PDA

View Full Version : muziek op internet zetten



sunday violence
4 juni 2003, 10:39
wij zijn laatst met onze band de studio ingegaan om een demo op te nemen. deze is nu af, en ik wil m graag op internet zetten, maar hoe doe ik dat?? ik heb geen quicknet (adsl), en bij msn moet je er voor betalen. waarkan ik die nummers nou naartoe uploaden?? heeft iemand enig idee?? dan ben ik je heel dankbaar!

Mithrandir
4 juni 2003, 10:47
Er zijn websites waar je als band gratis je muziek kunt neerzetten, ik weet zo snel even niet de URL's naar die sites, maar ze zijn op het forum al eens genoemd, dus misschien dat even zoeken je verder kan helpen.

Verder zie ik dat jullie een website hebben, die word ook ergens gehost neem ik aan, dus daar kun je ook je MP3's neerzetten als er genoeg ruimte is. Ik zie dat dat dus op een quicknet account staat, dus dat zal niet zoveel ruimte zijn :(.

Je kan dan natuurlijk voor 50+ euro per jaar een wat uitgebreider hosting nemen bij bijvoorbeeld Vevida of DeHeeg oid, dat kost dus wel geld, maar dan heb je ook meteen meer ruimte en een .nl/.com domein (jolijt).

ReinoutV
4 juni 2003, 13:48
Bij Lycos kan je wel een site aanmaken (50Mb). Ook sites als uima (of zoiets) .com zijn speciaal voor dit soort projecten opgestart.

VHsologitarist
4 juni 2003, 14:19
je kunt ook een gratis account aanmaken via:
www.brinkster.com
je kunt dan een website maken en je nummers via deze site op brinkster.com uploaden. (probleem is echter wel dat je geen mp3's kunt uploaden, maar dan maak je dr toch gewoon een .zip van (wel iets meer werk voor de luisteraar, maar ja.... tis gratis)

greetz
eddie

RadiuS
4 juni 2003, 14:31
@ gitaarnet: het lijkt me slim om hier een "sticky" of mededeling van te maken, net als de gitaar FAQ in elec. gitaren. Het is echt standaard info die bij dit forum hoort en die veel mensen zich afvragen.

verder: lycos werkt idd erg goed (veel ruimte, gratis, ftp), alleen beetje langzaam...

sunday violence
4 juni 2003, 14:54
ja ik heb dus net bij lycos een site gemaakt en die nummers geupload, maar ze zijn verdwenen ineens. ik akn ze gewoon nergens vinden, heel vaag. nog maar ffeen keer proberen


pffff het is eigenlijk veels te warm voor dit soort dingen nu

Ic3gl0vE
4 juni 2003, 16:21
verder: lycos werkt idd erg goed (veel ruimte, gratis, ftp), alleen beetje langzaam...

Het uploaden gaat altijd traag ja (7k/s???) maar downloaden vanaf een lycos pagina gaat bij mij meestal met zo'n 300 tot 500k/s!