PDA

View Full Version : snaar probleem



nak
20 januari 2012, 10:04
Ik heb momenteel elixer 0.10 op mijn gitaar maar merk dat na een tijdje de 0.10 snaar met hoge solonoten apart gaat trillen.
De toon is wel oke maar er komt een trilling bij in.
Denk dat ik maar ga overstappen naar een ander merk alleen weet ik nog niet wat.
Heb meerdere post bekeken maar redenen om voor een bepaalde merk te gaan komen mondjesmaat nogal versnipperd voor in diverse posts.

Het zal ook wel weer een persoonlijk verhaal worden maar ik zou graag bevindindingen willen horen maar dan ook met met welke reden.
dus b.v makkelijker speelbaar, meer sustain, toonvast, gaan langer mee, vollere toon oid.

beruk
21 januari 2012, 00:55
Ik heb momenteel elixer 0.10 op mijn gitaar maar merk dat na een tijdje de 0.10 snaar met hoge solonoten apart gaat trillen.
De toon is wel oke maar er komt een trilling bij in..
Laten horen zou wel helpen denk ik, is het niet je gitaar of een versterkerdingetje?

Jeroen_K
21 januari 2012, 13:52
Is het geen fretbuzz? Een soundclipje zou handig zijn.

Eko
22 januari 2012, 20:39
Je geeft niet aan of het om een electrische gitaar gaat of acoustisch. Ben je van dikte gewisseld? Als je bv op een acoustische gitaar eerst .012 als dunst hebt en nu .010 dan wil het wel voorkomen dat de halspen versteld moet worden. Hetzelfde geld ook voor je electrische maar er zijn weinig mensen die van .011 naar .010 gaan zonder te weten waar ze mee bezig zijn.
Alsje niet zeker bent kun je altijd even naar een winkel gaan voor advies. Over het algemeen werken daar geen Aliens met 3 armen ( hoewel ,ik geen winkeliers die er vreemd uit zien!!).

aaronstonebeat
23 januari 2012, 22:15
Ik heb momenteel elixer 0.10 op mijn gitaar maar merk dat na een tijdje de 0.10 snaar met hoge solonoten apart gaat trillen.
De toon is wel oke maar er komt een trilling bij in.
Denk dat ik maar ga overstappen naar een ander merk alleen weet ik nog niet wat.
Heb meerdere post bekeken maar redenen om voor een bepaalde merk te gaan komen mondjesmaat nogal versnipperd voor in diverse posts.

Het zal ook wel weer een persoonlijk verhaal worden maar ik zou graag bevindindingen willen horen maar dan ook met met welke reden.
dus b.v makkelijker speelbaar, meer sustain, toonvast, gaan langer mee, vollere toon oid.

Zoals al gevraagd: akoestisch of elektrisch?
Wat bedoel je met apart trillen? Speel je dan op die snaar en hoor je er een andere toon doorheen of speel je op een andere snaar en gaat die 010-snaar dan trillen?

Voorlopig kan ik alleen maar dingen vermoeden.