PDA

View Full Version : schema van Paso V-140 ?



7ender
20 januari 2012, 13:23
wie heeft 'r een schema van een Paso V-140 buizen PA-versterker ?

ik vind er niks over op internet , hoewel dit toch geen zeldzame dingen zijn volgens mij :dontgeti:

Dirk_Hendrik
20 januari 2012, 20:07
Een beetje ervaren reparateur tekent dat ding toch tijdens het tanden poetsen uit?

Serieus, wat is er in de afgelopen 50 jaar aan ontwikkeling in buizenversterkers geweest dat niet in principeschema al in 100 andere apparaten gebruikt is? Tracen en componentwaardes invullen dus. Mooi vrijdagavondklussie.

7ender
21 januari 2012, 06:41
zeg Dirk-Hendrik ,

wat jij daar roept ,...daar ben ik TE dikwijls mee bezig ,...om hier voor mensen spullen te herstellen / restaureren , waar geen schema , geen importeur , geen fabrikant meer van te traceren is ,.....soms komen ze met merken/type aankakken, waar ik daarvoor nog helemaal NOOIT van gehoord had.

...en dat herstel ik dan ....

Het gaat hierom een versterkertje met een redelijk zware buizeneintrap met een buisfasedraaiertje en een transistor-voorversterkertje , waar een ANDER ooit 'ns lekker in z'n ingewanden heeft zitten wroeten .

Dit ding is trouwens van mezelf ,....en ik heb wel wat anders te doen dan 't wiel uit te gaan vinden ,....in me eigen tijd ,....terwijl 't niks oplevert !
'
'n schema'tje vertelt me in 1 keer , wat met welke componentjes dat voorversterkertje oorspronkelijk door de fabriek werd bestekt .

....daarom....

7ender
21 januari 2012, 06:50
....krijg ik straks op m'n topic vraag geen reacties ,.....

...dan moet 't helaas alsnog zelf uit-tekenen..

Dirk_Hendrik
21 januari 2012, 08:54
Dit ding is trouwens van mezelf ,....en ik heb wel wat anders te doen dan 't wiel uit te gaan vinden ,....in me eigen tijd ,....terwijl 't niks oplevert !

Dan doe je het toch lekker niet?

Gooi ik effe een vraag uit,
Stel nou, jij tekent dat ding uit en weet em in volle glorie te herstellen. Wat doe je dan met je tekenwerk? Gooi je dat online zodat een ander er plezier van kan hebben als hij op zoek is naar dat schema?

Met als achterliggende gedachte dat vragen naar schema's alleen helpt als er ook mensen zijn die bereid zijn dat soort spul te delen. Teveel technici denken echter vanuit hun eigen korte termijnportemonee.

7ender
21 januari 2012, 09:09
zit je me nou godverdomme de les te lezen joh ?

7ender
21 januari 2012, 09:18
ik vraag iets,...

en het had gekund dat iemand toevallig een tip had , waar ik iets op internet mogelijkerwijs had kunnen vinden ....

zit niet te wachten op een intigrant-met-soldeerboutje die me zgn "verwijten" toespeelt.

Dirk_Hendrik
21 januari 2012, 16:48
zit je me nou godverdomme de les te lezen joh ?

Nee. Ik zou niet durven.

En waar dat gevloek meteen voor nodig is is me al helemaal een raadsel.

7ender
21 januari 2012, 17:17
die wijze van repliek van jou is me een raadsel

...daarom...

bass blom
21 januari 2012, 17:42
is dat een 100 volt 'voetbalveld' ding?

7ender
21 januari 2012, 19:26
is dat een 100 volt 'voetbalveld' ding?


ja,...klopt :crazyhappy:

bass blom
21 januari 2012, 19:28
ja ik ben ook al 50+ :D

maar wat moet je met die meuk?

7ender
21 januari 2012, 20:13
wilde 'm zo verbouwen dat ie "redelijk" Hi-fi kan weergeven .....

heb hier nog een andere uitg. trafo liggen ....( zwaardere )
De originele is een beetje klein ( zal wel voldoende voor die schrille omroep-toeters wezen )

matto
21 januari 2012, 23:48
zit je me nou godverdomme de les te lezen joh ?


Heeeiii Relax man!

7ender
22 januari 2012, 11:42
't is alweer oke ....

ik blijf niet boos :crazyhappy: