PDA

View Full Version : Goedemiddag Gitaarvolk!



MyGreenLady
19 januari 2012, 12:30
Ik ben Anton, speel nu net 2 maand gitaar (althans dat tracht ik) op een chinees Stratocaster cloontje, een Richwood in een lekker fout kleurtje. Ik vind het een mooi ding en ben er erg tevreden mee, voorlopig...

Een van de redenen dat ik me hier aanmeld is omdat ik een projectje wil beginnen om mezelf bezig te houden. Ik ben namelijk nogal werkloos op het moment, met de markt die op zijn gat ligt. Vandaar dat ik alle ruimte heb om me (met name in de avonden, want overdag zoek ik werk) op de gitaarwereld te storten. Zo heb ik het ook bij mijn voorgaande hobbies gedaan, en dat is me prima bevallen.

Aangezien ik creatief ben ingesteld, tijd over heb, mijn handen jeuken en toch wat meer met die jeukende handen wil gaan doen, heb ik besloten zelf een gitaar te bouwen. Niet omdat dat nou per se zo goed uit gaat pakken, of omdat dat nou 10 keer goedkoper is dan wat anders...

Nee, het zelluf doen, dat is wat ik wil. Ik kijk in zo'n apparaat (alles wat ik koop gaat uit elkaar en weer in elkaar, en als het niet werkt dan los ik het wel op) en denk dan "Hoe moeilijk kan het nou zijn?"

Nou, daar kom ik al doende vanzelf achter. Jezelf een vraag stellen en je laten afwimpelen met een "Je kan veel beter dan een zelfbouwkitje kopen" of iets dergelijks, daar moet je bij mij niet mee komen aanzetten.

En als het uiteindelijk niks word, nou, een hobby is in zekere zin kapitaalvernietiging, maar 't voelt wel lekker. Ik schaam me er ook nooit zo voor wanneer een projectje mislukt. ;)

Edit: Als mensen op zoek zijn naar iemand die Albumcovers kan ontwerpen/tekenen houd ik me ook aanbevolen!

Edit 2: Ik ben ook de zanger in een gloednieuwe band, The Midnight Cowtippers.

Rizz
19 januari 2012, 12:40
Kijk 's aan! Welkom!

Rot voor je dat je geen werk hebt, maar zo te horen gaat er toch nog iets moois van komen!

Ik zou dan wel graag zien dat je je bouwproces hier tentoonstelt, hebben wij er ook nog wat aan!

Veel plezier hier!

Richie

MyGreenLady
19 januari 2012, 13:14
Ga ik proberen. Op het moment ben ik me vooral aan het inlezen. Ik zie al een paar draadjes bij het zelfbouwgebeuren waar ik al lekker informatie aan het onttrekken ben. :crazyhappy: