PDA

View Full Version : Gearmanndude = spuit elf?????



Jan Buurman
20 januari 2012, 19:37
Werd gisteren op Youtube gepost..............

http://www.youtube.com/watch?v=_yvWZGBSNpk&feature=uploademail

Thiez
20 januari 2012, 19:50
Volgens mij is hij gewoon een beetje waus. Met zijn flesje aan de drummer geven, want je kunt er op tikken whooaah.

Dirk_Hendrik
20 januari 2012, 19:56
Werd gisteren op Youtube gepost..............

http://www.youtube.com/watch?v=_yvWZGBSNpk&feature=uploademail

ja dus?
Dat grapje ken ik sinds m'n 16'e. En het is een freakin awsome straplock that totally works.

Jan Buurman
20 januari 2012, 20:03
ja dus?
Dat grapje ken ik sinds m'n 16'e. En het is een freakin awsome straplock that totally works.

Beetje spuit elf dus.... (zie titel)

dml
20 januari 2012, 20:03
Maar hij heeft wel hele coole fun lovin' snakeskin laarzen.

Liquid_Metal
20 januari 2012, 20:22
Stond het al op youtube? Anders is het geen spuit 11 :). Maar niets dan respect voor Gearmanndude. Test even 4 versies van de OCD naast elkaar bijvoorbeeld.

Ukeloeder
20 januari 2012, 20:25
Ukeloeder has been urban straplocked since 1984.

Maar hij heeft niet van die awesome laarzen... :(

Jan Buurman
20 januari 2012, 21:19
Stond het al op youtube? Anders is het geen spuit 11 :). Maar niets dan respect voor Gearmanndude. Test even 4 versies van de OCD naast elkaar bijvoorbeeld.

Ik vind de testjes van hem ook vaak leuk om te bekijken. Vandaar dat ik op mijn mail melding krijg als hij wat gepost heeft. Gisteren zat deze er tussen. Viel mij op omdat wij hier inderdaad al tientallen jaren mee bekend zijn...

EDIT: Hoewel ik zijn oude filmpjes leuker vind. De commercie begint ook op hem vat te krijgen lijkt mij....

Mitch
20 januari 2012, 22:18
Grolsch rubbertjes zijn hier misschien wat bekender dan in de rest van de wereld? Anyway, het is één van de betere makers van korte demo's, laat 'm lekker ;)

e!
20 januari 2012, 22:20
Gearmanndude heerst.

Buzzel
20 januari 2012, 22:34
Gearmanndude veel demo's van pedalen. Lots a fun. Lijpe schoenen. Maar zijn record kwaliteit is om te huilen. Alles klinkt het zelfde. Geef mij maar andy van PGS.

Mitch
20 januari 2012, 23:12
Tja... maar die is fulltime in dienst bij PGS om demo's te maken. Geen vergelijk. Ik vind 't trouwens wel meevallen met overal dezelfde sound?

rpl
20 januari 2012, 23:15
Gearmanndude veel demo's van pedalen. Lots a fun. Lijpe schoenen. Maar zijn record kwaliteit is om te huilen. Alles klinkt het zelfde. Geef mij maar andy van PGS.

Wijf ..........

Buzzel
20 januari 2012, 23:15
Het is wat overdreven ja, maar ik vind de demo's van gearmanndude nou niet echt duidelijk of zo. Deels youtube compressie, maar toch. Het geluid blijft mij wat matig.

e!
20 januari 2012, 23:18
Tja... maar die is fulltime in dienst bij PGS om demo's te maken. Geen vergelijk. Ik vind 't trouwens wel meevallen met overal dezelfde sound?
+1 ik vind t doorgaans ook zeer bruikbaar.

Tone King wel eens gehoord? Over slecht gekozen naam gesproken... PFOE! Hoe verkracht je de sound van een €2000 amp? Tone King krijgt t voor elkaar!

dml
20 januari 2012, 23:23
+1 ik vind t doorgaans ook zeer bruikbaar.

Tone King wel eens gehoord? Over slecht gekozen naam gesproken... PFOE! Hoe verkracht je de sound van een €2000 amp? Tone King krijgt t voor elkaar!

Tone King staat dan blijkbaar voor de gemiddelde gitarist.

muziekschuur
21 januari 2012, 13:18
Ik zeg beter dan het journaal kijken....

En de enige spuitelf is de zeiker die over een zeikert ouwehoert. Want dat doet het hele dorp al.


Cheers,

HaroldA
21 januari 2012, 13:43
Geef mij maar andy van PGS.

Mij niet. Alles klinkt hetzelfde bij hem en hij gebruikt ook altijd dezelfde amp die in de verste verte niet op mijn JCM800's lijken.

Kan echt niets met zijn reviews die er alleen maar op geent zijn zoveel mogelijk te verkopen.

Mitch
21 januari 2012, 13:47
Dan moet je gewoon beter zoeken naar demo's van pedalen in combinatie met een JCM800 en niet zeuren dat de demo's van PGS niet goed zijn. Die zijn namelijk meer dan prima.

HaroldA
21 januari 2012, 13:50
Dan moet je gewoon beter zoeken naar demo's van pedalen in combinatie met een JCM800 en niet zeuren dat de demo's van PGS niet goed zijn.

Die demo's zijn er niet, of met een gsm opgenomen ruis/compressie.

PGS heeft de middelen en de studio, erg jammer dat ze maar op 1 amp testen en soms zelfs maar met 1 gitaar met singlecoils.

Mitch
21 januari 2012, 14:41
Dus dan maar een winkel verwijten dat ze alleen maar demo's maken om meer te verkopen? Damn those corporate businesses! :seriousf:
Andy kan prima spelen, speelt geregeld wat verschillende stijlen en gebruikt een neutrale amp om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Om dan in de verwijt modus te gaan dat ze niet goed zijn omdat ze niet in hetzelfde genre zitten als jij is wel een beetje kortzichtig.

Dreverhaven
21 januari 2012, 15:06
Ik vind die demo's van PGS ook erg goed. Meestal wordt er wel tussen een strat of lp gewisseld, het wordt altijd op een cleane amp getest, er komen redelijk wat kleinere merken voorbij, Andy speelt van populair tot underground riff's, de geluidskwaliteit is goed. Ik kan er wel wat mee.
Nu moet ik wel zeggen dat het vaak op bijv. een Deluxe Reverb getest wordt. Ik speel zelf op Fender amps, dus dat komt me wel goed uit. Veel mensen kunnen wel iets daarmee denk ik. Alleen soms pakken ze bijv. een 65 amps Soho, tja, wie heeft die nou? Niet echt representatief denk ik.
Ook valt me op dat los van waar hij nou op speelt, er altijd hetzelfde soort sausje over alles heen ligt. Wat dat nou is weet ik niet, altijd zit er een soort rauwheid over het geluid. Dat vind ik erg lekker klinken, maar het is wel opmerkelijk en misschien niet altijd natuurgetrouw.
Maar ja, je kunt niet alles hebben, en ik denk dat zij voor een goede middenweg gaan.

titzenpitzer
21 januari 2012, 15:37
Ik vind ze beiden leuk om naar te kijken, maar heb toch een voorkeur voor GMD. 't Is gewoon gezelliger en bij tijden grappig. Ook leuk dat iedereen denkt dat hij Jack Black is (hij heet Eric Whorton). Je kan hem trouwens een mailtje sturen als je bepaalde pedalen wil laten vergelijken; ik heb in ieder geval een antwoord gekregen.

Buzzel
21 januari 2012, 16:41
Mij niet. Alles klinkt hetzelfde bij hem en hij gebruikt ook altijd dezelfde amp die in de verste verte niet op mijn JCM800's lijken.

Kan echt niets met zijn reviews die er alleen maar op geent zijn zoveel mogelijk te verkopen.

Voor mij wel. Ik speel zelf op een clean amp. En de demo's zijn gewoon kort en bondig. Vaak wordt er gespeeld om een SC en humbucker gitaar. Natuurlijk willen ze veel verkopen het is dan ook een WINKEL. Ik vind het juist jammer dat GMD vaak al met een randje op zijn dokter ZZZZZEEEMAZZ 18 (wat trouwens een heel lekkere versterker is) speelt.

DemolitionColorScheme
21 januari 2012, 22:32
PGS heeft de middelen en de studio, erg jammer dat ze maar op 1 amp testen en soms zelfs maar met 1 gitaar met singlecoils.
Ik ben ook geen giga fan van PGS, maar dat wat je zegt klopt nu niet. Drive demo's worden altijd met SC en HB gitaren gedaan. Als het gaat om een gitaren demo die alleen SC's heeft, dan natuurlijk niet.

hugo123
22 januari 2012, 00:32
Ik stoor me aan de kwaliteit van GMD, nee geef mij maar Burgerman666, dát zijn demos!

joesman
22 januari 2012, 09:29
+1 voor burgermann

ik vind eerlijk gezegd dat gearmanndude zijn sound echt niet om aan te horen is, op wat hij ook speelt. Of het aan de opnamekwaliteit ligt of aan zijn instellingen of speelkwaliteiten, dat laat ik in het midden, ik denk dat het een combinatie van factoren is. Wel coole boots trouwens :-)

DemolitionColorScheme
22 januari 2012, 10:36
+1 voor burgermann
Mwah. Super aardig kerel en ik mag 'em graag, maar ik kan niks met zijn demo's. Op de een of andere manier miked 'ie z'n amps vrij kut voor drive sounds. Daarbij heb ik echt niks met z'n gitaarspel, dus ik kan er ook niet echt inkomen. Ik kijk ze dan ook eigenlijk niet meer.

joesman
22 januari 2012, 11:40
@ demolition: ik begrijp je wel hoor, ik ben ook geen grote fan, maar in vglk met gearmann vind ik zijn klank toch al iets beter,
persoonlijk vind ik de pgs-demo's nog steeds beter dan die van de twee voorafgenoemde heren.

DemolitionColorScheme
22 januari 2012, 12:37
@ demolition: ik begrijp je wel hoor, ik ben ook geen grote fan, maar in vglk met gearmann vind ik zijn klank toch al iets beter,
persoonlijk vind ik de pgs-demo's nog steeds beter dan die van de twee voorafgenoemde heren.
Is ook logisch, GMD heeft vroeger alleen maar demo's gedaan met de mic van z'n cam. Tegenwoordig miked 'ie wel z'n amp, maar nogsteeds niet op een hoog niveau.

stratman1976
22 januari 2012, 13:13
Die demo's zijn er niet, of met een gsm opgenomen ruis/compressie.

PGS heeft de middelen en de studio, erg jammer dat ze maar op 1 amp testen en soms zelfs maar met 1 gitaar met singlecoils.

Die deluxe reverb gebruikt PGS omdat de website bezoekers die destijds in een poll als favoriet hebben aangewezen (uit een vrij uitgebreide lijst) om over te demo-en. Iedereen kon stemmen.....


Dus dan maar een winkel verwijten dat ze alleen maar demo's maken om meer te verkopen?
+1

HaroldA
23 januari 2012, 09:57
Om dan in de verwijt modus te gaan dat ze niet goed zijn omdat ze niet in hetzelfde genre zitten als jij is wel een beetje kortzichtig.

Ik zeg alleen dat ik zelf (persoonlijk!) niet veel kan met die demo's van Andy. Dat kan toch?

Een oplossing (voor iedereen) zou zijn als hij de effecten op verschillende versterkers test, waarvan 1 crunchy.

Dreverhaven
23 januari 2012, 10:40
Dan worden het filmpjes van drie kwartier, dat gaat niet werken. Je krijgt een indruk van een pedaal door die filmpjes, maar je zult toch altijd zelf moeten testen om te weten of het echt wat voor jou is. Je kunt nou eenmaal niet met elke situatie rekening houden.

HaroldA
23 januari 2012, 10:41
Dan worden het filmpjes van drie kwartier

Dus ipv 4-5 minuten 45 omdat er 1 extra versterker bijgehaald wordt? Apart...

Buzzel
23 januari 2012, 10:55
Dus ipv 4-5 minuten 45 omdat er 1 extra versterker bijgehaald wordt? Apart...

Inderdaad, maar als iedereen een andere amp wil straks dan spelen ze met 1 pedaal over 6 versterkers, dan gaat het wel lang duren.

Die filmpjes geven je altijd een idee van het pedaal. Als je iets wil kopen moet je het gewoon echt proberen.

titzenpitzer
23 januari 2012, 15:27
Inderdaad, en het gebeurt nog steeds via youtube hé. Dat geluid is sowieso al een stuk minder waard.

e!
23 januari 2012, 22:46
Je kunt idd. eindeloos blijven zoeken, naar representatieve filmpjes, maar is de amp representatief, dan de gitaar weer niet of andersom, of de instellingen, of de vingers, of de mic, of, of, of... Ik vind meestal die standaard blues, funk, jazz en rock/metal muziek die gebruikt wordt zo cliché dat t me niet inspireert. Neem nou die Boss filmpjes op youtube.. prima kwaliteit en vaak zowel Strat als LP als testgitaar, maar die licks... zooooo cliché. Voor sommigen (velen misschien) juist handig, maar ik vind het zo ontzettend boring.. Niettemin gebruik ik ze wel als landmeterpaaltje.

Uiteindelijk zul je toch een waaier aan filmpjes (moeten) beluisteren om een beeld te vormen.

tomdiedom
24 januari 2012, 00:24
Dat is het uiteindelijk toch ook? Meer een handige snelle manier om een voorselectie te maken. Op je eigen spul klinkt het toch semi-anders en je komt pas achter de "feel" van een pedaal wanneer je er zelf over speelt.
Ik ben blij dat er gasten zoals gmd, burgerman en andy van pgs zijn. Kan potentieel wat pieken schelen.

guitarkid
24 januari 2012, 14:48
Voor de gemiddelde Nederlandse gitarist: niets nieuws onder de zon. Ik doe dit al vanaf dat ik gitaar speel, dus begin 70's.... En dat voor iemand die nog steeds geen alcohol drinkt!
Maar voor wie de Grolsch-beugels nog niet kende is dit gewoon een hele goede tip!

titzenpitzer
24 januari 2012, 17:07
Ik ben blij dat er gasten zoals gmd, burgerman en andy van pgs zijn. Kan potentieel wat pieken schelen.

Ha, ik heb net het gevoel dat die filmpjes je net meer pieken zullen kosten. Hoeveel ik de zin "you convinced me too buy this" al niet ben tegengekomen bij de comments...dat is bij gasten toch de hoofdbedoeling.

tomdiedom
24 januari 2012, 17:12
Het kan beide kanten op werken. Ik ga pas die filmpjes kijken wanneer ikzélf iets wil kopen, ik laat me (denk ik) niet door hun aansporen om dat ene effect te kopen. Door de voorselectie heb ik een kleinere poule aan effecten die ooit in huis moeten worden gehaald, dus uiteindelijk minder pieken die worden uitgegeven in mijn geval.