PDA

View Full Version : Boss RC-3 tov Jamman Solo



GunMetalBlue
19 januari 2012, 00:43
Dag Allen,

Ik ben op zoek naar een looper, en stond voor de keuze tussen een RC-2 en een jamman solo. De RC-2 had minder opslagmogelijkheden, maar had een betere timing qua start/end van een loop dan de jamman solo.

Nu zie ik echter dat er een RC-3 is die net zoveel opslagslots heeft als de jamman solo, plus de drums zijn -tig keer beter, plus je hebt die betere timing op de boss.

Ik vroeg me af wat de voordelen zijn van de jammansolo tov de RC-3, die ik over het hoofd zie? Ik vind het namelijk nogal raar dat ik enkel voordelen bij de boss zie, hoe blijft de jammansolo anders verkocht worden...

DemolitionColorScheme
19 januari 2012, 11:06
Ik vroeg me af wat de voordelen zijn van de jammansolo tov de RC-3, die ik over het hoofd zie? Ik vind het namelijk nogal raar dat ik enkel voordelen bij de boss zie, hoe blijft de jammansolo anders verkocht worden...
De JamMan Solo was er volgens mij bijna een jaar eerder. Die RC-3 is pas een aantal maanden uit. Ik weet het verschil niet zozeer meer, maar het scheelt iniedergeval niet echt veel.

onrust nv
19 januari 2012, 11:35
Hmmm toch maar eens jagen op een RC-2. Is er ook nog een RC-1?

DemolitionColorScheme
19 januari 2012, 15:41
Hmmm toch maar eens jagen op een RC-2. Is er ook nog een RC-1?
Nope, geen RC-1
Ik zou anders gewoon een RC-3 halen. Die RC-2 worden tweedehands nogsteeds voor bijna evenveel verkocht als een nieuwe RC-3 ... Een beetje lame, vooral omdat mensen ze nogsteeds voor boven de €100,- blijven kopen.

GunMetalBlue
20 januari 2012, 00:59
Dus als ik zeg:


Nu zie ik echter dat er een RC-3 is die net zoveel opslagslots heeft als de jamman solo, plus de drums zijn -tig keer beter, plus je hebt die betere timing op de boss.

... heb ik gelijk & ben ik eigenlijk gek als ik een jamman solo koop?

DemolitionColorScheme
20 januari 2012, 09:48
Dus als ik zeg:



... heb ik gelijk & ben ik eigenlijk gek als ik een jamman solo koop?
I guess. Die drumloops gebruik ik toch nooit uit zo'n ding en ik weet niet echt of hij ook beter is qua timing. Maar, als je dat leest, dan ga je voor de JamMan.

... maar, ik doe dit even uit m'n hoofd, de JamMan Solo is gewoon mono (want ik heb de JamMan Stereo gehad, dus ik gok dat de Solo mono is), de RC-3 is volledig stereo.

GunMetalBlue
20 januari 2012, 22:08
I guess. Die drumloops gebruik ik toch nooit uit zo'n ding en ik weet niet echt of hij ook beter is qua timing. Maar, als je dat leest, dan ga je voor de JamMan.

Je bedoelt de voor de RC-3?