PDA

View Full Version : nieuwe gitaarversterker kopen



daan161
19 januari 2012, 22:54
heey!

ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.
op dit moment speel ik op een peavey vypyr 100w, maar hij begint een beetje te kraken en voor in mijn kamer is hij veel te hard (mijn volume kan niet hoger dan 1-2)
ook word ik gek van al die lampjes die er op zitten.
dus hoog tijd voor een nieuwe.

ik ben op zoek naar (liefst) een combo buizen versterker.
omdat ik ook voor een muziek opleiding aan het sparen ben, kan ik max 500eu uitgeven.
ik zou de versterker in combinatie met de boss me 70 willen gebruiken, dus er hoeven niet allemaal effecten in te zitten.
ik speel in een bandje in onze kerk dus moet t wel genoeg vermogen hebben, maar ook weer niet te veel omdat ik hem ook in mij kamer wil gebruiken.

hebben jullie mischien tips voor me?

ps. mischien wel een hele domme vraag, maar kan de boss me 70 ook aangesloten worden op een cabinet? dr zit namelijk een preamp in.

stikel
20 januari 2012, 01:34
max 500eu

ps. mischien wel een hele domme vraag, maar kan de boss me 70 ook aangesloten worden op een cabinet? dr zit namelijk een preamp in.

Ja, dat kan op deze (geen buizen, maar het zit er dicht bij). Kan lekker op huiskamernivo en de kerk kan m.i. ook wel aan.

http://www.bigone.nl/Gitaar/Versterkers/Tech21-Powerengine.html

daan161
20 januari 2012, 16:43
bedankt,

grappig dat je deze aanbied wand deze stond idd op mijn lijstje om uit te proberen.

eventueel nog meer tips?

polviggen
20 januari 2012, 16:52
Ik snap je probleem van te luid eigenlijk niet, daarom staat er toch een volumeknop op.

Je versterker kraakt ? laat em dan repareren.

voor 500 ga je niks echt beters vinden dan die Vyper.

LGK
20 januari 2012, 16:56
tubemeister 18...

Exi
20 januari 2012, 17:21
Zal lastig worden om een buizenversterker te vinden die je zachter kan zetten dan de Peavey die je nu hebt.
Als je ooit nog ergens gaat optreden komt die Vypyr misschien nog wel van pas. Als je alleen thuis speelt en het mag niet hard, heeft het weinig nut om een buizenversterker aan te schaffen. Die klinken nu eenmaal lekkerder als ze flink op hun donder krijgen.

In jouw geval zou ik eerder kijken naar een Fender Mustang ofzo, maar ik denk niet dat het een enorm verschil zou maken met de versterker die je nu hebt.
Kortom, laat je Vypyr inderdaad even nakijken en hou het geld lekker op zak.

da Liks
20 januari 2012, 18:29
superchamp xd?

arcane
20 januari 2012, 18:32
superchamp xd?

Of de nieuwe Super Champ x2 die binnenkort uitkomt.

da Liks
20 januari 2012, 18:39
of die.. maar de xd is ECHT goedkoop nu, 250 heb je m in huis..

daan161
21 januari 2012, 12:17
die xd is wel interessant, maar er zitten wel standaart effecten in.
ik heb ooit ergens gelezen dat dat niet echt goed werkt als je dan een me 70er aan koppelt ook al heb je de effecten in je versterker niet aan staan.

of praat ik nu bullshit?

zoizo zou ik deze versterker die ik nu heb wel houden hoor.
maar repareren lukt niet ofzo.
ik heb m ooit naar duitsland opgestuurd (winkel waar ik hem gekocht heb) maar heb m met de zelfde fouten terug gekregen.

Jasper.
21 januari 2012, 12:35
Wat voor genres wil je spelen? Een JCM900 combo kun je soms voor een leuk prijsje op de kop tikken.