PDA

View Full Version : Ground control pro probleem op een bepaalde BANK?!



DeBôdy
20 januari 2012, 00:05
Ik heb een probleem met mijn Ground control pro.
Ik ben er namelijk zojuist achter gekomen dat 1 bank in mijn Ground control pro geen juiste informatie doorstuurt (namelijk 'bank 8'). Alle andere banken werken zoals het hoort en sturen zowel PC's als CC's perfect aan. Bank 8 echter niet. Zo kan ik bijvoorbeeld wel een PC sturen in bank 8, maar geeft hij geen CC correct door... Zo heb ik bijvoorbeeld een EQ pedaal zitten in loop 2 van m'n GCX. In alle andere banken kan ik een CC sturen van m'n EQ pedaal (loop 2 aan/uit) en dat werkt perfect, maar in bank 8 doet hij dat niet. Op een gegeven moment drukte ik per ongelijk loop 3 in op de GCP en toen hoorde ik daar opeens het EQ pedaal aan gaan (ipv in loop 2 waar het EQ pedaal in de GCX zit). Heel vreemd dus...!!! Dit is echter niet alleen het geval op preset 1 van bank 8, maar op alle presets. Daarnaast als ik vervolgens schakel naar bank 7, dan werkt de rest ook allemaal niet meer zoals het hoort. Ik moet dan eerst de GCX uit/aan zetten of even in de GCP naar de setup mode gaan en als ik dan vervolgens weer terug ga naar bijvoorbeeld bank 1 dan werkt alles weer normaal... (behalve bank 8).

Wat ik daarnaast ook nog heb geprobeerd is bijvoorbeeld de presets van bank 7 naar bank 8 te kopiëren. Wat er dan gebeurd is dat de presets correct worden gekopieerd, de CC's DAN werken, maar als ik bijvoorbeeld naar preset 2 van bank 8 switch en vervolgens weer naar preset 1 van bank 8, dan werkt het niet meer (zelfde probleem als voorheen dus).

Ik denk dat het hier om een technisch probleem gaan, maar ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben gehad en mij misschien kunnen helpen?! Zou zonde zijn als ik bank 8 niet meer kan gebruiken en telkens van bank 7 naar bank 9 moet gaan. Ik hoor graag jullie reactie!

Sj03rd
20 januari 2012, 00:14
Wegpleuren die GCP en een Ernst Navigator kopen. Die GCP's blijven kapot gaan....

hole
20 januari 2012, 10:07
Wegpleuren die GCP en een Ernst Navigator kopen. Die GCP's blijven kapot gaan....

Reageer dan gewoon niet of zo.

@TS kun je aangeven hoe je je GCP hebt ingesteld? 4 presets/bank 8 preset/bank etc?

Sj03rd
20 januari 2012, 11:14
Reageer dan gewoon niet of zo.

@TS kun je aangeven hoe je je GCP hebt ingesteld? 4 presets/bank 8 preset/bank etc?

Sorry man, ik ken DeBody en was een grap naar hem toe. Was niet persoonlijk bedoeld naar jou...





ps. Overigens was het wel een serieuze tip, GCP is gewoon rommel... ;-)

DeBôdy
20 januari 2012, 11:56
Sorry man, ik ken DeBody en was een grap naar hem toe. Was niet persoonlijk bedoeld naar jou...





ps. Overigens was het wel een serieuze tip, GCP is gewoon rommel... ;-)

Hehe Sjaardel! Hij heeft me (totdat ik m'n ground control opnieuw had ingesteld) nog nooit in de steek gelaten... *klop klop*.

Ik heb vanochtend m'n ground control ff helemaal gereset. Factory presets er weer op en vervolgens getest of die desbetreffende bank nu wel naar behoren werkt en dat deed hij! GELUKKIG! Dus de GCP is niet defect ofzo, maar waar het dan aan heeft gelegen... geen idee?!
Vervolgens al mijn presets er weer op gezet en getest of die bank nu weer 'vaag' deed... eerste instantie wel, maar de keer erop functioneerde hij weer zoals hij hoort te doen... Nog een keer uit gezet en weer aan gezet en toen deed hij het gewoon goed, dus hopelijk blijft dat zo :)

Maar ik ben nog steeds benieuwd of meerdere mensen hier wel eens last van hebben gehad?!

Ik heb btw 4 presets per bank.

hole
20 januari 2012, 12:18
Sorry man, ik ken DeBody en was een grap naar hem toe. Was niet persoonlijk bedoeld naar jou...





ps. Overigens was het wel een serieuze tip, GCP is gewoon rommel... ;-)
Ok man, risico van het internet..je leest droge tekst zonder context en 'lichaamstaal'. Sorry voor mijn reactie

Heb gewoon een gruwelijke hekel aan mensen die dingen gaan roepen waar TS niets aan heeft.

@TS: mooi dat het weer werkt....en je komt er waarschijnlijk nooit achter waarom het niet werkte (been there, done that, got the Tshirt)

ateng
20 januari 2012, 13:42
ps. Overigens was het wel een serieuze tip, GCP is gewoon rommel... ;-)

Hmmm... nooit problemen mee gehad en ben er nog steeds tevreden mee ;)

ieme
28 januari 2012, 14:43
Staat de goede gcx wel ingeschakeld voor die bank?