean moet acceptabel zijn./Hangt af vn de preset: de Vox is goed, de fender twin niet
- moet overweg kunnen met mijn pedalen./ nope
- eventueel aansluitbaar zijn op mijn cabinet?/ nope
- headphone uitgang. / yep
- niet teveel poespas met settings en 100 verschillende soorten modeling dingen. / tsja. toch wel
- budget, van 0 tot 200/189€, dacht ik

nog eens: Mesa Boogie V-Twin en een degelijke koptelefoon.

tidalwave_sideburns
24 januari 2012, 20:53
Even zien

-Carl Martin rock bug. Zit aansluiting op voor een iPod of zo, met een xlren jack out. Lijkt me precies waar je naar zoekt.
- Pre amp pedaal.Ik heb een hughes and kettner tubeman mkII. Bevalt me op zich prima, maar kan nog beter. Tech 21 maakt mooie pedalen, misschien kun je daar naar kijken.

joeyonfire
24 januari 2012, 22:03
Ik zeg Palmer Pocket Amp.

BTW: als je met een koptelefoon gaat spelen maakt het echt geen ene ruk uit of het modeling is of niet. Dan ben je echt geen dagen kwijt met tweaken omdat de meeste geluiden toch op elkaar lijken. Tenzij je een redelijk budget over hebt voor een degelijke koptelefoon, en dan nog. Ik neem aan dat je met een koptelefoon wilt oefenen. Persoonlijk maakt het mij dan echt geen reet uit wat voor geluid ik heb als het maar een beetje redelijk klinkt.

Heb zelf onlangs een koptelefoon van €150,- gekocht en het geluid blijft toch niet optimaal. Heb gewoon een cheap-ass oefenversterkertje met cd-ingang, 2 stompboxjes en ik kan oefenen wat ik wil. Mij maakt het niet veel uit dat de kwaliteit belabberd is als ik met een koptelefoon oefen.

pietrka
24 januari 2012, 22:35
ik zeg line 6 toneport GX. klinkt bij mij goed. met eenvoudige PC met losse (eenvoudige ) hifi versterker en een paar goeie oude b&w boxen

tux2
25 januari 2012, 13:39
uhhh...

Zijn er eigenlijk leuke buizen versterkertjes met een Headphone mogelijkheid ?

Gr
Tux2

Kingfisher
25 januari 2012, 16:57
uhhh...

Zijn er eigenlijk leuke buizen versterkertjes met een Headphone mogelijkheid ?

Gr
Tux2

Marshall JVM410 met een power soak :seriousf:
(vb KOCH AMPS LB120-II/8)

De Koch studiotone heeft een headphone out.

tux2
26 januari 2012, 11:50
Marshall JVM410 met een power soak :seriousf:
(vb KOCH AMPS LB120-II/8)

De Koch studiotone heeft een headphone out.

Die Marshall JVM410 is me veel teveel centjes, zodan:???:

harrie-beton
26 januari 2012, 12:35
Als ik jou was zou ik de versterker die je hebt en goed bevalt houden en hier een soort doos met demping erom maken/kopen/laten maken en een microfoon ervoor. Die mic inpluggen in mengtafeltje en dat op je koptelefoon.
Voordat er modeling was deed ik dat zo in mijn studentenflat. Niemand wist dat ik gitaarspeelde.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met de POD HD serie maar hier zitten wel erg veel instellingen in en lijkt me niks voor jou. Mijn eerste advies staat boven.

Kingfisher
26 januari 2012, 17:16
Die Marshall JVM410 is me veel teveel centjes, zodan:???:

Het was dan ook als grap bedoeld.

Een JVM410 kopen om er een koptelefoon op aan te sluiten is als eunuch een prostituee inhuren: je zal er wel iets mee kunnen doen, maar niet waar het voor bedoeld is.

Mufftin
1 februari 2012, 18:53
Het wordt de Palmer, na wat testjes. Morgen komt die binnen.

tux2
2 februari 2012, 09:45
Hoi
ik heb dus net een "buizen ampje" een Blackstar HT-1R aangeschaft geweldig versterkertje, misschien ook iets voor jou.

Maar even een vraagje, welke Headphone gebruik jij, want daar ben ik namelijk nog op zoek naar naar een goeie draadloze Headphone voor een leuke prijs.

Groetje en succes
Tux2

guitarkid
2 februari 2012, 10:28
De aversie komt voort uit al die knopjes en instellingen. Ik heb jaren terug een pod gehad, ik gebruikte maar een stand. Gewoon omdat ik niet uren wil tweaken aan mijn sound, kortom een paar knopjes draaien en spelen.

Dat afstellen is een kwestie van één keer en daarna nooit weer en daarna altijd die ene sound als je opslaat in het geheugen! Wat wil je nog meer?
Wat betreft die hoofdtelefoon: het is mijn ervaring dat een "te goede" in dit geval soms juist niet zo goed werkt dan een relatief goedkoop type! M.n. in het hoog!
Ik heb overigens zo'n Vox DA-5 en da's een leuk ampje voor dit doel. Batterijen en adapter en zeer gebruiksvriendelijk! Ik heb 'm onlangs zelfs gebruikt met de band bij een live radio-uitzending!

Mufftin
2 februari 2012, 23:19
De Palmer is binnen eerste testen awesome.

Hij pakt mijn pedalen zeer goed, in combinatie met mijn bas en gitaar.
Het ideale aan de Di functie is dat deze goed werkt met de bas.

De clean instellingen zijn allemaal met een klein randje, met humbucker gitaren. Bij de stratocaster is deze gewoon clean.
De overdrive instelling is niet echt te gebruiken, eigenlijk kun je hiervoor beter de crunch instelling gebruiken.
Behalve voor metal, dan is de overdrive instelling wel makkelijk.
Het mic instelling doet echt wat met je sound.

Bij de aux in komt er wel wat ruis bij, maar dit kan ook door mijn kabel komen.

Over het algemeen een goede "amp" en zeer makkelijk te gebruiken bij kleine gigs, oefenen en opnemen. Voor iedereen te gebruiken maar vooral voor de personen die niet van het digitale gedoe houden.