PDA

View Full Version : Korg Pitchblack Poly of TC elcetronics Polytune (mini)



rupke
20 januari 2012, 15:37
Hoi,

Heeft iemand ze beide misschien uitgeprobeerd en wat is de beste?

Gr. Rupke

HaroldA
20 januari 2012, 15:44
Heeft iemand ze beide misschien uitgeprobeerd en wat is de beste?

Gerelateerde vraag: kan iemand mij vertellen wat het lekkerste bier is?

dml
20 januari 2012, 16:13
Gerelateerde vraag: kan iemand mij vertellen wat het lekkerste bier is?

Net als bij de tuners is de linker het beste. Natuurlijk.

Wat betreft nauwkeurigheid is de TC beter. Wat betreft andere features, zoals leesbaarheid, moet je zelf beslissen.
De Turbo Tuner is en blijft de allerbeste ;)

HaroldA
20 januari 2012, 16:14
Net als bij de tuners is de linker het beste. Natuurlijk.

Ah, ik dacht de dichtstbijzijnde... Weer iets geleerd! :ok:

rupke
20 januari 2012, 16:16
Hoi Harold.

lijkt me geen gerelateerde vraag, die van je Bier

Het een stemapparaat stemt beter dan het andere. Ik leg het even uit. Even los van een merk kan het zo zijn dat als ik een snaar aansla en deze op de juiste stemming draai dat dan de ene tuner strak op de toon blijft, terwijl een andere er een beetje omheen blijft zwieren. Oftewel de ene tuner is strakker op de frequenties dan de andere. Heeft dus niets met smaak te maken................ Of....... ja wacht even............... het kan natuurlijk je smaak zijn dat je als je stemt je konstant blijft draaien omdat je tuner de frequentie niet strak pakt en er boven en er onder oftewel er omheen blijft zweven ;-)

Gr. Rupke

HaroldA
20 januari 2012, 16:23
Even los van een merk kan het zo zijn dat als ik een snaar aansla en deze op de juiste stemming draai dat dan de ene tuner strak op de toon blijft, terwijl een andere er een beetje omheen blijft zwieren.

Die zwierende is dan de zuiverste? Of is degene die "het gemiddelde" weergeeft en/of te traag is de beste?

Wil je een strobe of naald tuner?

Hoe zit het met leesbaarheid: wil je een grote nootaanduiding of is het balkje belangrijker? Moet hij in vol daglicht ook duidelijk leesbaar zijn?

En wat betreft aansluitingen: aan de achterkant zoals de DT-10 of aan de zijkant zoals de Pitchblack? Hoeveel ruimte heb je eigenlijk?

Hoeveel waarde hecht je aan "poly" stemmen? Of ga je toch alleen maar snaar voor snaar stemmen?

Wat is je budget?

Wil je 2e hands kopen?



--> Welke vind JIJ het beste? <--

rupke
20 januari 2012, 16:27
Mooi man :-)

Wacht,

Ik zal mijn vraag herformuleren van de threat.

Wat zijn jullie ervaringen met de korg pitchblack Poly en de TC Polytune.

Gr. Rupke

HaroldA
20 januari 2012, 16:29
Wat zijn jullie ervaringen met de korg pitchblack Poly en de TC Polytune.

De korg pitchblack poly is nu 1 dag op de markt in de USA? Ik vermoed dat je weinig ervaringen gaat krijgen...

dml
20 januari 2012, 16:30
Mooi man :-)

Wacht,

Ik zal mijn vraag herformuleren van de threat.

Wat zijn jullie ervaringen met de korg pitchblack Poly en de TC Polytune.

Gr. Rupke

Beide tuners zijn nu op de NAMM 2012 geïntroduceerd.
Hoeveel ervaring zal er dan zijn met deze tuners?

rupke
20 januari 2012, 16:34
En ik zal ook op je vragen een natwoord geven dan kunnen we alle kanten op ;-)

Die zwierende is dan de zuiverste? Of is degene die "het gemiddelde" weergeeft en/of te traag is de beste?
--> geen idee al sie maar zuiver is.

Wil je een strobe of naald tuner?
--> maakt niet uit

Hoe zit het met leesbaarheid: wil je een grote nootaanduiding of is het balkje belangrijker? Moet hij in vol daglicht ook duidelijk leesbaar zijn?
-->maakt niet uit

En wat betreft aansluitingen: aan de achterkant zoals de DT-10 of aan de zijkant zoals de Pitchblack? Hoeveel ruimte heb je eigenlijk?
--> maakt niet uit en ik heb nog ruimte genoeg op het board. Wat gelijk imlpiceert dat ik geen racktuner zoek.

Hoeveel waarde hecht je aan "poly" stemmen? Of ga je toch alleen maar snaar voor snaar stemmen?
--> Ik wil poly kunnen stemmen (dat moet al een redleijke indikking zijn van de tot op hede te verkrijgen tuners

Wat is je budget?
--> nog niet bepaald ik ga voor goed en als dat wat meer kost maar ik ben klaar voor een hele lange tijd is dat prima.

Wil je 2e hands kopen?
-->nieuw en tweedehands is beiden een optie


Kijk zo komen we er wel ;-)

Gr. Rupke

rupke
20 januari 2012, 16:37
Hoi allemaal

Dat van die mini wist ik wel maar de "gewone polytune is er toch al een tijd. Dat de Korg ook net geintroduceerd was wist ik niet. Dan wordt het inderdaad even wachten.

Gr. rupke

Hallie
20 januari 2012, 18:28
Kijk gewoon naar je budget.

Van turbo tuner tot aan tu-3. ze doen allemaal hun ding, namelijk stemmen.

Ik zou zelf voor de polytune gaan. Waarom? Ik heb de boss gehad, maar de leesbaarheid vond ik ruk. De polytune is super duidelijk! ik gebruik de poly mode NOOIT.

Hallie
20 januari 2012, 18:29
mocht je graag de poly mode veel willen gebruiken. Dan Raad ik de poly tune af! Werkt niet zo goed, misschien gebruik ik het daarom nooit. Maar hoe dan ook, ik mis het niet! Kan zijn dat de Mini versie het wel goed doet..

HaroldA
20 januari 2012, 18:44
mocht je graag de poly mode veel willen gebruiken. Dan Raad ik de poly tune af! Werkt niet zo goed, misschien gebruik ik het daarom nooit. Maar hoe dan ook, ik mis het niet! Kan zijn dat de Mini versie het wel goed doet..

De mini poly ben ik wel in geinteresseerd, nu nog hopen dat de kinderziektes er uit zijn en hij een beetje accuraat is.

De Korg ken ik niet en is de eerste versie die ze maken, dus ik heb meer vertrouwen in de Polytune mini

Hallie
20 januari 2012, 19:23
De mini poly ben ik wel in geinteresseerd, nu nog hopen dat de kinderziektes er uit zijn en hij een beetje accuraat is.

De Korg ken ik niet en is de eerste versie die ze maken, dus ik heb meer vertrouwen in de Polytune mini

Ik ben ook wel geinteresseerd! Kosten ze hetzelfde? Vooral qua ruimte besparing! Verder denk ik dat korg wel iets moois op de markt zet. Hun oude tuners zijn ook niet mis. En ze zullen alles wat TC niet had er wel in hebben gestopt!

the sure thing
20 januari 2012, 21:11
Ik heb ze ALLEMAAL gehad!

De Boss TU-2: weggooien en wegdoen.
De Boss TU-3: leest VEEL beter af dan de TU-2, is veel nauwkeuriger dan de TU-2, reageert ook sneller. Uitstekende tuner.

De Korg PB: zie de Boss TU-3, maar dan true bypass.

De TC polytune: ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Af en toe lijkt ie "kuren" te hebben, en dan weer vele optredens/repetities lang de ideale tuner. Ik heb gisteren nog de single string modus vergeleken met de polytune modus: als je EXACT even hard aanslaat in beide gevallen, zit er geen verschil in beide tunings-modes.

Ik hou de TC polytune. Ik ben bezig met mijn 2e board en daar komt de TU-3 op.

Wel nu GAS voor de mini versie....

HaroldA
20 januari 2012, 21:15
Ik heb ze ALLEMAAL gehad!

Ook de Turbo Tuner?

the sure thing
20 januari 2012, 21:22
Ook de Turbo Tuner?

Nee, die niet. Wel een keer bij CMW/chris gezien. Prima tuner, en qua specs veruit de meest nauwkeurige en snelst reagerende van het bovengenoemde rijtje.

Hallie
21 januari 2012, 08:48
En waarschijnlijk de duurste:crazyhappy:

Qua poly tune heb ik alleen van die gekke momenten met mijn telecaster, Mijn les paul heeft er nooit last van.
Nu de mini uit is mag de update ook wel worden ge-released voor de normale polytune.

Liquidje
21 januari 2012, 09:05
@rupke: zoals mensen vragen hier: wat maakt voor JOU de ene beter dan de andere? Jouw antwoord op alle vragen begint met "geen idee" en "maakt niet uit". Dus dan maakt het eigenlijk toch ook niet zoveel uit welke je nu precies neemt?



Die zwierende is dan de zuiverste? Of is degene die "het gemiddelde" weergeeft en/of te traag is de beste?
--> geen idee al sie maar zuiver is.

Vrijwel alle tuners zijn wel zuiver te noemen. Jij zegt je van die tuners hebt die overal omheen zwieren, en dat die slechter zijn dan degene die op 1 frequency settelen, maar dat is gewoon het anders weergeven van eenzelfde meting.

Dus met andere woorden: wil je fatsoenlijk advies, geef dan aan waar je exact naar zoekt. Anders gewoon de goedkoopste nemen die je kan vinden, immers: het maakt jou blijkbaar toch niet uit!

rupke
21 januari 2012, 14:08
Hoi,

Ik zal mijn wensen nog wat scherper zetten. Ik wil graag polytone stemmen dat is super handig op het podium als je tijdens een nummer iets hoort en dankt heejjj volgens mij is de gitaar niet helemaal zuiver. Even het pedaal intrappen alle snaren aanslaan en die snaren die out of tune zijn snel stemmen. Dus ik wacht even af wat ervaringen zullen gaan zijn met de tc mini polytone en die van Korg. Ik weet zo niet of er nog andere merken zijn die ook poly-stemmen.

Gr. Rupke.

dml
21 januari 2012, 16:55
Hardwire HT-6 is ook een polytuner. Ik kan me zo voorstellen dat Boss over een tijdje ook met een polytuner komt. De aankomende Musik & Messe is een uitgelezen moment om 'm te introduceren.

Buzzel
21 januari 2012, 18:57
Dat hele polytune gedoe is gewoon één grote bullshit. Het is wel leuk. Maar je gaat er nooit echt me stemmen. Het kan handig zijn om te kijken of je ontstemd bent. IK heb de tc polytune maar gebruikt het poly gedeelte nooit. Maar ik vind de TC wel lekker duidelijk, maar heeft soms wel gekke nukken.

the sure thing
21 januari 2012, 20:05
Ik gebruik het polytune stemdeel juist veel!

morris
21 januari 2012, 21:20
Ik heb de Polytune mini gisteren binnengekregen. Hij is echt klein, een echte spacesaver, terwijl het display prima afleesbaar is. Werkt ook perfect en zeer accuraat, ben nog geen kuren tegengekomen. Knap hoe ze dit zo klein (en voor die prijs) hebben kunnen maken.

Morris

HaroldA
31 januari 2012, 22:15
Ik heb de Polytune mini gisteren binnengekregen. Hij is echt klein, een echte spacesaver, terwijl het display prima afleesbaar is. Werkt ook perfect en zeer accuraat, ben nog geen kuren tegengekomen. Knap hoe ze dit zo klein (en voor die prijs) hebben kunnen maken.

Heb je 'm toevallig kunnen vergelijken met de maxi?

morris
2 februari 2012, 23:04
Heb je 'm toevallig kunnen vergelijken met de maxi?

Niet gelijktijdig, maar ik heb de grote broer wel al een paar keer onder handen gehad. Qua features heeft de mini geen strobe mode, wel drop D, geen usb en geen 9V uit. Ook kan ie niet met batterij worden gebruikt. De strobe mode gebruik ik toch al niet, want daar krijg ik op het podium met een paar glazen bier achter mijn kiezen toch al spontaan evenwichtsstoornissen van.;);)
Qua gebruik vind ik de mini wat stabieler overkomen maar dat kan ook aan de gitaar hebben gelegen die ik destijds met de grote broer gebruikte. Het zal wel niet veel van elkaar verschillen. Ik heb hem nu een weekje, maar ik ben heel tevreden. Jammer dat er standaard geen Buzz Feiten offset in zit maar voor de rest is hij extreem nauwkeurig, ik heb mijn gitaren perfect kunnen intoneren. Ook op het podium is hij snel, precies en goed afleesbaar. Aanrader als je beperkte ruimte hebt!

Morris

HaroldA
2 februari 2012, 23:12
Aanrader als je beperkte ruimte hebt!

Hij is ook €10,- goedkoper dan z'n grote broer ;)

De handleidingen zijn bijna identiek, dus qua functies zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik ben bang dat ik er gewoon 1 bestel en dan later maar besluit of hij handig is :soinnocent:

morris
3 februari 2012, 08:09
Hij is ook €10,- goedkoper dan z'n grote broer ;)

De handleidingen zijn bijna identiek, dus qua functies zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik ben bang dat ik er gewoon 1 bestel en dan later maar besluit of hij handig is :soinnocent:

Precies, zo doe ik dat ook altijd ;-)

dml
3 februari 2012, 08:47
Precies, zo doe ik dat ook altijd ;-)

Zo herkenbaar!! :seriousf:

bass blom
3 februari 2012, 10:25
zeer tevreden met mijn polytune.
op het lawaaai na wat hij maakt als je stemt.
als het stil is hoor je dat best hard.
poly gebruik ik af en toe.
handig vind ik dat dat gewoon zo te doen is, niks instellen.

Fuhgawz
3 februari 2012, 10:55
De mijne maakt geen lawaai met stemmen hoor. Mijn Korg DT10 echter wel, wanneer je er een high gain pedaal achter aanzet.

Buzzel
3 februari 2012, 12:21
Geïsoleerde voeding lost dit op geloof ik. Ik heb geen bijgeluiden met stemmen ook al staat de riot tubescreamer en fuzz tergelijkertijd aan.

Kingfisher
3 februari 2012, 14:17
Gerelateerde vraag: kan iemand mij vertellen wat het lekkerste bier is?

La Chouffe.

HaroldA
3 februari 2012, 14:18
La Chouffe.

Helaas... Leuke fabriekspoging om een uniek biertje te maken. Er zijn veel betere in dezelfde categorie!

Helaas kan ik die namen nooit onthouden...

Buzzel
3 februari 2012, 14:19
La Chouffe.

Ik heb die troep eens in mijn bierglas gedaan. Niet te zuipen.

Geef mij maar een lekker hertog jan, bier met karakter.

HaroldA
3 februari 2012, 14:22
Geef mij maar een lekker hertog jan, bier met karakter.

Da's pilsener, geen bier...

soup
3 februari 2012, 18:30
Ik gebruik het polytune stemdeel juist veel!

Op welke knop moet ik dan duwen? :D

Ik heb gisteren al op beide knopjes geduwd, links en rechts maar ik weet niet hoe ik bij die polymode kom.

Buzzel
3 februari 2012, 18:42
Al je snaren aanslaan.

Einzeln
3 februari 2012, 21:11
Bier is overgewaardeerd. Coca cola bij de Mac Donalds!

Buzzel
3 februari 2012, 21:32
Da's pilsener, geen bier...

Er staat anders bier.

https://lh6.googleusercontent.com/-V6RO23Yspyo/TyxDoutjnSI/AAAAAAAAADk/rkk6GqPtn44/s640/2012-02-03%252021.28.38.jpg

jerome
3 februari 2012, 22:05
La Chouffe.

Zalig, maar voor mij toch op de 2e plaats
Op de eerste plaats La Trappe Blond... ;)

Einzeln
4 februari 2012, 09:01
Da's pilsener, geen bier...

Van Wiki:
Pils of pilsener – Het "gewone" bier in het grootste deel van de wereld. In Nederland, België en Duitsland heeft vrijwel elk café ten minste één pilsener op de tap. Sommige brouwers brengen behalve het gewone pils ook een urtyp op de markt, dat wat bitterder van smaak is en vaak ook een hoger alcoholpercentage.
Dortmunder – Een bierstijl uit Dortmund. Donkerder en voller dan pils.
Bokbier – Een bier met een bitterzoete, moutachtige smaak, vaak donker van kleur en sterker dan een pils. Oorspronkelijk afkomstig uit het Duitse Einbeck. De Nederlandse bockbieren wijken nogal af van het Duitse prototype en zijn soms zelfs bovengistend. Bockbieren worden vaak als seizoensbier verkocht, bijvoorbeeld in de herfst.
Rookbier – Typisch voor Bamberg is dit ondergistende bier waarbij de mout is gerookt. Het bier heeft dan ook een gerookte smaak die aan ham of gerookte paling doet denken.
Bocht - een groezelig gerstennat met een groen/bruine kleur, met de geur van een natte wolle jas. La Chouffe is een bekend voorbeeld.

the sure thing
4 februari 2012, 13:27
Hij is ook €10,- goedkoper dan z'n grote broer ;)

De handleidingen zijn bijna identiek, dus qua functies zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

Ik ben bang dat ik er gewoon 1 bestel en dan later maar besluit of hij handig is :soinnocent:

Net even MAX GUITAR gebeld: de Mini polytune heeft GEEN usb aansluiting, er kan GEEN batterij in en kan NIET andere pedalen voeden. Voor de rest zijn ze "identiek".

morris
4 februari 2012, 15:32
Net even MAX GUITAR gebeld: de Mini polytune heeft GEEN usb aansluiting, er kan GEEN batterij in en kan NIET andere pedalen voeden. Voor de rest zijn ze "identiek".

Dat zei ik toch al? De mini heeft ook geen strobe mode.

the sure thing
4 februari 2012, 18:14
Dat zei ik toch al? De mini heeft ook geen strobe mode.

En het SCHIJNT dat de mini versie toch sneller reageert.

Ik heb m net gekocht en ga vanavond aan mijn board klussen. Ik zal maxi en mini eens vergelijken met elkaar!

the sure thing
12 februari 2012, 17:28
Vergelijk onderling met de de grote en kleine polytune: de kleine polytune doet het IMHO beter dan de grote. Reageert een heel klein beetje sneller. Maar vooral: de polytune-mode van de kleine werkt beter (doet minder "raar" ) dan de grote. Ik vermoed dat toch in de nieuwe mini-versie stiekem iets andere (nieuwere) software in zit...

HaroldA
26 oktober 2013, 13:15
BUMP: ik heb het een tijdje met de Polytune Mini geprobeerd en ben er 100% van overtuigd dat het een waardeloos apparaat is.

Ergens in deze thread werd al gezegd dat je EXACT even hard moet aanslaan in poly en single modus om dezelfde stemming te krijgen, wat er voor mij voor zorgde dat ik maar bleef stemmen: single goed, poly fout, terug naar single, etc. Op het podium ook: ff snel checken of alles nog goed staat (alles aanslaan) blijken er 3 snaren ontstemd. Ga je naar single om ze te stemmen, zijn ze wel goed. :mad:

Het idee is leuk, maar ik zweer bij mijn Turbo Tuners.

De bump hebben jullie hier aan te danken: http://www.ebay.nl/itm/171153199331 ;)

the sure thing
26 oktober 2013, 15:02
Na mijn polytune en polytune mini ben ik ook weer terug bij mijn Boss TU-3. MET fantastisch klinkende BUFFER.