PDA

View Full Version : hulp bij kiesen akoestisch



vedett
19 januari 2012, 10:24
ja ik heb de zoekfuncties doorgelezen maar zie de bomen door het bos niet meer.
Ik wil een akoustische gitaar kopen ben zelf beginner.Zelf wil ik een staalsnarige westerngitaar.Ik wil er voornamelijk hedendaagdse rockmuziek op spelen ,liedjes mag je zelf invullen... .
Men max. budget is 400 euros.Ik zou het lieft van al geen beginnersgitaar willen kopen maar een trapje hoger.Na wat rondvraag en gelezen op verschillende forums kwam ik bij deze merken .Washburn,yamaha,ibanez ,cort,Seagull ... .
Heb veel goede dingen gehoord van Seagull ,zeker de S6 .Maar zit wel beetje bove budget 430 in Belgie.
Kan iemand een beetje opbouwende info geven van bepaalde gitaren van die merken ??

piker
19 januari 2012, 10:33
Ik heb gisteren nog op een walden d550 gespeeld. Dat merk stond niet in je lijstje, maar dat kun je ook proberen. Speelt super! Rond de 270 euro denk. Ik heb een cort mr710f. Ook rond de 300 euro. Ben ik heel tevreden over. Fishman elektronica, massief blad... Veel gitaar, weinig geld.

vedett
19 januari 2012, 10:34
ok ,maar wil enkel akoestich geen semi

piker
19 januari 2012, 10:36
Walden d550! Ik schrok echt hoe goed die klonk. Akoestisch model ook.

vedett
19 januari 2012, 11:03
wat vinden jullie van de seagull S6

Muzieknono
19 januari 2012, 17:16
De Seagull S6 is een fijne gitaar, ga hem eens bespelen en kijk of hij je ligt, d.w.z. lekkr aanvoelt, of je er een klik mee hebt.
Aan een Yamaha heb je ook een goede gitaar, Cort en Ibanez val je je ook geen buil aan, maar ik zou uit het rijtje ook de Seagull kiezen.
Neem je tijd en probeer er eens een aantal.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
19 januari 2012, 20:00
Ja, dat zijn best goede merken die je noemt. Ik vind Seagulls ook goed inderdaad. Tanglewood is nog een ander goed merk in die prijsklasse, en Blueridge vind ik gemiddeld wel de beste in die prijsklasse; is misschien net nog iets duurder wel.

Misery Signals
19 januari 2012, 20:45
Ibanez gitaren hebben ook voor de prijs een super afwerking, projectie en meestal een mooie versterkmogelijkheid met tuner en en naast jack ook XLR out.

MS

pueblo
19 januari 2012, 20:49
seagulls zijn echt goed :)
takamine vond ik in een iets hogere prijscategorie minder goed dan de seagull

vedett
21 januari 2012, 13:59
het is de washburn d10 SE geworden merci.