PDA

View Full Version : Rokkeman akoestische 12 snaar?



refused199
19 januari 2012, 23:05
Hallo,

Zaterdag ga ik een akoestische 12 snaar van het merk ''Rokkeman'' ophalen. Nu is mijn vraag uit nieuwsgierigheid: Weet iemand iets over dit merk met betrekking tot afkomst, datering of wat dan ook? En wat is de kwaliteit van de gitaren?
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/10/371503.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=342423)

wietse
19 januari 2012, 23:26
het is rokkomann, rokkomann is een handels onderneming uit japan had onder andere maya en el maya onder zijn vleugels, en is de eigenaar van asturia een customshop waar ze alleen handgebouwde akoestische gitaren produceren.

de gitaren onder de eigen naam waren vaak van goede kwaliteit.

dit is een ongewone 12 snaar met een kop als van een klassieke gitaar, dat zie je niet vaak.

leeftijd kan van midden 60er tot 80er jaren gaan, de brug is in hoogte verstelbaar en dat zie je eigenlijk nooit meer na de 70er jaren bij akoestische gitaren.
zie ik het goed? is dit één met een geschroefde hals?
dat deden japanners wel eens vaker is wel een teken van een lowbudget instrument.

refused199
19 januari 2012, 23:50
Aha, bedankt voor de snelle reactie!
Het enige wat ik van de gitaar wist was het merk en deze afbeelding. Zaterdag ga ik kijken en weet ik meer.

Ik had al gezocht, maar door de verkeerde spelling van het merk, dat ik niet kende, kon ik er niks over vinden. Zojuist zag ik dat je met ''Rokkomann'' meer resultaten hebt, dus morgen ga ik eens kijken wat ik nog meer over deze gitaren kan vinden.

Ik zat zelf ook al even naar die brug te kijken, het lijkt wel een metalen stripje met aan de uiteinden 2 schroefkopjes dus waarschijnlijk is hij inderdaad verstelbaar. Overigens, die 2 vertikale strepen langs de hals op de body, horen die daar?

Harald
20 januari 2012, 08:44
Wat zijn die zwarte lijnen naast de hals? Zo'n open kop had een neef van me ook op zijn 12 snarige Yamaha trouwens. Ziet er mooi uit, maar het werkt wat lastiger met snaren verwisselen.

refused199
21 januari 2012, 12:11
Nadat de advertentie er op donderdagavond opgezet was heb ik direct contact opgenomen met de adverteerder en had toen afgesproken zaterdagochtend 11 uur de gitaar op te komen halen.
Sta je op de afgesproken tijd op zaterdag ochtend op de stoep bij de adverteerder van die 12snarige Rokkomann, zegt die vrolijke vriend die de deur open doet dat hij hem gisteren al verkocht had..
Tja, het kan altijd gebeuren helaas..

Nu zullen we dus nooit weten wat voor type het nou eigenlijk was en welke specificaties hij had, dus helaas geen hngd topic vandaag;)

Plant
21 januari 2012, 13:58
Dus hij verkoopt ondanks de afspraak de gitaar een dag eerder aan een ander en geeft dat dan ook nog eens niet door en laat je voor niks op de stoep staan :???: :angry: Daar zou ik toch behoorlijk pissed om zijn.

refused199
21 januari 2012, 16:03
jep.. Ik had een reistijd van een uur, dus het was niet alsof ik half Nederland door moest, maar je bent er wel je ochtend mee kwijt.
Maargoed, je staat toch machteloos want de mogelijkheid om die gitaar nog te kopen krijg je natuurlijk toch niet.

MartinL
21 januari 2012, 20:44
Toevallig deze voor een paar tientjes meer?

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4521539-12_snarige_gitaar.html

(niet van mij overigens)

Dimitri92
22 januari 2012, 00:02
Is dat niet dezelfde...?

-Martijn-
22 januari 2012, 00:50
Gezien de beschadigingen is dat inderdaad dezelfde. Toch wel knap hoe iemand in één dag een gitaar zo kan verpesten met een nieuwe laag lak.

refused199
22 januari 2012, 12:47
Jep dat is dezelfde, ongelofelijk.
Die gitaar is dus vrijdag voor 25 euro verkocht aan die ''murdock''.

Overigens is er volgens mij niks met de lak gedaan hoor, gewoon belichting van de foto.

Dimitri92
22 januari 2012, 15:14
Wat een lul..... (die eerste verkoper)

refused199
22 januari 2012, 16:56
ja van mij had hij best even wat mogen laten weten, had mij een ochtend gescheeld..

Overigens kon de 2e verkoper mij vertellen dat hij een dag bezig was geweest om hem te ontdoen van een laag stof en hem bespeelbaar te maken. Verder had de hals wat scheurtjes die slecht gerepareerd waren, was hij achterop de body beschadigd en waren de stemmechanieken ook niet origineel. Hij moest dus nog wel aardig opgeknapt worden, een schrale troost dus.