PDA

View Full Version : London City Bulldog Buizen



TIMMYTHEBASTARD
17 januari 2012, 22:56
Hallo ik heb een London City Bulldog en ben er redelijk tevreden mee.
Nu heb ik gelezen dat het slim is er andere buizen in te zetten.
Ik heb zelf weinig verstand van type en merken buizen.
Welke buizen raden jullie mij aan?:???:

M.v.g Tim:supercool:

pasqual
17 januari 2012, 23:29
Hoi Tim,

Waarom zou het verstandig zijn? Zijn ze niet meer goed of denk je dat de versterker dan beter gaat klinken? De originele buizen zijn echt niet zo slecht als sommigen beweren. Het is namelijk nogal een kostbaar grapje om alle buizen te vervangen voor een resultaat wat je van tevoren toch moeilijk kunt inschatten. Wil je een radicaal ander geluid? Experimenteer eens met de speakercabs wat je gebruikt.

TIMMYTHEBASTARD
17 januari 2012, 23:50
Nee ik wil dat de EQ en gain net iets beter reageren etc op wat ik doe (Alleen op preamp gericht dus).
De vraag is dus eigenlijk: welke preamp buizen worden aangeraden en wat doen deze precies met het geluid.

M.v.g Tim:supercool:

Midwolda
18 januari 2012, 06:27
Het is wel handig als je even kijkt wat er nu in zit, dan valt er een vergelijk te maken.

http://www.tube-town.net/info/doc/tt-tubemap.pdf
http://thetubestore.com/12ax7review.html

muziekschuur
18 januari 2012, 09:29
Je kan met ecc82 en ecc81 wel wat subtiele dingen veranderen. En met andere Ecc83 buisjes van een ander merk ook. Maar het is wel subtiel. Ik weet niet wat je zoekt. Maar je kan altijd een stel extra buizen aanschaffen.
Je hebt er 3 nodig. Ze zijn rond de 15 euro stuk en dat kost je dus zo'n 50 euro incl. verzendkosten.

Ik vind London City kikke versterkers en ik zou dat ook doen (ik heb die buisjes al, dus ik kan lekker switchen).

Als je London city net nieuw is, dan kan ik me voorstellen dat een pedaal met grafische eq je veel meer kan brengen. Dan kan het zijn dat je niet helemaal de juiste versterker voor jezelf hebt gekozen.

Je zou ook een klein buizentopje kunnen kopen en dan eens A-B en .
http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_20h.htm
Dit buizentopje is 20 watt kost 195 euro en biedt dus veel onderdelen die je uit kan wisselen (dus die 3 preamp buisjes). En je hebt direct een backup amp. De versterker biedt je een Soldano preamp. En dat is gewoon lekker (of niet)...

P.s. bij de specs staat dat er 12AX7 preamp buizen in zitten. Dat zijn ECC83 buizen. Toen deze buisjes ontworpen werden (1920 ofzo) toen was Amerika en Europa echt twee continenten. En werden onderdelen ter plaatse gefabriceerd. Philips, Siemens en andere fabrikanten maakten de ECC83 en in Amerika de 12AX7 die ook wel een 72 nummer heeft (zie je in oude fenders). Dat is allemaal dezelfde buis. Maar ergens anders gefabriceerd en heeft een andere versie nummer. In die tijd was ook niet elke buis hetzelfde. En sommige buizen gingen heel lang mee. Anderen gingen heel snel kapot. Kijk maar eens in zo'n buis en stel je voor dat je zelf zo'n ding moet maken. Dat is nog niet zo simpel. (Zo, dat was de lange uitleg... ). De echte buizenkenners hebben boekjes met allerlei nummers die aangeven wat welke buis doet en welke kwaliteit het is..

Misery Signals
18 januari 2012, 10:11
Een preamp lampje van bv JJ kost nog geen 8 Euro bij veel buizenschuivers.

En experimenteren met speakercabs is duurder dan met buizen :)

Je moet nagaan wat er aan je versterker niet lekker is. Een amp die niet goed reageert qua gain, kan je met buisjes met minder gain wel oplossen. Een EQ die niet zo goed reageert, dat is de amp vrees ik.

Los daarvan: die Jet City 20 heeft volgens mij het circuit van een Soldano Atomic, ampje van pakweg 1200 Euro. Ziet er vanbinnen heel goed uit. Kan je je geen buil mee vallen.

MS

TIMMYTHEBASTARD
18 januari 2012, 11:14
Wil de versterker gewoon iets "Brighter" laten klinken als dat hij nu klinkt, ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen.
Heb hem al een hele tijd dus is niet nieuw.
M.v.g Tim:supercool:

Tabula Rasa
18 januari 2012, 11:28
Wat voor gitaar speel je op en welke elementen?

TIMMYTHEBASTARD
18 januari 2012, 11:44
2 bc Riches 1 met seymourduncan livewire een met een blackout, een oude verbouwde squier strat en een ibanez F serie (voorlope van s)