PDA

View Full Version : Booster



snowbal100
20 januari 2012, 08:06
Hey,
Ik zoek een goede booster voor solo's.
Ik speel op een Fender strat 60's
Vox ac15vr
Ik heb het liefst een booster waarmee je wat gain erbij kan doen.
Zouden jullie mij hiermee verder willen helpen?
Daniel

Bernardduur
20 januari 2012, 09:30
Tubescreamer?

lindstrom
20 januari 2012, 09:43
EMMA onoMATOpoeia. Erg goed pedaal, van clean boost tot lekkere overdrive rand eraan.

http://img59.imageshack.us/img59/8918/om1y.jpg

Harry
20 januari 2012, 10:00
alleen die naam..... :stop:

(okee, het zijn vooroordelen, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen in de winkel. wie weet wat ik mis.....)

Zelf gebruik ik een Fultone OCD en/of een M-Audio blues Pro en/of een Catalinbread boostertje

lindstrom
20 januari 2012, 10:03
alleen die naam..... :stop:

(okee, het zijn vooroordelen, maar ik zou er met een grote boog omheen lopen in de winkel. wie weet wat ik mis.....)

Zelf gebruik ik een Fultone OCD en/of een M-Audio blues Pro en/of een Catalinbread boostertje

De pedalen die je noemt zijn zeker niet slecht maar de onoMATOpoeia blijft net even de betere booster.
Je weet idd niet wat je mist. ik adviseer je gewoon eens door die naam heen te prikken en die unit eens de kans te geven.

Voor mij geen fulltone of MI audio meer.
Catalinbread vind ik overigens nog wel interessant.

Zelf gebruik ik alleen clean boost. daarvoor gebruik ik een CAE booster-linedriver.

HaroldA
20 januari 2012, 10:46
Voor mij geen fulltone of MI audio meer.

Dat is net zo erg als je storen aan een naam (of lettertype :dontgeti:). Gewoon het beste pedaal kiezen voor het doel/geld.

Harry
20 januari 2012, 11:01
@Lindstrom; je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik was toch al niet van plan om iets nieuws te kopen. Mocht dat ooit nog het geval zijn dan zal ik 'm proberen

lindstrom
20 januari 2012, 11:02
Gewoon het beste pedaal kiezen voor het doel/geld.

precies.. meer is het niet..

roger
20 januari 2012, 12:48
Zelf maken: Flowerbooster van newtone, kost 19,95 en werkt perfect!


Sent from my iPhone using Tapatalk

HaroldA
20 januari 2012, 13:12
Zelf maken: Flowerbooster van newtone, kost 19,95 en werkt perfect!

...of de Xotic EP Booster, of de EHX LPB-1...

Of natuurlijk gewoon een tubescreamertje!

JeroenP
20 januari 2012, 14:29
Klon centaur van ebay plukken:soinnocent:






Er zijn heel veel leuke boosters. Zelf heb ik een SHO-kloon. Ook een cot50 en een fulltone fatboost gehad. Qua bang for the buck kan ik je de de eerste aanraden. Andere 2 zijn erg goed, maar wel een prijsklasse hoger...

Overigens merk ik dat ik mijn low gain overdrive (zendrive) en de boostfunctie op mijn distortion (menatone King of the Britains) nog vaker gebruik. Voor solo's hoeft het namelijk niet per sé een cleanboost te zijn. Iets wat je geluid wat meer kleurt (bijv. treble- of gainboost) kan erg gaaf zijn voor solo's.

Korte samenvatting: kijk niet meteen te duur en probeer zelf zo veel mogelijk uit.

Harry
20 januari 2012, 16:17
Zelf maken: Flowerbooster van newtone, kost 19,95 en werkt perfect!


Sent from my iPhone using Tapatalk

leuk, maar dat kan niet iedereen.

lauke_101
21 januari 2012, 10:04
Die Flowerbooster (=SHO clone) is misschien wel wat schellig met je AC15. En sowieso is het puur een clean boost.
Wat ook nog wel een paar leuke zijn (uit mijn ervaring) waarmee je wel wat gain toe kunt voegen en die hier nog niet genoemd zijn:
T-Rex Tonebug Overdrive
Proco RAT
Way Huge Green Rhino (Tubescreamer clone, maar beter)
Barber LTD
Keeley Pull

Maar mijn belangrijkste advies is gewoon eens een paar winkels af te gaan en dingen uit te proberen. Doe dat dan wel over een AC15 (staat bijna overal toch wel) en met een strat. Het verschilt soms behoorlijk of een pedaal samen wil werken met jouw amp en gitaar of niet, heb ik inmiddels gemerkt.

titzenpitzer
21 januari 2012, 10:42
een RAT? Nee niet echt...

the sure thing
21 januari 2012, 11:13
MXR CAE 401 is een uitstekende booster en komt 2e hands nog wel eens voorbij...

lauke_101
21 januari 2012, 21:57
een RAT? Nee niet echt...
Hmm heb het er zelf toch een tijdje mee gedaan hoor tot ik de Fatboost van JeroenP kreeg. Gain gewoon nagenoeg op 0, volume nagenoeg vol open. Nou heb ik er wel de Ruetz mod op uitgevoerd, dan is 'ie wat cleaner en luider. Maar die RAT deed dat best geinig vond ik.

guitarkid
24 januari 2012, 15:04
Zelf maken: Flowerbooster van newtone, kost 19,95 en werkt perfect!


Absoluut, werkt erg goed! Gebruik 'm zelf al een tijd en heb er onlangs zelfs nog één bij gemaakt voor een tweede pedalenbakje!


...of de Xotic EP Booster, of de EHX LPB-1...
Of natuurlijk gewoon een tubescreamertje!

De Xotic ken ik niet, maar de LPB-1 heb ik gehad en is duidelijk minder interessant dan de Flowerbooster. De Tubescreamer vind ik te "middy" als booster.

Edit: heb die EP even gegoogled. Niet gek, maar wel duur, zeker t.o.v. de Flowerbooster, die m.i. net zo interessant is. Bovendien jammer dat die switches voor bassboost en bright in de behuizing zitten. Die zet je toch met twee kleine schakelaar aan de buitenkant......????

humbucker
24 januari 2012, 15:12
Die EP booster heb ik ook voor mn AC15 hangen. Doet het erg goed :)