PDA

View Full Version : Edwards gitaren



blademan
20 januari 2012, 13:49
kent iemand hier de Edwards gitaren (made by ESP voorde japanse markt?). Zien er top uit, gelijk aan Tokai etc. Dit lijken me mooie Gibson kopieen die voor ong. de helft van een Gibson Les Paul toch de nodige bang for the buck bieden. Comments?

Orpheo
20 januari 2012, 15:38
De goedkoperen Zijn leuk. Goeie hardware, redelijke tone, dikke lak en redelijk hout. De duurderen zijn echt heel erg goed.

E-J
20 januari 2012, 15:39
Ik heb een Edwards LP-92-SD gehad, een Les Paul model. De 92 staat voor 92.000 yen, hoe hoger dus het nummer, hoe hoger het model.

Mijn ervaring: Edwards gebruikt een zeer lichtgewicht Aziatisch mahonie-achtig hout, wat een wat andere (heldere/agressievere) klank geeft dan en Gibson. Het moet je smaak zijn, persoonlijk vond ik de gitaar wat laag missen en ik hoor dit vaker van Edwards eigenaren. Een goede Les Paul heeft een lekkere duw in het laag en dat is de reden waarom ik de Edwards weer van de hand heb gedaan. Voor de rest was het een puike gitaar, erg netjes afgewerkt, niet zwaar, een dikke hals ('59 stijl) en goede materialen. Voor een Edwards met nitro laklaag moet je kijken naar de modellen boven de 120, die hebben ook CTS pots etcetera.

Een Edwards Les Paul Standard krijg je niet snel onder de 800 euro (en je moet ze importeren), en dan kom je al vrij snel in het gebied dat - wanneer je net wat meer uitgeeft - je een écht goede Les Paul kunt krijgen... een Orville by Gibson 59 Reissue uit midden jaren '90 of als je goed zoekt een Tokai LS-80 uit begin jaren '80. Dat is toch wel andere koek...!

Oranjeaap
20 januari 2012, 15:46
Kunnen erg goede kopieën zijn.

Hier veel info en plaatjes

http://www.mylespaul.com/forums/other-les-pauls/130794-unofficial-official-anything-esp-edwards-navigator-theory-photo-id-thread.html

Orpheo
20 januari 2012, 16:12
Gibson gebruikt ook aziatische hout ipv afrikaans of zuid amerikaans manie. Al jaren. Een ouwe les paul heeft juist geen duw in het laag en midlaag, omdat de telestet, waar de lpg mee moest concurreren dat ook niet had. Het lichte mahonie leende zich daar totaal niet toe. Luister maar naar opnames die gemaakt zijn met ouwe les pauls. Fel en twang op de brug, beetje hol en zingend op de hals. Edwards heeft dat puike gedaan.het moderne van lp's komt door aanzienlijk minder goed hout en overwoud pickups. Dat bijvoorbeeld leden zeppelin zo dik klonk is onder andere debet aan marshall plus greenback plus opnametechniek. Ik heb ooit een opname van the alleman brothers gezien van jessica en daar speelt ie ook t halselement op zijn '59 lp standard. Niks modder of veel laag.zangerig, dat zeker.

Oranjeaap
20 januari 2012, 16:31
Je vergelijkt nou Gibsons uit 1959-1960 met aziatische kopieën? :???:

pueblo
20 januari 2012, 17:33
Je vergelijkt nou Gibsons uit 1959-1960 met aziatische kopieën? :???:
:seriousf::seriousf:
waarom niet? als hij het vergeleken had met huidige gibsons had niemand rook gezien, maar als het om instrumenten gaat van 50 jaar oud is het plots brand:p.

Orpheo
20 januari 2012, 17:48
Je vergelijkt nou Gibsons uit 1959-1960 met aziatische kopieën? :???:
wat hoor ik toch een hoop minachting.

Als ik een ouwe '59 zou vergelijken met een nieuwe, niks aan de hand. Edoch, die japanse gitaren klinken meer zoals het origineel, dan het brandhout dat Gibson produceert.

Die '59-ers spelen overigens behoorlijk beroerd hoor. Wel eens een ouwe geprobeerd? Velen klinken overigens ook als natte stront. Sommigen zijn tof, maar bij lange na niet allemaal (met fenders is het nog veel erger; nieuwe fender customshops vind ik beduidend beter dan ouwe,originele gitaren).

Dus, vertel maar, wat is er mis met het vergelijken van een behoorlijk goeie gitaar met een iconoclastisch paradepaardje?

bat
20 januari 2012, 17:49
Je vergelijkt nou Gibsons uit 1959-1960 met aziatische kopieën? :???:
Volgens mij andersom. En ik ben het in dit geval met hem eens.

Hotpepper01
20 januari 2012, 18:01
Ik heb er eentje zoals deze

http://farm3.static.flickr.com/2747/4335938390_6be91040d1.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6197/6131616007_ed4c0d660c.jpg

hier derde op rij

http://hotpepper01.jalbum.net/L139/slides/DSC09562.JPG



Een Les Paul Custom BB met Seymour Duncan P90s, aged binding en een ebony fretboard. Ik moet je zeggen dat ik deze LP net zo vaak pak als mijn 1980 Gibson Les Paul Black Beauty 3PU met Tim Shaw. Ik vind ze echt niet voor elkaar onderdoen. Elk met een eigen karakter, sound en prijskaartje....

Ik zeg dat Edwards behoorlijk ondergewaardeerd is en sssst, vooral houden zo !!

Oranjeaap
20 januari 2012, 18:20
Ik doelde meer op het feit dat je van Edwards vs. Moderne Gibsons ineens naar '59 ging, naar mijn mening niet relevant want je kunt beide niet vergelijken met vintage Gibsons.

Nee, ik heb niet het genoegen gehad om een echte burst te bespelen over een amp, wel 2x kort bespeeld unplugged. Beide gitaren voelden en speelden heerlijk.

Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt in je vergelijking

pueblo
20 januari 2012, 20:33
naar mijn mening niet relevant want je kunt beide niet vergelijken met vintage Gibsons.


hier ben ik even niet mee?

polviggen
21 januari 2012, 13:15
Ik heb ooit een Edwards John Sykes getest en vergeleken met mijn gibson les paul Classic.

De Edwards was idd helderder en had minder laag. Ik vond ze zeker niet slecht.

mijn vroegere explorer klonk nog wat dikker in het laag dan mijn les paul, ik heb wel wat spijt dat ik die gitaar verkocht heb.

Qua afwerking was de edwards beter.

blademan
21 januari 2012, 13:38
ik heb inmiddels meer dan boven gemiddelde interesse in deze gitaren ( een mooi Tokai ook trouwens) maar moet dan eerst een paar gitaren verkopen, waaronder 2 van mn 3 Fret-Kings, en da's toch wel lastig…...:(

mikeyaxeman
21 januari 2012, 16:53
wat hoor ik toch een hoop minachting.

Als ik een ouwe '59 zou vergelijken met een nieuwe, niks aan de hand. Edoch, die japanse gitaren klinken meer zoals het origineel, dan het brandhout dat Gibson produceert.

Die '59-ers spelen overigens behoorlijk beroerd hoor. Wel eens een ouwe geprobeerd? Velen klinken overigens ook als natte stront. Sommigen zijn tof, maar bij lange na niet allemaal (met fenders is het nog veel erger; nieuwe fender customshops vind ik beduidend beter dan ouwe,originele gitaren).

Dus, vertel maar, wat is er mis met het vergelijken van een behoorlijk goeie gitaar met een iconoclastisch paradepaardje?

Sjesus wat zit jij Gibsons (notabene de ontwerper van het door jou oh zo gekoesterde model...) toch altijd af te branden zeg, ik heb er nooit wat over gezegd maar ik lees nu al een tijdje je posts over wat nu het perfecte geluid is maar ik zou zeggen ga eens wat meer spelen dan die eeuwige discussie over sound... :stop:
Ze zijn niks waard maar toch zijn er ontelbare legendarische opnames waar ze juist op te horen zijn dan zal het toch wel geen brandhout zijn.
Ik heb er 2 maar ben uiterst tevreden over ze en ze zijn gewoon standaard.
Tone maak je ook met je vingers.

pueblo
21 januari 2012, 17:11
Sjesus wat zit jij Gibsons (notabene de ontwerper van het door jou oh zo gekoesterde model...) toch altijd af te branden zeg, ik heb er nooit wat over gezegd maar ik lees nu al een tijdje je posts over wat nu het perfecte geluid is maar ik zou zeggen ga eens wat meer spelen dan die eeuwige discussie over sound... :stop:
Ze zijn niks waard maar toch zijn er ontelbare legendarische opnames waar ze juist op te horen zijn dan zal het toch wel geen brandhout zijn.
Ik heb er 2 maar ben uiterst tevreden over ze en ze zijn gewoon standaard.
Tone maak je ook je vingers.

misschien is standaard voor sommigen niet goed genoeg?
trouwens, brandhout hoeft niet slecht te klinken..

blademan
21 januari 2012, 17:14
beste mensen, graag ON TOPIC, en niet steeds dat gekissebis, daar heeft niemand wat aan, en getuigt enkel van het niet accepteren van de mening van een ander.
Ik wil graag jullie mening horen over Edwards gitaren en niet wat jullie van Gibson vinden.

Coolguy
21 januari 2012, 17:30
Ik heb al een paar Edwards bespeeld en vind ze prachtige gitaren voor dat geld (en al veel beter dan wat Gibson in dezelfde prijscategorie op de markt gooit).

Maar toch vind ik de (net iets) duurdere Tokai modellen toch nog veel beter - maar dat is maar mijn mening. :dontgeti:

Misschien hier ook eens kijken:

http://stores.ebay.co.uk/roninguitars/_i.html?_sid=1081018900&_sop=3&_trksid=p4634.c0.m14

Stockverkoop van Richtonemusic.

Maar zoals eerder vernoemd zijn de Edwards gitaren inderdaad iets 'helderder' van klank dan wat je normaal van een LP model zou verwachten.

De Tokais klinken dan weer zoals een echte LP hoort te klinken... :seriousf:


Ik zou trouwens ook zeker kijken naar Bacchus.

mikeyaxeman
21 januari 2012, 22:50
beste mensen, graag ON TOPIC, en niet steeds dat gekissebis, daar heeft niemand wat aan, en getuigt enkel van het niet accepteren van de mening van een ander.
Ik wil graag jullie mening horen over Edwards gitaren en niet wat jullie van Gibson vinden.

Heb d'r nooit wat over gezegd maar erger me een beetje over die toon waarop, het is ook nooit goed... :stop:
Trouwens ik weet niet wat ik ervan vind over die eeuwige discussie over het beste hout, pick ups etc... Want ik heb nog nooit een geluidsfragment van hem gehoord.
@Pueblo, idd vraag maar aan MacWilliams.

Hendriks
22 januari 2012, 10:02
Ik ben inmiddels ook fan van de oosterse LP kopieén , een japanse Tokai en een koreaanse Fenix , goed gebouwde gitaren , zeer goed afgewerkt , goede hardware , prima pickups en beide gebouwd naar de jaren 50 specs . De Tokai is gemaakt van afrikaans mahony en is wat lichter. Toen ik de Tokai kocht had hij SD Pearly Gates , maar met de orginele elementen vind ik hem beter klinken.
Met Edwards heb ik dan geen ervaring.

guitarkid
23 januari 2012, 08:50
Ik ben inmiddels ook fan van de oosterse LP kopieén

Henk, smullen.....!!! :seriousf:
http://www.dhgate.com/wholesale/solid-body-electric/c113003002001.html#prod-bread

Hendriks
23 januari 2012, 08:55
Henk, smullen.....!!! :seriousf:
http://www.dhgate.com/wholesale/solid-body-electric/c113003002001.html#prod-bread

:):):):):)

fred dons
23 januari 2012, 08:58
ik heb 3 edwards, 2 tokai's (oud en nieuw) en wat gibson les pauls

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/389916_306012846078222_100000085284393_1330692_370 838599_n.jpg
http://www.pixum.nl/image/MkBmcmVkZG9uc0AyMzI0NDIxNTNAMkAyMDA4MTEyMzIzNTQ0N0 BweHNlc3Npb25AMEAwNDhkMzc4ZTMxMGM1MDI3NDAzMTA3YmJj ZDYyYTY3ZQ==.jpg

en van die gitaren zijn de edwards het meest constant en best afgewerkt, de Sykes klinkt zoals een jaren 70 gibson custom (inderdaad wat minder bassig, de standard als een goede 59 standard (met meer correcte maten als bijvoorbeeld een gibson reissue of een tokai) en de vintage custom als een hele vette les paul custom
mijn tokais klinken nogal jaren 70 (en dan niet Sykes jaren 70 maar classick rock achtig)
ik heb sinds kort een gibson les paul traditional erbij die nu een goed concurrent geworden is van mijn edwards maar ik heb heel veel gibsons moeten uitproberen om die gitaar te vinden, in het kort; voor het geld krijg je bij Edwards een hele goede les paul kopie en eigenlijk kun je ze blind kopen en dat vind ik bij de overige merken wat minder