PDA

View Full Version : Ibanez EDC 715



Phyrexian
4 juni 2003, 10:30
Hi there,

op lange termijn zoek ik een tweede bass. Liefst een vijfsnaar. Nu heb ik een mooie Warwick Corvette Standard.

Ik heb al aan vanalles gedacht: Fender American Deluxe Precision, StingRay 5, ...

Nu was ik laatst op de website van ibanez aan het surfen en zag die EDC 715. ik vind ze er mooi uitzien.

Allodox, jij hebt deze, niet?
Hoe klinkt ze? Niet te zwaar van gewicht? (m'n warwick is héél zwaar)
Hoe klinkt ze tov je Warwick (die heb je toch nog hé?)?

Ik wil graag een bass met humbuckers voor een heavier geluid; m'n warwick heeft singlecoils.

Iemand nog goeie aanraders voor vijfsnaar bassen. Liefst geen budgetbassen.

bassopotmus
4 juni 2003, 11:32
G&L L2500, veel opties kwa geluid, 2 hummers. Maar geen idee of dit in je smaak valt enzo.

www.glguitars.com[/url]

Phyrexian
4 juni 2003, 11:57
Ik ben ook serieus aan het Gassen voor zo'n Epiphone Thunderbird. Vet uitziende bass. Wel geen 5-string natuurlijk, maar hélemaal niet duur.

Eigenlijk ben ik wel een liefhebber van passieve bassen. Actief schrikt me wat af, te veel instelmogelijkheden (zeker als je amp nog eens zoveel mogelijkheden heeft, cfr. m'n SVT-3 Pro).


Damn die G&L's zien er vet uit!
Die L2500 is super, als ook die L1505 (lekker, maar één pickup!). Ze hebben prachtige brug ook! Damned, weer meer gas. :-D
Zijn dit dure bassen? Ik ga es op Harmony Central en Talkbass zoeken naar meer info en reviews over deze babies.

bassopotmus
4 juni 2003, 12:27
weet niet presies wat ze mogen kosten, maar als ik aan de 5 ga, mischien een GL, of als ik een extra 4 wil met wat meer mogelijkheden

AllodoX
4 juni 2003, 12:29
Ik heb zowel een EDC705 ( met 2 soapbars ) en een EDC715 ( met 1 MM / ATK-style element ) ;)

Als je een bass wilt die NIET zwaar klinkt, dan is de EDC niks voor jou, want een EDC heeft juist als eigenschap dat ie diep en groot klinkt. ( zelfs met een 2x10" speakertje lijkt het net alsof er een 200" speaker voor je staat ).

Ze voelen echt heerlijk aan, als je hem vasthoudt heb je echt zo iets van " wow.. hier kan een tank overheen rijden en hij is nog steeds heel ". het plastic van de body voelt heel solide aan, en zo speelt ie ook : solide.
bij veel bassen voel je de trillingen van de snaren, maar bij een EDC
merk je daar weinig van.

De 705 met 2 soapbars is heel diep qua geluid. de 715 is iets minder diep, maar wel meer grom en " punch ".

Kom anders keertje langs, kun je ze uitproberen :)

Phyrexian
4 juni 2003, 14:04
Ik vind die Ibanezzen wel leuk omdat ze betaalbaar blijven. Stingrays en Warwicks kosten al snel voorbij de duizend euro.

Die 715 is de 5-snaar versie, ja?

Ik hou van héél zware klinkende bassen. Ik speel in een stonermetal band. M'n manier om door te klinken in de luide sound van onze band is door voldoende laag te gaan. Véél bass dus.

Waar woon jij weer, Tim?

Laus
5 juni 2003, 01:40
goed kijken wat er op je scherm staat heet dat ej.. jullie wonen niet eens zo gek ver uit elkaar. 3 uurtjes reizen ofzo :p


maar als je 4000 euro heb is een f-bass misschien iets voor jou. ik ken geen bassen die op wat voor manier dan ook beter zijn dan enkele types van deze bouwers.

Clunk
5 juni 2003, 07:43
die 705 .. oude model met 2 humbuckers erop, die klinkt wel koel :D
heel earodinamisch meer...
wel apart door die luthite body ofzo, een of ander plastic is het :P

maar ehm, dat wil nog neit zeggen dat ie ook goed in de band mixed,
btw, ik weet niet of je in de buurt woont, maar bij spanjaard staat er nog een, pj ook... check je local dealerrrrrrrr ff anders :D

Phyrexian
5 juni 2003, 09:46
Hm, Tim, Den Bosch is dat 's Hertogenbosch of heb ik het dan verkeerd,
da's zo'n slordige 150km... dat is hélemaal geen drie uurtjes :) hoogstens anderhalf of zo

frenske
5 juni 2003, 11:30
Oei, oei. Allodox ik zou maar uitkijken. Dadelijk heb je een Belg in huis die helemaal niet meer naar huis wilt rijden, omdat hij dan wel totaal 300km moet rijden! :lol:

AllodoX
5 juni 2003, 11:34
spanjaard ? :???:

Phyrexian
5 juni 2003, 11:58
Oei, oei. Allodox ik zou maar uitkijken. Dadelijk heb je een Belg in huis die helemaal niet meer naar huis wilt rijden, omdat hij dan wel totaal 300km moet rijden! :lol:

hehe don't worry, ik ben gewoon van veel kilometers te doen,
speciaal vanuit brussel naar côté Venlo gereden om m'n Ampeg op te halen :)

AllodoX
5 juni 2003, 12:03
ik hou ook wel van een ritje.. wil wel keertje komen kijke als je met je bandje oefent.. neem ik de edc's mee, kun je ze proberen met je eigen versterker

Phyrexian
5 juni 2003, 12:14
Super!

Onze band repeteert elke maandag ten noorden van Leuven (stad ten oosten van Brussel). Mail me maar als je wil komen kijken.

Bart

AllodoX
5 juni 2003, 12:23
als je b.t.w. wat meer cash hebt, zou je ook eens kunnen kijken naar de Peavey Cirrus, dit zijn echt HELE goede bassen, en kosten zo rond de 2000 euro.

http://www.peavey.com/images/fullsize/00367230.jpg

bassopotmus
5 juni 2003, 13:11
daar zitten wel wat laagjes in..we hadden het al eens over de cirrus, volgens mij waren ze moeilijk te verkrijgen

AllodoX
5 juni 2003, 13:13
dat is stierenfecus.. Musicprodictiv verkoopt ze, en elke fatsoenlijke muziekwinkel kan ze bestellen.. :wink:

bassopotmus
5 juni 2003, 13:14
exuseer, je ziet ze weining, natuurlijk wil je eerst ff checken voor je iets besteld, toch?

AllodoX
5 juni 2003, 14:15
'k geloof dat Piens er een paar heeft hangen..

Phyrexian
5 juni 2003, 14:48
ja piens zal ze wel hebben,
die twee grote shops in belgië (key music en piens) bestellen wel gemakkelijk als je echt interesse toont.

die peavey ziet er lekker uit!

vanmiddag hier in bxl effe wat gearshops bezocht, ik was op zoek naar die x-series van digitech voor bass, maar die zijn nergens te vinden :(
ik heb even zo'n 'Hot Rod' voor gitaar geprobeerd en die klinkt al mega... dat beloofd voor de 'Bass Driver' :-D

anyways, ik heb een ProCo Rat gekocht die ik zowel voor gitaar als bass ga gebruiken als een distortion/fuzz

ik heb drie ergodynes zien hangen:
• een EDA (904 denk ik)... dat zilver vind ik maar niks :roll: de brug hiervan is wel megavet!
• een EDB dacht ik, maar de brug leek op die van een EDC... ik heb die bochten/curves op de body niet herkend die zo kenmerkend zijn voor de EDC.... maar de brug en de inputjack zien er uit zoals een EDC... body was EDB denk ik.

• er hing ook een BTB die ik in realiteit blijkbaar mooier vind dan op de site! er stonden zo héél ruwe snaren op, wat is dat voor iets??

AllodoX
5 juni 2003, 15:07
oh.. de befaamde BTB snaren... blauw en zilver door elkaar gewikkeld.. heerlijk spelen die, maar zijn oh zo moeilijk aan te komen.. zijn hybride snaren, half nikkel en half RVS.. hebben dus heel veel output, maar klinken lekker vol en diep.

Phyrexian
5 juni 2003, 15:19
Wat vinden jullie van volgende Ibanez bass: SRX 505 TK - Prachtig body en finish, vette humbuckers, zalige brug, passief (!)
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SRX505

Iemand al ESP bassen bespeeld? Ik hoor veel over de gitaren, maar de bassen blijven wat achterwege.

Clunk
5 juni 2003, 15:52
die 505 vink ook wel chill, alleen wat plat :)
en die mono-rails die op een eda zitten, heb je toch ook gewoon op een btb>? ennuh.. volgens mij speelde sam rivers ook met die bruggen van ibanez op zn warwick :D ghehe

en die snaren.. waar zijn ze dan wel te krijgen van die btb's?