PDA

View Full Version : Ableton Live 8: automatisch springen naar locators



wizzie1982
18 januari 2012, 22:43
Hoi,

een paar dagen geleden heb ik onder andere deze vraag gesteld voor cubase, maar toen kwam ik erachter dat cubase gewoon niet kan wat ik wil ;)

Ondertussen heb ik de meeste functionaliteiten wel gevonden in ableton live, maar ik kom nog niet helemaal uit het volgende;

Ik zou graag willen dat mn project na een bepaald punt (eind van een wave file in dit geval) automatisch naar een bepaalde locator springt en daar verder speelt. Weet iemand hoe ik dit kan bereiken?

Ik wil namelijk graag een multi-sporen project maken met metronoomtracks en samples erin, voor een live situatie. In 1 project staan alle nummers voor de set achter elkaar, en na elk nummer wil ik dat hij terug springt naar een loop tussen maat 1 en 4. Hierin komt namelijk later een herhalend videofragment dat op onze backdrop geprojecteerd wordt.

savale
19 januari 2012, 12:50
Kun je niet een midi mapping aan die locator hangen om er zo naartoe te springen?

wizzie1982
19 januari 2012, 14:42
daar zat ik ook aan te denken idd.. ik kan met midi springen naar een marker, en ik kan ook een midi track toevoegen, dus ik neem aan dat die twee ook met elkaar kunnen communiceren.. ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik dat doe ;)

wizzie1982
22 januari 2012, 17:42
hebbes! het was even zoeken, maar ik heb het gevonden;

een virtuele midi poort heeft de oplossing geboden: hij springt nu automatisch terug naar het begin van mn project, bij het uitsturen van een midi signaal. Deze komt direct weer binnen via de virtuele midi poort, en stuurt hem naar de allereerste marker.

Wooptiedoo! thanks! :D