PDA

View Full Version : Iemand zin om eens te kwijlen?????



LordRiffenstein
3 juni 2003, 23:42
Heb wat nieuwe fotootjes gemaakt van mijn N.I.C.E. thinline Telecaster.

Veel kwijl plezier :razz:

http://riffenstein.kingsmeade.net/nice-done.htm

Greetzzz,

Yoeri

C-man
3 juni 2003, 23:50
Kooolere! Wat een prachtgitaar! Dat hout en die lak en afwerking...mijn God... echt geweldig gewoon...
Te gek zeg...Nou, laa tik het zo zeggen: ik ben nog wel ff bezig met ontkwijlen van mijn toetsenbord... :)

Ibanez RuleZ
4 juni 2003, 00:05
mooie gitaar youri, mooie afwerking, dat zeker.

alleen voordat mensen mij wild krijgen voor een tele, hoe mooi de kleur en de afwerking ook is, moet er heeel erg veel gebeuren

Harrald

Theije
4 juni 2003, 00:34
Ik ben het idd met mijn voorganger eens, ik word idd niet erg opgewonden van een tele, maar nevertheless voor een telecaster is ie ok.

LordRiffenstein
4 juni 2003, 08:56
Thanks guys!! :-D

renier
4 juni 2003, 09:20
mooie tele inderdaad, prachtige afwerking en die binding is echt *drool*

alleen dat "f-hole" had voor mij niet zo gehoeven, maar dat is mischien persoonlijk...

Elaine
4 juni 2003, 09:21
ooooooooooooooo that's a nice one! :o

Negative K3 fan
4 juni 2003, 09:36
toffe gitaar, ik vraag me alleen af hoe die binding is gedaan, het is niet van apart materiaal gemaakt, is dat gewon blankgelakt dat ze de randen hebben afgetapet?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 09:58
toffe gitaar, ik vraag me alleen af hoe die binding is gedaan, het is niet van apart materiaal gemaakt, is dat gewon blankgelakt dat ze de randen hebben afgetapet?

Eigenlijk is de binding extra speciaal. Het hout is eerst behandeld met een donkere filler om de nerf beter laten door te komen dus ook de rand heeft dit. Bij het kleuren wordt de rand afgeplakt waardoor een natural binding onstaat. Daarna wordt de boel euhm vernist zeg maar. Het speciale is dus eigenlijk dat de donkere filler ook in het stuk binding zit, iets wat normaal niet gedaan wordt maar wat wel PRACHTIG is bij deze gitaar.

ArpeggioKing
4 juni 2003, 10:14
Dit is echt precies de zelfde finsh en body-binding als mijn custom esp (horizon). Is jou tele ook van essen hout gemaakt ?(LICHT!).

ik zal nog ens een foto hieronderplakken van mn esp

Btw een erg mooie tele!

Zhou
4 juni 2003, 10:23
kvind d'r geen fuck aan, maar dat zal wel omdat ik
geen verstand heb van die dingen?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 10:24
Dit is echt precies de zelfde finsh en body-binding als mijn custom esp (horizon). Is jou tele ook van essen hout gemaakt ?(LICHT!).

ik zal nog ens een foto hieronderplakken van mn esp

Btw een erg mooie tele!

Yep, swamp ash, SUPER licht!!

LordRiffenstein
4 juni 2003, 10:24
kvind d'r geen fuck aan, maar dat zal wel omdat ik
geen verstand heb van die dingen?

Laat me raden...je speelt op een BC Rich :razz:

Toaster
4 juni 2003, 11:28
Hé Youri het blijft een mooie Tele hoe lang en hoe vaak je er ook naar blijft kijken!

Waarom heb je eigenlijk voor deze zadeltjes gekozen en niet voor die zadeltjes die ze vroeger op de Tele zetten? (ik weet fff niet meer hoe ze heten maar ik dacht dat ze die tot en met de jaren 70 erop zette.)

Ik vind deze nogal snel slijten en bovendien zijn die "ouderwetse" mooier, toch?

iam
4 juni 2003, 11:30
prachtige gitaar yoeri!!
kwijlgehalte op en top!!

halselement vind ik wel nie echt mooi in het geheel passen (zijn chrome was esthetisch beter geweest)
maar ik denk dat ie wel colere goed moet klinken man!
congrats...

hoeveel heeftie gekost?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:32
Waarom heb je eigenlijk voor deze zadeltjes gekozen en niet voor die zadeltjes die ze vroeger op de Tele zetten? (ik weet fff niet meer hoe ze heten maar ik dacht dat ze die tot en met de jaren 70 erop zette.)

Ik hou niet van dat oude type van brug op een tele. Ik had er vroeger eentje met zo'n brug en ik haalde altijd mijn hand open op de rand ervan (durfde nogal eens fel te keer gaan). Het is een moderne tele dus met moderne brug.

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:34
prachtige gitaar yoeri!!
kwijlgehalte op en top!!

halselement vind ik wel nie echt mooi in het geheel passen (zijn chrome was esthetisch beter geweest)
maar ik denk dat ie wel colere goed moet klinken man!
congrats...

hoeveel heeftie gekost?

Bedankt, klinkt in elk geval super. Hij kost normaal ongeveer 1800euro maar ik heb wel een beetje korting gekregen.

Toaster
4 juni 2003, 11:34
P.S.

Was ik nog vergeten te vragen. Ik zie dat je elementen actief zijn. (SK? :wink: ) Kan je die batterij ook nog op een andere plaats kwijt bij een normale tele? Ik vind dat je dat bij een tele meteen zo goed ziet als je gaat hakken en zagen enzo.

Hoe klinken ze trouwens? zeker moordend goed?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:36
P.S.

Was ik nog vergeten te vragen. Ik zie dat je elementen actief zijn. (SK? :wink: ) Kan je die batterij ook nog op een andere plaats kwijt bij een normale tele? Ik vind dat je dat bij een tele meteen zo goed ziet als je gaat hakken en zagen enzo.

Hoe klinken ze trouwens? zeker moordend goed?

Actief? Nee hoor, waarom denk je actief, zijn gewoon passieve elementen

dml
4 juni 2003, 11:45
Waarom van die vintage tuners en een string tree?
Ik zou eerder voor staggered tuners kiezen, dan heb je die string tree (tone sucker??) ook niet nodig.

Wel een mooi detail: afdekplaatje elektronica ook van hout.

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:47
Waarom van die vintage tuners en een string tree?
Ik zou eerder voor staggered tuners kiezen, dan heb je die string tree (tone sucker??) ook niet nodig.

Wel een mooi detail: afdekplaatje elektronica ook van hout.

Ik hou nu eenmaal van vintage tuners :oops:
Ik denk dat staggered tuners ook zwaarder zijn en ik zou niet willen dat de gitaar kop-zwaar wordt, hij is nl. HELEMAAL hol.

Toaster
4 juni 2003, 11:54
P.S.


Hoe klinken ze trouwens? zeker moordend goed?

Actief? Nee hoor, waarom denk je actief, zijn gewoon passieve elementen

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/NICE/Done/Nice3.jpg

Op deze foto zie je op de achterkant van je gitaar een meegeschilderde plaat zitten waar voor istie dan?

Zijn de potmeters er vanuit deze kant erin gezet ofzo?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 11:57
Op deze foto zie je op de achterkant van je gitaar een meegeschilderde plaat zitten waar voor istie dan?

Zijn de potmeters er vanuit deze kant erin gezet ofzo?

yep, geen slagplaat dus electronica is langs achter geplaatst.

Toaster
4 juni 2003, 12:10
Is wel mooi opgelost!

Hoe lang heeft het nou eigenlijk geduurd, zeg maar vanaf de bestelling tot en met de levering.

En heb je nog invoerrechten moeten betalen over je pick-ups ofzo?

LordRiffenstein
4 juni 2003, 12:14
Is wel mooi opgelost!

Hoe lang heeft het nou eigenlijk geduurd, zeg maar vanaf de bestelling tot en met de levering.

En heb je nog invoerrechten moeten betalen over je pick-ups ofzo?

Besteld heb ik ze in November vorig jaar. De bouwer is er aan begonnen eind januari en op 2 mei heb ik ze opgehaald. Geen extra invoerrechten, die waren al meegerekend.

taylor
4 juni 2003, 16:05
ja het ziet er super uit.

het enigste wat ik niet zo mooi vind is die inlay in de kop,maar das misschien standaard?

hij ziet er beter uit dan mijn customshop tele,maar die van mij klinkt vast beter :lol:

Anders Destium
4 juni 2003, 16:12
Het blijft een plaatje :)

Goede kwaliteit foto's ook, da's bij mij nooit zo :-?

Zhou
4 juni 2003, 18:18
kvind d'r geen fuck aan, maar dat zal wel omdat ik
geen verstand heb van die dingen?

Laat me raden...je speelt op een BC Rich :razz:

Néh, esp'tje :P

marc_o
4 juni 2003, 21:34
ik vind 'm te gek Youri, heel mooi stukje hout inderdaad, natuurlijk is het niets bijvergeleken de mijne maar toch.........
hahaha, geintje

telecastermaster
10 juni 2003, 10:32
Hallo Yoeri,

Ik las op je website dat je nog overweegt om een setje T-90 elementen van Steven Kersting. Heb je dat al gedaan? Ik wil eigenlijk ook wel een setje aanschaffen. (Ik moet alleen nog even een tweede tele aanschaffen om ze in te bouwen). Die elementen zijn volgens mij dirty cheap!

peter

daron_kurt
10 juni 2003, 20:27
uhm....je moet hem egt ff schoonmaken hoor! Nu ik m helemaal ondergekwijlt heb ziet er nie meer uit :D
owneej, sorry, t kwijl zit gewoon op mijn beeldscherm...ff een doekje halen dan maar :S.....

Marshallover
13 juni 2003, 08:44
Sorry, kan mij niet bekoren (behalve de kleur dan) :cool:

Bates15
13 juni 2003, 10:00
Als ik ooit een tele neem dan wordt ie ook zo hehehehe, maar dan ROOD!
En dat voor maar1800,-- Gaaaaaaaaaffffff