PDA

View Full Version : Nog iemand die nieuw is



hellome
20 januari 2012, 14:34
Hoi mensen:)
Ik ben hier omdat ik meer te weten wil komen over gitaren en dat soort dingen...
Mijn vriend is er helemaal verslaafd aan, bijna 24/7 mee bezig. Ik heb me mn hele leven al gefascineerd voor gitaren... maar daar blijft het bij. Ik kan er niets mee (heb een oude van mn broer op mn kamer staan) en een tijd geleden ben ik er weer mee begonnen maar het gaat zo langzaam en daardoor raak ik gedemotiveerd... Plus ik heb het nogal druk.
Het feit dat mijn vriend er zo veel mee bezig is en niets met mij kan delen (het enige antwoord dat ik kan geven steeds zijn dingen als "ok..." of "yay"... maar meer niet) houdt me erg bezig - ik wordt er enorm onzeker van, zeker omdat er zo veel meisjes zijn die er wel goed over kunnen praten.
Die twee gecombineerd (dus dat ik er uberhaupt heel erg geinteresseerd in ben en mijn relatie) hebben me hier heen gebracht - mijn vriend weet niet echt hoe hij me meer kan leren en ik hoopte dat iemand me hier zou kunnen helpen:)

Pakie
20 januari 2012, 15:03
Hoi Hellome,

Welkom op dit mooie forum. Tja, een vriend die 24/7 met zijn gitaar bezig is.... Hij zal toch hopelijk ook wel wat tijd voor jou hebben ?
In ieder geval vind ik het heel tof, dat je moeite wilt doen om iets te leren op het gebied van zijn hobby/verslaving.
Als je echt wat wilt leren, is dit hier eigenlijk wel de beste plek. Dus gewoon elke dag een half uurtje lezen wat men hier zoal schrijft op alle verschillende onderdelen. Dat is heel leerzaam en misschien pik jij hier dingen op over gitaren, die zelfs je vriend nog niet wist.
Veel succes in ieder geval !

hellome
20 januari 2012, 15:16
Hoi Hellome,

Welkom op dit mooie forum. Tja, een vriend die 24/7 met zijn gitaar bezig is.... Hij zal toch hopelijk ook wel wat tijd voor jou hebben ?
In ieder geval vind ik het heel tof, dat je moeite wilt doen om iets te leren op het gebied van zijn hobby/verslaving.
Als je echt wat wilt leren, is dit hier eigenlijk wel de beste plek. Dus gewoon elke dag een half uurtje lezen wat men hier zoal schrijft op alle verschillende onderdelen. Dat is heel leerzaam en misschien pik jij hier dingen op over gitaren, die zelfs je vriend nog niet wist.
Veel succes in ieder geval !

hehe dat laatste zou wel echt geweldig zijn!
Je bedoelt gewoon een half uurtje per dag random door onderwerpen en berichten lezen? Ik ben steeds bang dat ik er totaal niets van ga begrijpen als ik dat doe...
En ja hoor, hij heeft wel tijd voor mij hoor;) Het is gewoon...elke keer als ik de gitaar aan de kant leg omdat ik denk dat ik het niet kan, dan trekt het me toch terug.. Het heeft een aantrekkingskracht op me, alleen weet ik steeds niet echt wat te doen.En zeker als het mijn relatie kan helpen wil ik er zeker iets aan gaan doen!;)
Bedankt voor je hulp anyway^^

Harry
20 januari 2012, 15:33
hoi, en welkom! Goed van je dat je je hierin wilt verdiepen, maar hou wel in de gaten dat het welslagen van jullie relatie niet afhankelijk moet zijn van jouw gitaarspelnivo of kennis van gitaren e.d.!

hellome
20 januari 2012, 15:35
hoi, en welkom! Goed van je dat je je hierin wilt verdiepen, maar hou wel in de gaten dat het welslagen van jullie relatie niet afhankelijk moet zijn van jouw gitaarspelnivo of kennis van gitaren e.d.!

He:)
Nee tuurlijk niet - we hebben nu 10 maanden en ik wil gewoon van die onzekerheid af, plus ik vind het ook echt leuk;) Ik vind het elke keer jammer dat ik geen idee heb waar hij over praat en dat ik daar niet met hem verder over kan praten...;)

Ronald.ZaZ
20 januari 2012, 15:38
Is de gitaar hier een metafoor of heb ik nou zo'n twisted mind?

Rizz
20 januari 2012, 15:40
Kijk, zo zouden er meer moeten zijn! :) Heb helemaal niets te klagen over m'n vriendin hoor, maar die heeft zoiets van: speel maar voor me, da's meer dan genoeg! :D

Welkom!

Er zitten hier nog wel meer nieuwelingen en als je vaak terugkomt, zie je ook nog wel eens dezelfde vraag gesteld worden en herhaling is een hele goede leermeester!!

Veel plezier hier!

Groeten,

Richie

Rizz
20 januari 2012, 15:41
Is de gitaar hier een metafoor of heb ik nou zo'n twisted mind?

zucht... ehh ja? Anders zit ze toch echt op het verkeerde forum..:seriousf:

Ernest01
20 januari 2012, 15:46
Misschien kan je toelichten op welk gebied je vragen hebt.
Dan kunnen we je wat gerichter helpen.

Of is het over alles wat gitaren en gitaar spelen betreft.
Hoe dan ook : je bent hier op het goede adres.

Succes !

hellome
20 januari 2012, 15:46
Is de gitaar hier een metafoor of heb ik nou zo'n twisted mind?

Ik dacht dat gitaren eerder als meisjes werden gezien dan als dat?;)

hellome
20 januari 2012, 15:48
Misschien kan je toelichten op welk gebied je vragen hebt.
Dan kunnen we je wat gerichter helpen.

Of is het over alles wat gitaren en gitaar spelen betreft.
Hoe dan ook : je bent hier op het goede adres.

Succes !

Eigenlijk alles wat gitaren en gitaar spelen betreft. Laten we zeggen... mijn vriend heeft laatst me wat uitgelegd over gitaren herkennen en vormen enzo en een deel van dat heb ik gesnapt... En tot daar reikt mijn kennis van gitaren een beetje. Ik wil er gewoon meer van snappen, waarom sommige gitaren nu precies bijzonder zijn, wat alles nou precies doet, maar ook over gitaar spelen zelf.
Is dat wat duidelijker of ben ik nog te vaag? ;)

Rizz
20 januari 2012, 15:49
Ik dacht dat gitaren eerder als meisjes gezien dan als dat?;)

Dat ligt er maar aan wie ermee speelt... :D
Heel slecht, zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, maar probeer dat toch een beetje te vermijden.. :D

hellome
20 januari 2012, 15:50
Dat ligt er maar aan wie ermee speelt... :D
Heel slecht, zo kan ik er nog wel een paar verzinnen, maar probeer dat toch een beetje te vermijden.. :D

Heel heel slecht :P

Rizz
20 januari 2012, 15:51
Eigenlijk alles wat gitaren en gitaar spelen betreft. Laten we zeggen... mijn vriend heeft laatst me wat uitgelegd over gitaren herkennen en vormen enzo en een deel van dat heb ik gesnapt... En tot daar reikt mijn kennis van gitaren een beetje. Ik wil er gewoon meer van snappen, waarom sommige gitaren nu precies bijzonder zijn, wat alles nou precies doet, maar ook over gitaar spelen zelf.
Is dat wat duidelijker of ben ik nog te vaag? ;)

Heel duidelijk, bereid je maar voor, er ligt een woud van modellen, uitvoeringen, verschillende bouwjaren, gemod of niet, voorkeuren enz enz enz

Maar, let wel: over smaak valt niet te twisten, dat is 1 ding wat je ws heel snel duidelijk zal worden.....

Prettige wedstrijd!

Ernest01
20 januari 2012, 15:55
Eigenlijk alles wat gitaren en gitaar spelen betreft. Laten we zeggen... mijn vriend heeft laatst me wat uitgelegd over gitaren herkennen en vormen enzo en een deel van dat heb ik gesnapt... En tot daar reikt mijn kennis van gitaren een beetje. Ik wil er gewoon meer van snappen, waarom sommige gitaren nu precies bijzonder zijn, wat alles nou precies doet, maar ook over gitaar spelen zelf.
Is dat wat duidelijker of ben ik nog te vaag? ;)

Dan vooral de topics over elektrische en akoestische gitaren eens doornemen. Met name de topics waar mensen advies voor een te kiezen gitaar vragen kunnen 'leerzaam' zijn.
Dus : zet 'm op !

hellome
21 januari 2012, 13:14
Dan vooral de topics over elektrische en akoestische gitaren eens doornemen. Met name de topics waar mensen advies voor een te kiezen gitaar vragen kunnen 'leerzaam' zijn.
Dus : zet 'm op !

Oke thanks, bedankt voor het advies:D


Heel duidelijk, bereid je maar voor, er ligt een woud van modellen, uitvoeringen, verschillende bouwjaren, gemod of niet, voorkeuren enz enz enz

Maar, let wel: over smaak valt niet te twisten, dat is 1 ding wat je ws heel snel duidelijk zal worden.....

Prettige wedstrijd!


Ik weet het, daarom wil ik er meer over leren - al die namen en soorten en alles wat steeds langskomt, ik snap er helemaal niets meer dan!:P
The game is on :supercool: