PDA

View Full Version : Vox AC30 FX send -> Fender Princeton



Chroxy
20 januari 2012, 15:38
Ik heb thuis 2 amps staan;
- Vox AC30 CC1, mijn mainamp.
- Fender Princeton uit '73, de 'thuis'amp

Ik was benieuwd hoe een combinatie van beiden zou klinken. De Voc Ac30 heeft een FXloop, als line- en audiosignaal in te stellen. Dus ik mijn gitaar in de Vox geprikt en vanuit de send (op audio-signaal niveau) een kabel naar de input van de Princeton getrokken.

Woaw! Het resultaat was een heel fijn geluid. De Princeton is van nature erg clean en niet over zijn nek te krijgen. Met de Vox pre-amp ervoor begon hij meer te leven, gromde hij meer en nam het volume immens toe: zelfs hard genoeg om op te treden. Samen klinkt het heel breed: de Vox heel erg grommend en de Fender wat dunner en braver vanwege zijn karakter, 6v6 buizen en oude 10inch speaker.

Anyway; het werkt en het klinkt prima, maare.. kan de Princeton dit handelen? Waarom wel, waarom niet? help!

flo123
20 januari 2012, 21:27
Lijkt me voor de versterkers geen probleem zolang hun beide eindtrappen maar met een loadbox/speaker belast worden.
De FX loop uitgang zal een relatief hard signaal geven op de Princeton ingang waardoor de Princeton ingangstrap waarschijnlijk begint te oversturen. Als dat goed klinkt -> Prima zaak, zou ik zeggen!

Chroxy
21 januari 2012, 11:49
vanzelfsprekend hang ik beide eindtrappen wel aan de speaker. Via deze methode heb ik zowel sound uit mijn Vox als Fender; allebei met een Vox sausje maar net wat anders en heel breed.

Zoals je zegt is het volume & oversturingsniveau van de Princeton hoger dan ik gewend ben, vandaar ook de vraag. Maar ben heel blij met de sound nu :)

Midwolda
21 januari 2012, 12:03
Nou ben ik benieuwd wat die Fender doet als je de Vox op line-nivo uitstuurt?

Chroxy
22 januari 2012, 16:55
@midwolda; dan neemt volume en gain-niveau bij de Princeton flink toe, wordt er niet mooier op..