PDA

View Full Version : HNGD Les Paul Custom



Hendriks
18 januari 2012, 21:07
Ik was opzoek naar een backup voor mijn Tokai LP , liep ik tegen een Fenix LP Custom aan , bj 1991 gemaakt door Young Chang .
IK was vanmiddag toch wel positief verrast , wat een beest van een gitaar , wat zwaarder dan de Tokai , super afgesteld , Gotoh hardware , prima elektriek (Bumble Bee caps) en prima pickups , zou zomaar mijn nummero 1kunnen worden. Hij heeft ook hetzelfde halsprofiel als de Tokai.
Hij was wit maar in de 20 jaar is hij prachtig vergeelt , de hardware is mooi ge-aged. samengevat: lekker ding!

http://img18.imageshack.us/img18/1696/img0921cy.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/2658/img0919d.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/6008/img0923zg.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/746/img0920vm.jpg

TimoSomers
18 januari 2012, 21:24
Scheelt dat nou veel met een Gib in kwaliteit (qua sound)?

Jasper.
18 januari 2012, 21:24
:mmmm: Weer zo'n mooie witte Les Paul, prachtig!

dr.distortion
18 januari 2012, 21:25
Gefeliciteerd!! Ik heb dezelfde maar dan in een soort van oud wijnrood! Super sigaar!

Hendriks
18 januari 2012, 21:29
Scheelt dat nou veel met een Gib in kwaliteit (qua sound)?

Zou je gewoon eens moeten proberen Timo , als ik zeg dat hij in buurt komt of dat hij net zo goed , word ik voor idioot uitgemaakt , dus dat doe ik niet.
Het zijn gewoon erg goede LP's en dik voldoende voor mij .

Hendriks
18 januari 2012, 21:31
Gefeliciteerd!! Ik heb dezelfde maar dan in een soort van oud wijnrood! Super sigaar!

Leuk , ze zijn maar kort gemaakt en komt ze dan ook niet vaak tegen.

bass blom
18 januari 2012, 22:16
hoog gebak gehalte :D

gebak is lekker :mmmm:

Agent_Smith
18 januari 2012, 22:20
Witte Custom he: GEIL, GEIL, GEIL!!! :)

Van harte hoor!

Midwolda
18 januari 2012, 22:20
Dat lijkt mij gewoon een hele goeie fijne mooie lekkere vette Les Paul, Henk.
Gefeliciteerd met nog een Japanse topper! :ok:

Brings back memories...

macwilliams
18 januari 2012, 22:30
Als ik zeg dat hij in buurt komt of dat hij net zo goed , word ik voor idioot uitgemaakt , dus dat doe ik niet.
Het zijn gewoon erg goede LP's en dik voldoende voor mij .
Ook idioten hebben recht op een eigenste mening, dus plank veur de harses en speuln:blast:

Hendriks
18 januari 2012, 22:34
Bedankt mannen het is inderdaad een geil gebakje .
Ik heb even de slagplaat eraf gehad , spierwit is de lak er onder , geen gezicht dus , plaatje er maar weer op geschroefd.
De elementen hebben iets minder output dan die van de tokai , maar klinkt lekker.

YannickH
18 januari 2012, 22:39
heel knappe custom!:o

JeroenSchaaf
19 januari 2012, 09:04
Wow te gek ding :)

Die wil ik wel eens uitproberen :D Binnenkort eens bakkie koffie doen?

jutter
19 januari 2012, 09:18
Aha, dit is hem dus! Idioot, je wilt toch niet zeggen dat hij in de buurt komt of minstens zo goed is als een Gipson :D

Mooi dat hij zo vergeeld is Henk, dat is mooier dan dat spierwitte.
Gefeliciteerd!

Hendriks
19 januari 2012, 09:57
Wow te gek ding :)

Die wil ik wel eens uitproberen :D Binnenkort eens bakkie koffie doen?

Gezellig , doen!

Hendriks
19 januari 2012, 09:58
Aha, dit is hem dus! Idioot, je wilt toch niet zeggen dat hij in de buurt komt of minstens zo goed is als een Gipson :D

Mooi dat hij zo vergeeld is Henk, dat is mooier dan dat spierwitte.
Gefeliciteerd!

Niet zo goed als een Gipson , maar een Gibson ??

Zonder dollen , hij doet niet onder voor mijn Tokai .

jutter
19 januari 2012, 10:00
Niet zo goed als een Gipson , maar een Gibson ??

Zonder dollen , hij doet niet onder voor mijn Tokai .

En ik weet hoe jij over je Tokai denkt! Mooi man!

Hendriks
19 januari 2012, 10:09
En ik weet hoe jij over je Tokai denkt! Mooi man!

Klopt , op een Duits forum staat een poll (beetje het chinese Gibson topic) , waarin 3 clips staan , een Gibson Custom , een Standaard en een Fenix Custom , je kunt daar aangeven welke je het mooist vind en raden welke clip bij welke gitaar hoort.

3 x raden welke clip werd verkozen met het moiste geluid en waarvan gedacht werd dat het de Gibson Custom was?
Zegt natuurlijk ook niet alles, maar toch.

Agent_Smith
19 januari 2012, 10:51
Niet zo goed als een Gipson , maar een Gibson ??

Zonder dollen , hij doet niet onder voor mijn Tokai .

Mijn ervaringen met Tokai Les Pauls zijn niet best. Een stuk of 5 bespeeld maar mochten absoluut niet in één zin genoemd worden met Gibson. Mijn Burny LP Custom echter (ook 'wit') komt wel erg gevaarlijkdicht in de buurt.

Maar schitterend ding die Fenix!

Hendriks
19 januari 2012, 12:44
Ach zaken als, exemplarisch, persoonlijke voorkeur , etc spelen ook mee .

JeroenSchaaf
19 januari 2012, 12:46
Gezellig , doen!

Wanneer heb je tijd! Mag ook via de PM !Ik ben ook wel benieuwd naar je Tokai! :)

geert1976
19 januari 2012, 12:48
Dat lijkt mij gewoon een hele goeie fijne mooie lekkere vette Les Paul, Henk.
Gefeliciteerd met nog een Japanse topper! :ok:

Brings back memories...

Tis een Koreaan:sssh:, maar wel met japanse brug, elementen en mechanieken van Gotoh.

Gefeliciteerd met deze mooie Fenix.
Inderdaad een erg goede LP.

guitarkid
19 januari 2012, 12:52
Ook idioten hebben recht op een eigenste mening

Eigenbelang.....? ;)
Nou vooruit Henk, laat ik dan eens zeggen dat ik deze witte custom qua looks nog wel pik....:hide:
Mooi ding!

Hendriks
19 januari 2012, 12:53
Tis een Koreaan:sssh:, maar wel met japanse brug, elementen en mechanieken van Gotoh.

Gefeliciteerd met deze mooie Fenix.
Inderdaad een erg goede LP.

Young Chang is Korea ,klopt.

Hendriks
19 januari 2012, 12:58
Ook idioten hebben recht op een eigenste mening, dus plank veur de harses en speuln:blast:

Ik wil voorkomen dat ik als Gibsonbasher overkom , als ik de poen had was er mischien een Gibson Custom gekomen . Ik kan bovendien ook niet beoordelen of hij net zogoed of beter is als een "echte" , een objectieve vergelijking maken is nog niet zo eenvoudig.

macwilliams
19 januari 2012, 14:39
Ik wil voorkomen dat ik als Gibsonbasher overkom , als ik de poen had was er mischien een Gibson Custom gekomen . Ik kan bovendien ook niet beoordelen of hij net zogoed of beter is als een "echte" , een objectieve vergelijking maken is nog niet zo eenvoudig.

Maar je kan toch wel veronderstellen dat het vergeleken bij de gitaren die je inmiddels bezit, bezat, en bepoteld hebt een goed exemplaar is?

Hendriks
19 januari 2012, 16:16
Maar je kan toch wel veronderstellen dat het vergeleken bij de gitaren die je inmiddels bezit, bezat, en bepoteld hebt een goed exemplaar is?

Jazeker , de afgelopen tijd een paar fijne Gibsons in handen gehad , ook een mooie 1976 Custom en eerlijk gezegd zijn de verschillen niet groot.
Ik heb zelf afgelopen jaar een (bijna) nieuwe Gibson standaard gehad en dat was een verschrikking , die mag niet in de schaduw staan van mijn Tokai , echter de nieuwe eigenaar van die gitaar die zelf meerdere Gibsons bezat vond hem geweldig , dus tja wat is wijsheid.

dr.distortion
19 januari 2012, 17:04
Maar je kan toch wel veronderstellen dat het vergeleken bij de gitaren die je inmiddels bezit, bezat, en bepoteld hebt een goed exemplaar is?

Ik kan mijn Fenix Les Paul Custom één op één vergelijken met mijn Gibson Les Paul Studio uit 93 qua bespeelbaarheid. Elementen zijn overgegaan van de Gibson naar de Fenix, 498/490 setje. Klinkt prima. Qua bespeelbaarheid vind ik de Fenix lekkerder, halsprofiel pas ietsje beter bij mijn handen, en dat is allemaal persoonlijk. Als je een goede Les Paul zoekt en je komt er een tegen, is het zeker een aanrader!

Mr. Dynamite
19 januari 2012, 18:43
samengevat: lekker ding!

Zeker! :crazyhappy: :lovelove:

macwilliams
19 januari 2012, 20:57
Zo zie je maar weer dat de prijs van een gitaar niet in verhouding hoeft te staan met persoonlijke voorkeur. Mijn duurste gitaar is voor mij niet de absoluut beste gitaar, misschien wel de best klinkende uit mijn collectie maar degene die ik het fijnst vind spelen is eigenlijk de goedkoopste van alle Gibsons die ik heb. En soms vind ik mn lite ash tele weer beter dan de baja of andersom. Het is maar net hoe mn pet staat.

pietvanbuiten
19 januari 2012, 21:26
Wel weer een prachtige les paul, gefeliciteerd maar weer.

Hendriks
21 januari 2012, 23:20
De Custom is gisteravond mee het oefenhok in geweest , helaas niet op mijn eigen versterker (nog bedankt Ton) , zodat ik niet helemaal een eerlijk vergelijk kan maken.
De Fenix heeft zich goed gedragen en doet weinig of niets onder voor de (duurdere) Tokai lp , soudwise liggen ze dicht bijelkaar , de elementen hebben iets minder output.
Min puntje is het gewicht , maar ik heb de laatste jaren op hoofdzakelijk lichte tele's en strats gespeeld .

Midwolda
22 januari 2012, 08:03
:seriousf: Zoals je het er nu neer zet lijkt het net alsof ik jouw versterker heb opgeblazen of zo... :soinnocent:
Maar het is lastig vergelijken als je niet op je eigen amp kan spelen, jammer is dat.
Iets minder output van de pickups vind ik vaak wel een voordeel, sommige HB's willen gewoon te gretig oversturen, daar is dan weinig subtiels meer mee te doen. Strak clean kan ook mooi zijn he.

Hendriks
22 januari 2012, 09:42
:seriousf: Zoals je het er nu neer zet lijkt het net alsof ik jouw versterker heb opgeblazen of zo... :soinnocent:
Maar het is lastig vergelijken als je niet op je eigen amp kan spelen, jammer is dat.
Iets minder output van de pickups vind ik vaak wel een voordeel, sommige HB's willen gewoon te gretig oversturen, daar is dan weinig subtiels meer mee te doen. Strak clean kan ook mooi zijn he.

Haha , je begrijpt me wel , versterker heeft een mooi clean.
Minder output is ook niet echt een nadeel , het nlijft wat langer clean.

.slash.
22 januari 2012, 10:16
Wat een schoonheid, heel mooi die vintage look!

geert1976
22 januari 2012, 12:25
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1991fenix_guitars_page13-1.jpg

Hendriks
22 januari 2012, 12:32
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1991fenix_guitars_page13-1.jpg

Dat is'm Geert.

MarkS
29 januari 2012, 16:24
Toch maar weer loslaten?

http://link.marktplaats.nl/524992842

Hendriks
29 januari 2012, 18:37
Toch maar weer loslaten?

http://link.marktplaats.nl/524992842

Yep , mijn Tokai is een stukje lichter , die heeft de voorkeur . Maar als ik poen genoeg had zou die zeker blijven ,erg gave gitaar.