PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Classic Custom (Ebony met Orange binding) - Waar te vinden?



DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:04
Ik zag laatst deze uitvoering van een Les Paul Classic Custom:
http://www.12fret.com/new/Gibson_Les_Paul_Classic_Custom_Ebony.jpg

http://dane.lauda-audio.pl/prod/7890/LPCC3.jpg

Dit is niet zo'n heel oud model, toch? Ik zag ook dit topic:
- http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?107926-Gibson-Les-Paul-Classic-Custom-binnen!
P90 versie van €1600,- nieuw, in 2008

Zijn deze modellen nog te vinden? Ik zie ze namelijk nergens. Heeft dit model een specifieke naam, met die binding? Als ik op Les Paul Classic Custom zoek, dan vind ik alleen die nieuwe versies (die ook cool zijn, daar niet van!).

Oranjeaap
18 januari 2012, 16:08
Half jaartje terug in Zwolle 1 zien hangen, die was wel duurder dan 1600 geloof ik. Je ziet ze inderdaad niet zo vaak.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:09
Half jaartje terug in Zwolle 1 zien hangen, die was wel duurder dan 1600 geloof ik. Je ziet ze inderdaad niet zo vaak.
Hm, dat is dan weer typisch zo'n gevalletje van 'moet je maar tegenkomen'. Tweedehands eigenlijk nog nooit gezien.

TimS
18 januari 2012, 16:10
Ik heb er wel eens 1 tweedehands gezien, maar dat is al 1-2 jaar geleden. Stond toen volgens mij wel voor meer dan 1500 te koop.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:11
Ik heb er wel eens 1 tweedehands gezien, maar dat is al 1-2 jaar geleden. Stond toen volgens mij wel voor meer dan 1500 te koop.
Weird! 2 jaar geleden had iemand hem nieuw gekocht voor €1650,-
Nou ja, zal wel komen omdat het waarschijnlijk een gelimiteerd ding is.

Oranjeaap
18 januari 2012, 16:12
Als ik het me goed herinner was de prijs bij die winkel in Zwolle rond de 2100. Ik kan kijken of ie er nog hangt als ik er een keer ben :p

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:13
Als ik het me goed herinner was de prijs bij die winkel in Zwolle rond de 2100. Ik kan kijken of ie er nog hangt als ik er een keer ben :p
Nou ja, hoeft niet, want voor de prijs hoef ik 'm niet. ;)

bass blom
18 januari 2012, 16:13
staat me ook bij dat het een limited ding was/is.
heb er 1 keer een gezien en gehoord, kickass, de P90 versie.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:14
staat me ook bij dat het een limited ding was/is.
heb er 1 keer een gezien en gehoord, kickass, de P90 versie.
Ik wil eigenlijk die humbucker versie die, waarschijnlijk, dan nog zeldzamer is. Althans, dat zegt m'n gevoel. Geen logische redenering, dat niet.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 16:30
Ik heb er eentje gevonden op Harmony Central. Kijken of verzenden mogelijk is. Ik ben alleen niet zo'n fan van gitaren uit de US laten overvliegen ...

jplm
18 januari 2012, 20:04
Ik ben alleen niet zo'n fan van gitaren uit de US laten overvliegen ...

Laat je 'm toch gewoon per boot komen ;).

Groet, Jan.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 20:05
Laat je 'm toch gewoon per boot komen ;).

Groet, Jan.
haha! :D
Touché!

Agent_Smith
18 januari 2012, 20:20
heb er 1 keer een gezien en gehoord, kickass, de P90 versie.

Ja, P90's zijn nou eenmaal kicka$$ :)

TimoSomers
18 januari 2012, 21:26
Gibson Les Paul Classic Custom is dat, bij Max Guitar Store hadden ze er een ooit, geen idee of ie er nog hangt, ff de site checken.

Ik heb zelf de gewone humbucker versie gehad, viel een beetje tegen. (wel MOOI)

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 21:45
Gibson Les Paul Classic Custom is dat, bij Max Guitar Store hadden ze er een ooit, geen idee of ie er nog hangt, ff de site checken.

Ik heb zelf de gewone humbucker versie gehad, viel een beetje tegen. (wel MOOI)
Nee, had ik al gecheckt. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik een beetje anti Max Guitar Store ben. Een beetje teveel verkooppraat en een beetje te hoge prijzen, naar mijn mening.

Wat beviel je overigens niet aan die Classic Custom met HB's van je?

HaroldA
18 januari 2012, 21:59
Ik wil eigenlijk die humbucker versie die, waarschijnlijk, dan nog zeldzamer is. Althans, dat zegt m'n gevoel. Geen logische redenering, dat niet.

Gewoon DP209 in de brug flikkeren, die zit ook in die rooie SG Jr van mij.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 22:00
Gewoon DP209 in de brug flikkeren, die zit ook in die rooie SG Jr van mij.
Dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn!

TimoSomers
18 januari 2012, 22:02
Nee, had ik al gecheckt. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik een beetje anti Max Guitar Store ben. Een beetje teveel verkooppraat en een beetje te hoge prijzen, naar mijn mening.

Wat beviel je overigens niet aan die Classic Custom met HB's van je?

Geen ballen. En als je een vol akkoord pakte vielen de hoogste snaren weg zeg maar.
Nu wil ik ook alleen maar een Les Paul met de AC/DC / Van Halen 'KENG KENG' (bite). Niet zo'n dof bluesding.

Kan exemplarisch zijn hoor btw. Maar daarom zou ik al NOOIT een gitaar importeren. Dan maar ff naar duitsland rijden ofzo naar een grote keten.

HaroldA
18 januari 2012, 22:04
Dat zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn!

Zeker niet! :ok:

Was er trouwens ook niet zo'n guitar of the month/week uitvoering van? Kan me herinneren dat er zo'n gitaar een paar keer op Marktplaats heeft gestaan nog niet zo heel lang geleden.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 22:08
Zeker niet! :ok:

Was er trouwens ook niet zo'n guitar of the month/week uitvoering van? Kan me herinneren dat er zo'n gitaar een paar keer op Marktplaats heeft gestaan nog niet zo heel lang geleden.
Het was volgens mij alleen maar een Guitar of the Month of Week uitvoering, als ik me niet vergis.


Geen ballen. En als je een vol akkoord pakte vielen de hoogste snaren weg zeg maar.
Nu wil ik ook alleen maar een Les Paul met de AC/DC / Van Halen 'KENG KENG' (bite). Niet zo'n dof bluesding.

Kan exemplarisch zijn hoor btw. Maar daarom zou ik al NOOIT een gitaar importeren. Dan maar ff naar duitsland rijden ofzo naar een grote keten.
Hm, apart ...
Even naar Duitsland rijden is voor mij niet echt een optie, daarbij ligt dit model denk ik niet meer in de winkel. Ik ben nogsteeds aan het rondzoeken, maar nogsteeds niks gevonden.

HaroldA
18 januari 2012, 22:09
Wat is er trouwens mis met die geile rooie LP Custom van jou?

TimoSomers
18 januari 2012, 22:10
Guitar of the week inderdaad!
Die 2 hum versie is volgens mij wel gewoon standaard.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 22:12
Wat is er trouwens mis met die geile rooie LP Custom van jou?
Helemaal niks, haha, maar ben aan het sparen voor een Yamaha CP-70 piano en ben wat gear de deur aan het uitdoen om dat te financiëren. Die Custom van mij is prima, maar als ik die voor minimaal €2000,- (en dat is nog echt laag ... liever €2250,-) de deur uitdoe en voor, laten we zeggen, €1500,- / €1600,- deze (of desnoods dan maar iets anders, als dit teveel gedoe wordt) kan kopen, dan gaat er weer een eurotje of €500,- / €750,- de pot in voor die Yamaha.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 22:13
Guitar of the week inderdaad!
Die 2 hum versie is volgens mij wel gewoon standaard.
Standaard? Waren die niet beiden een gelimiteerd iets?

TimoSomers
18 januari 2012, 22:21
Haha sorry, Gibson is ook fucking verwarrend.
Wel gelimiteerd (als in, volgesmij nu niet meer standaard gemaakt) maar was toen een 'normale' uitvoering dus niet gotw. (wel gelimiteerd dus).
Geloof ik :D

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 22:23
Haha sorry, Gibson is ook fucking verwarrend.
Wel gelimiteerd (als in, volgesmij nu niet meer standaard gemaakt) maar was toen een 'normale' uitvoering dus niet gotw. (wel gelimiteerd dus).
Geloof ik :D
Okay! Weird, haha! Nou ja, either way - er zijn er niet echt veel, lijkt het. Mocht iemand er eentje zien, let me know!

DemolitionColorScheme
24 januari 2012, 16:33
Nou, ik heb hem gekocht. Hij wordt morgen verzonden vanuit de U.S.
Spannend!

macwilliams
24 januari 2012, 16:49
Dan wachten wij de plaatjes wel af :ok:

Spades
24 januari 2012, 20:26
Deze?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=204225099660376&set=a.182807041802182.46556.170096019739951&type=3&theater

Foto is van Mupo Music uit Zwaag. Misschien hebben ze hem nog.

Edit: te laat zie ik nu dus. haha. Demolition heeft hem al :-)

DemolitionColorScheme
24 januari 2012, 21:21
Deze?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=204225099660376&set=a.182807041802182.46556.170096019739951&type=3&theater

Foto is van Mupo Music uit Zwaag. Misschien hebben ze hem nog.

Edit: te laat zie ik nu dus. haha. Demolition heeft hem al :-)
Deze is sowieso de P90 versie. Ik zocht de HB versie, die dus nu onderweg is. ;)

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 00:04
Ik kreeg van de week een mailtje van een winkel dat ze hem hadden ... voor €2950,-
Ben ik blij dat ik hem alsnog overseas heb gekocht! :)

Orpheo
28 januari 2012, 00:15
damn nee toch?! dat is 200 euro duurder dan de customshop custom :seriousf: de bedoeling was dat dit de goedkopere versie zou worden!

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 10:11
damn nee toch?! dat is 200 euro duurder dan de customshop custom :seriousf: de bedoeling was dat dit de goedkopere versie zou worden!
Is dat zo? Is dat niet bij de tegenwoordige Classic Customs? Dit was een gelimiteerd iets, toch? Vandaar waarschijnlijk de prijs.

Venlonaer
28 januari 2012, 12:33
Vind ik erg aan de prijzige kant voor een 'Classic'......

DemolitionColorScheme
28 januari 2012, 12:36
Vind ik erg aan de prijzige kant voor een 'Classic'......
Dat is het ook. Daarom heb ik hem ook uit de U.S. gehaald voor minder.